Laivo nutempimą vilkino derybos

Vakar paryčiais ant seklumos Baltijos jūroje užplaukus žvejybos laivui LBB-1026, kone visą dieną buvo deramasi dėl jo gelbėjimo operacijos, kuri pradėta tik apie 16 valandą.

Laivo įgula, kurią sudarė 6 žmonės, pagalbos atsisakė ir nusprendė likti laive.

Pranešimą apie tai, kad žvejybos laivas „sėdo” ant seklumos – apie 4,5 jūrmylės į pietus nuo pietinio molo, apie 200 metrų iki kranto – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos dispečerinė gavo apie 5 valandą ryto. Kadangi tai yra Klaipėdos uosto akvatorija, išorinis reidas, gelbėjimo darbus koordinuoti privalėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos tarnybos.

Derybos dėl laivo nutempimo vyko todėl, kad ši paslauga mokama. Nors žinoma, kad laivą reikia bandyti nutempti nuo seklumos kuo skubiau, kad neįsmigtų giliai į smėlį, greitai šį klausimą išspręsti paprastai nepavyksta. Tik praėjus kelioms valandoms paaiškėjo, jog LBB-1026 gelbėjimo operaciją atliks UAB „Narų servisas”.

Pasak šios bendrovės vadovo Vladimiro Riabovo, panašios laivų gelbėjimo operacijos kainuoja apie 100 tūkst. litų.

LBB-1026 priklauso UAB „Stilma”. Tai vienintelis jos laivas. Kodėl taip atsitiko, jo savininkas Vytautas Malinauskas vakar dar negalėjo pasakyti. Anot jo, visko pasitaiko ir prityrusiems žvejams – gal nukrypo nuo kurso, gal užmigo vairininkas. „Visi įgulos nariai buvo blaivūs, jeigu tai norite sužinoti”, – sakė jis „Vakarų ekspresui”. Laivo savininkas patikino, kad jokio gedimo nebuvo, grėsmės nei įgulai, nei laivui – taip pat.

Iki pietų jūroje smarkiai bangavo, todėl ilgai nebuvo aišku, ar pavyks nutempti laivą tik su vieno vilkiko pagalba.

Po 16 val. LBB-1026 jau buvo apsuktas priekiu į jūrą, „Narų serviso” vilkikas „Mūša” jį po truputį traukė gilyn. Tačiau kadangi vakarop bangos visiškai nurimo ir laivas vėl „sėdo”, greitai atlikti gelbėjimo operaciją nepavyko. Iš naujo prasidėjo derybos dėl jos kainos.

Laivo savininkas turėjo apsispręsti, ar samdyti dar vieną vilkiką į pagalbą „Mūšai”. Pasak V. Riabovo, „Narų serviso” darbuotojai vakar buvo pasirengęs dirbti ir per naktį, jeigu būsią nuspręstą imtis kur kas sudėtingesnės laivo gelbėjimo operacijos – tokios, kuri buvo atlikta prieš kelerius metus nuo seklumos velkant laivą „Seines”.

Šis incidentas jūroje bus tiriamas, bus aiškinamasi, dėl kokios priežasties laivas užplaukė ant seklumos, kad ateityje būtų galima imtis prevencinių priemonių. To imsis speciali Uosto direkcijos komisija.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.