Vaizdo klipų gamyboje estai ir latviai lenkia lietuvius

Praėjusių metų pavasarį, dar prieš naujojo „MTV Networks Baltic” kanalo startą, Lietuvos, Latvijos ir Estijos muzikos grupėms įsižiebė viltis, kad jų dainų vaizdo klipus pagaliau pamatys kaimyninės ir galbūt Vakarų Europos šalys.

Tokias viltis įkvėpė ir „MTV Networks Baltic” generalinio direktoriaus Mariaus Veselio žodžiai. Jis teigė, jog Baltijos šalims tapus MTV šeimos narėmis, MTV vadovybė nusprendė suteikti naują postūmį Lietuvos, Latvijos ir Estijos muzikos rinkoms ir geriausius šių šalių vaizdo klipus parodyti per „MTV Europe”.

Taikant griežtus atrankos kriterijus daugiau nei pusmetį gyvuojantis kanalas „MTV Lietuva” parodė vos kelių mūsų šalies muzikos grupių vaizdo klipus. Priežastis – muzikos grupės vangiai naudojasi joms siūlomomis galimybėmis ir neskuba savo kūrybos pristatyti tarptautinei auditorijai.

Griežta atranka

Statistikos, kiek tiksliai per pusmetį „MTV Networks Baltic” parodė lietuviškų grupių dainų vaizdo klipų, nėra. Pasak šio kanalo talentų ir muzikos vadybininko Vidmanto Čepkausko, iki šiandien buvo transliuojami trijų grupių – „G&G Sindikato”, „Inculto” ir „Skamp” – dainų vaizdo klipai.

„Skaičiai nedideli, ir šią situaciją lemia tai, jog lietuviai, lyginant su latviais ir estais, yra pasyviausi vaizdo klipų kūrėjai. Estai „MTV Networks Baltic” kanalui teikia daugiausiai klipų, todėl daugiausiai jų ir sukasi eteryje. Latviai yra antri, o lietuviai ne tik sukuria mažiausiai vaizdo klipų, bet ir jų kokybė yra prasčiausia.”

Kad vaizdo klipas būtų atrinktas rodyti „MTV Networks Baltic”, jis turi atitikti MTV keliamus muzikos, vaizdo ir kt. kokybės standartus. „Tarkim, Baltijos šalių muzikos grupių vaizdo klipai dažniau suksis „MTV Networks Baltic” eteryje, jei daina bus atliekama anglų kalba”, – sakė V. Čepkauskas.

Išleisti ar ne klipą į vietinės MTV eterį, sprendžia „MTV Networks Baltic” kanalo darbuotojai. „Tiesa, kai kuriuos darbus siunčiame į Londoną ir laukiame jų atsakymo. Tačiau galutinius sprendimus priimame mes. Muzikos departamentas, kurį sudaro du žmonės – aš ir muzikos redaktorius, – kiekvieną savaitę peržiūrime siūlomus vaizdo klipus ir sprendžiame, ar jie tinkami, ar ne. Jei kyla abejonių, tariamės su programų direktoriumi, klausiame gamybininkų, dirbančių su vaizdu, nuomonės”, – pasakojo talentų ir muzikos vadybininkas.

Vangumo priežastys

Pagrindinė priežastis, kodėl lietuviai klipų gamyboje atsilieka nuo kaimyninių Baltijos šalių, anot pašnekovo, – netinkamas požiūris.

„Lyginant su kitomis Baltijos šalimis, mūsų lietuviška muzikos rinka prasčiausiai išsivysčiusi. Turiu galvoje ir profesionalumą, ir apskritai požiūrį į muziką. Estams ir latviams nereikia aiškinti, kad vaizdo klipas – tam tikra investicija. Lietuvoje trūksta vadybininkų, kurie „išsuktų” klipą: surastų gerus jo kūrėjus, rastų resursų įgyvendinti idėjoms.”

Pasak V. Čepkausko, MTV, atėjusi į Baltijos šalių rinką, skatina ne tik tobulinti vaizdo klipų gamybą tose šalyse, bet ir visam pasauliui nori pristatyti kuo daugiau Lietuvos, Latvijos ir Estijos muzikos grupių, kuo daugiau naujų talentų.

„Dainos vaizdo klipas turi sudominti ne tik „MTV Lietuva” kanalo žiūrovus, bet ir kitų šalių MTV gerbėjus. Kol to kūrėjai nesuvoks, tol jie nepasinaudos „MTV Networks Baltic” siūlomomis galimybėmis ir neišplauks į tarptautinius vandenis.”

„Konsultuojame visus, kurie kreipiasi”

Tiksliai atsakyti, kiek reikia lėšų MTV standartus atitinkančiam vaizdo klipui sukurti, V. Čepkauskas nesiryžo. „Klipas gali kainuoti ir 10, ir 50, ir 100 tūkstančių litų. Priklauso nuo to, ką ir kur norima filmuoti.

Tačiau kaip pavyzdį dažnai pasakojame istoriją, kaip buvo sukurtas grupės „G&G Sindikato” dainos „Degantis sniegas” vaizdo klipas, kuris praėjusiais metais, daugumos specialistų nuomone, buvo pripažintas geriausiu metų vaizdo klipu. Vaikinas, kuriam labai patinka šios grupės atliekama muzika, kreipėsi į dainininkus, ar galėtų sukurti jų dainos „Degantis sniegas” vaizdo klipą, prie kurio dirbo metus. Taigi nemokamai jis sukūrė tokį vaizdą, nuo kurio aiktelėjo net Londonas.”

Kad pakeistų tautiečių požiūrį, gal „MTV Networks Baltic” darbuotojai patys ims kurti grupėms jų dainų vaizdo klipus?

„Vietinių, t.y. lietuviškų, latviškų ir estiškų vaizdo klipų „MTV Networks Baltic” labai reikia. Jei jie nesisuka eteryje, kanalas lyg ir praranda prasmę, tikslą, dėl kurio ir buvo įkurtas šiose šalyse.

Turime įvairiausių minčių, sumanymų. Gal surengsime konkursą ir, suradę rėmėjus, dėmesio vertoms grupėms padėsime”, – sakė V. Čepkauskas.

Ir šiandien „MTV Networks Baltic” darbuotojai konsultuoja muzikos grupių narius, kurie į juos kreipiasi dėl klipų gamybos. „Šiuo metu padedame grupei „Skamp”, kuri netrukus planuoja išleisti naują savo dainos vaizdo klipą: patarėme, kurį kūrinį išsirinkti, kaip padaryti klipą ir pan. Esame pasiruošę padėti visiems, kurie į mus kreipiasi. Deja, tokių labai nedaug.”

Pašnekovo teigimu, šiuo metu kanalas glaudesnius ryšius palaiko su grupėmis, „labiau atitolusiomis nuo popmuzikos”. Tai – „G&G Sindikatas”, „Pieno lazeriai”, „Skamp” ir pan.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Žiniasklaida su žyma , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Vaizdo klipų gamyboje estai ir latviai lenkia lietuvius"

  1. viktorija

    noriu dainuot, pries wisa lietuwa

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.