Lygių galimybių gynėjai sulaukia skundų ne į temą

Pernai Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai (LGKT) rašę skundus klaipėdiečiai šios įstaigos specialistams priminė anekdotų personažus, kurie atėję į banką prašo sėklų.

Iš 10 skundų, pasiekusių tarnybą iš pajūrio krašto, tik keli buvo į temą, t.y. atitiko LGKT kompetenciją, dienraščiui pasakojo tarnybos patarėjas viešiesiems ryšiams Valdas Dambrava.

Klaipėdiečiai lygių galimybių gynėjams skundėsi tuo, jog laikraščiai viename pajūrio kaime nepristatomi savaitgaliais, jog mokamos per mažos pensijos arba jos neteisingai diferencijuojamos. Sulaukta ir tokių skundų, kurių jau pačios pirmosios eilutės leido LGKT suprasti, kad jų autoriai kreipiasi ne tuo adresu, kuriuo derėtų.

„Išvardintų nusiskundimų netyrėme, tačiau jeigu ant voko yra užrašytas tikslus skundo pareiškėjo adresas, visuomet raštą grąžiname atgal ir nurodome instituciją, kuri galėtų žmogui padėti,” – tikino V. Dambrava.

Anot pašnekovo, iš regionų plaukiantys raštai dažniausiai ir būna skirti ne tam, kam derėtų.

„Gal kituose miestuose žmonės mažiau informuoti, gal ir žiniasklaida per mažai apie mus rašo, tačiau pastebėjau, kad, pavyzdžiui, vilniečiai, kreipdamiesi į tarnybą pagalbos, puikiai išmano, kuri institucija galėtų jiems padėti,” – pastebėjimais dalijosi pašnekovas.

Neapsišvietę yra ne tik Klaipėdos apskrities gyventojai. Pernai dėl tos pačios priežasties tarnyba negalėjo nagrinėti 44 skundų, suplaukusių iš visos Lietuvos. Jų autoriams nurodyta kreiptis į policiją, „Sodrą”, Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybą, įvairias ministerijas.

Vis gi, V. Dambrava pridūrė, yra ir nuovokių klaipėdiečių, kurie išmano, kuo užsiima lygių galimybių gynėjai.

Pavyzdžiui, viena uostamiesčio gyventoja tarnybos prašė išnagrinėti, ar viena viešojo maitino įstaiga nežemina moterų orumo. Moterį papiktino šio šeimos restoranu pasivadinusio maitinimo tinklo reklama, kurioje menkai savo grožybes pridengusios raudonkepuraitės kviečia užsukti ne tik pavalgyti, bet ir alaus atsigerti. Skunde retoriškai klausiama, kaip turėtų jaustis čia dirbančios padavėjos, kurias reklama lyg ir sutapatinanti su išsirengusiomis gražuolėmis.

LGKT atliko tyrimą ir nustatė lygių galimybių įstatymo pažeidimą. Restorano administracijai buvo išsiųsta rekomendacija nutraukti tokio pobūdžio reklamą.

Per praėjusius metus tarnyba nagrinėjo 135 galimus diskriminacijos atvejus: gyventojai pateikė 130 skundų, dar 5 tyrimai buvo atlikti tarnybos iniciatyva.

Tyrimai pradėti dėl visų įstatymu priskirtų diskriminacijos rūšių: lyties (27 atvejai), amžiaus (23), etninės priklausomybės (20), negalios (11), religijos bei įsitikinimų (6), seksualinio priekabiavimo (2), seksualinės orientacijos (2).

Per visus 8 tarnybos gyvavimo metus dažniausiai skundėsi moterys, išskyrus 2000 metus, kuomet vyrų skundų buvo sulaukta daugiau nei moterų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.