Užsienio laive įsidarbinęs Lietuvos jūrininkas atsidūrė nepavydėtinoje padėtyje.
Tik atvykęs į konteinervežį su Maršalų salų vėliava, antrasis mechanikas V.P. sužinojo, kad 24 žmonių įgulą sudaro vienos tautybės jūrininkai – birmiečiai.
Tačiau Klaipėdos firma, įdarbinanti užsienio laivyne, prieš kelionę jam garantavo, jog mišrioje įguloje yra ir europiečių.
„Mano sūnus 15 metų plaukioja užsienio laivais. Mišriose įgulose būta išeivių iš Kinijos, Indijos, Filipinų. Jam niekada nebuvo sudėtinga bendrauti su įvairių tautybių jūrininkais. Tačiau dabar jis, vienintelis europietis, atsidūrė izoliacijoje. Niekada nesiskųsdavęs, dabar pasakė, kad tokio streso neištvers”, – išgyveno jūrininko motina.
Sūnus telefonu teigė, kad įguloje jaučiasi atstumtuoju, sunkiai supranta angliškai su nesuvokiamu akcentu kalbantį vyresnįjį mechaniką.
Kitų apskritai nesupranta, niekas su juo ir nebendrauja.
Šiuo metu laivas per 12 dienų turi nuplaukti į Pietų Ameriką, neužsukdamas į uostus. Į Europą grįš tik po mėnesio. Jeigu jūrininkas iš Lietuvos nutrauks kontraktą, turės pats mokėti už savo ir jį pakeisiančio jūrininko kelionės išlaidas. Tokių pinigų jis dar nespėjo uždirbti.
„Įdarbinimo kompanijos dažniausiai stengiasi jūrininkus siųsti į mišrias įgulas, kurias sudaro įvairių tautybių žmonės. Arba įspėja apie tokias „staigmenas”. O apie tokią situaciją, kokioje atsidūrė lietuvis mechanikas, net neteko girdėti”, – prisipažino Lietuvos laivų įgulų formavimo įmonių asociacijos prezidentas Petras Rupšys.
Jūrininkui jis patarė prašyti, kad laivo savininkas jį nusiųstų į kitą laivą, kuriame dirba ir europiečių.
Jūrininką turėtų užtarti ir ta solidi, jį suklaidinusi įdarbinimo kompanija.