Menkių kvotos rezervuotos ir nurašomiems laivams

Šią savaitę Žvejybos Baltijos jūroje ir priekrantėje komisija galutinai patvirtino šių metų žuvų sugavimo kvotas.

Šiemet vienas laivas vidutiniškai galės sugauti apie 72 tonas menkių.

Tuo tarpu, nors brėtlingių kvotos Lietuvoje neišnaudojamos, šiemet žvejybos įmonės šių žuvų sugauti pageidauja net 2,5 karto daugiau nei galima.

Skirstant kvotas iškilo problema: šiuo metu yra pateikta 11 paraiškų dėl žvejybos laivų pasitraukimo iš verslo atiduodant juos į metalo laužą, t.y. supjaustant ir už tai gaunant Europos Sąjungos kompensacijas. Tačiau iki šiol laivų savininkai dar nėra pasirašę sutarčių su Nacionaline mokėjimo agentūra dėl laivų pjaustymo. Galimas daiktas, ne visos 11 paraiškų bus patenkintos, o jeigu laivas nebus nurašytas, jo savininkas turi teisę pretenduoti į žuvų kvotą.

Pasak Žvejybos Baltijos jūroje departamento direktoriaus Vaclovo Petkaus, bendru komisijos narių sutarimu, vienuolikai nurašomų laivų buvo rezervuota apie 300 tonų menkės kvota.

Strimelių ir brėtlingių kvotos paprastai yra neišnaudojamos, nes tiek šių žuvų, kiek leidžiama, Lietuvos žvejai nesugauna. Todėl ir šiemet, kaip ir anksčiau, šių žuvų sugavimas nebus ribojamas. Tačiau išankstinėse paraiškose šiems metams žvejybos įmonės užsiprašė 52 tūkst. t brėtlingių – 2,5 karto daugiau nei galima jų pagauti. Pasak V. Petkaus, to dar niekada nėra buvę. Nors kasmet paraiškose paprastai būna nurodomas didesnis kiekis nei realiai sugaunamas.

Žvejybos Baltijos jūroje departamento direktorius tikina, kad kvotos yra skirstomos atsižvelgiant į tai, kas kiek realiai žvejoja, o ne į norus apskritai. Lietuvos žvejai brėtlingių negaudo, išskyrus vieną bendrovę, todėl, kad iškyla problemų dėl jų realizavimo. Be to, jų sugavimo savikaina gana aukšta. Tiek tonai menkių, tiek brėtlingių sugauti sunaudojamas panašus kuro kiekis, tačiau 1 tona brėtlingių kainuoja apie 500 litų, o tona menkės – 5 tūkst. litų.

Beje, šiemet pirmą kartą kvotų skirstymo komisija posėdžiavo Klaipėdoje, pernai įsteigtame Žvejybos Baltijos jūroje departamente.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.