„Kuršių linijos” vardo nebeliko

Nauji trumpųjų nuotolių laivybos bendrovės „Kuršių linija” savininkai pakeitė šios įmonės pavadinimą ir didina krovinių gabenimo laivais pajėgumą. Dėl to Klaipėdos uostas gali sulaukti daugiau konteinerių.

Bendrovei „Arijus” pardavus konteinerių gabenimo Baltijos jūra bendrovę „Kuršių linija”, nuo vakar dienos šios įmonės pavadinimas pakeistas į „Containerships”. O laivybos paslaugų rinkoje įsitvirtina dvi naujos agentūros: „Containerships Lithuania” ir „Containerships Latvia”. Jos perėmė ankstesnę „Arijaus” ir įmonės „Kuršių linija Latvia” veiklą. Kauno agentūrai prieš keletą mėnesių pradėjo vadovauti Thorkellis Pallsonas.

Klaipėdoje konteinerių daugės

„Containerships” vadovas Sigurionas Markussonas agentūrai „Seanews” teigė, jog bendrovė didina krovinių gabenimo laivais pajėgumą, tad nuo sausio 30 dienos pratęsė konteinerių linijos Suomija-Rusija-Lenkija-Švedija maršrutą – dabar bus įplaukiama ir į Klaipėdą.

Tai turėtų dar labiau padidinti konteinerių kiekį Klaipėdos uoste. Jau 2006 metais, palyginti su 2005-aisiais, jų padaugėjo 8 proc. – iki 231 548 sutartinių vienetų (TEU). Klaipėda ne pirmus metus iš trijų Baltijos valstybių uostų išsiskiria intensyviausia konteinerių krova.

Dabar Klaipėdoje yra du konteinerių terminalai, tačiau pernai pastatytas bendrovės „Klaipėdos Smeltė” terminalas krovą numato pradėti pavasarį. Šiuo metu aktyviai ieškoma partnerių.

Užleido pozicijas

1995 metais Arijaus Ramono įkurta „Kuršių linija” buvo viena garsiausių Baltijos regiono trumpųjų nuotolių laivybos linijų, jungiančių Baltijos šalis, Lenkiją, Rusiją, Didžiąją Britaniją ir Šiaurės Europą. Ji valdė tris atskirus maršrutus: tarp Baltijos šalių, Lenkijos, Jungtinės Karalystės ir Beniliukso; tarp Vokietijos ir Kaliningrado; tarp Vokietijos ir Lietuvos.

2005 metais „Kuršių linijos” gabentų krovinių apimtis siekė 140 tūkst. TEU (2004-aisiais – 90 tūkst.). Pernai bendrovė planavo plukdyti 220 tūkst. TEU.

Prieš metus Ramonas kalbėjo, kad dar labiau plėsti verslo, neturint stiprių partnerių, neįmanoma. Praėjusį pavasarį aktyvios derybos dėl bendradarbiavimo vyko su lenkų įmone „MacAndrews”, tačiau gegužę bendrovės savininkas 50 proc. „Kuršių linijos” akcijų pardavė islandų laivybos ir logistikos kompanijai „Eimskip”. Vėliau ji perėmė visą linijos valdymą.

Vakar Ramonas LŽ teigė, kad jo įmonė „Arijus” visiškai nepasitraukė iš jūrų transporto verslo, tebėra islandų ir suomių partnerė bei klientė, tačiau su naująja agentūra formaliai nebeturi nieko bendra.

Stiprina įtaką

„Eimskip”, priklausanti pasaulinei investicijų kompanijai „Avion Group”, yra islandų jūrų verslo senbuvė. Jos padaliniai veikia 88 geografiniuose Europos, Šiaurės Amerikos ir Azijos taškuose. Įmonė valdo 35 laivus, 400 vilkikų, turi per 40 sandėlių, aprūpintų šaldymo įranga. Tai pirma Islandijos laivybos linija, ilgainiui tapusi visas transportavimo ir logistikos paslaugas teikiančia bendrove.

„Eimskip” su Suomijos konteinerių laivybos kompanija „Container Finance Ltd”, turinčia 40 metų laivybos patirtį, pernai įkūrė bendrą įmonę „Containerships Group”. Dabar ji siekia lyderės vaidmens Europos logistikos paslaugų rinkoje.

Į vieną sujungtų kompanijų atstovai nurodė, kad nauja įmonė valdys vienuolika laivų, daug įvairių modernių konteinerių, turės platų pasaulinį agentūrų tinklą. Numatoma, jog bendra „Containerships Group” metų apyvarta sieks apie 200 mln. eurų (690 mln. litų). Įmonėje dirbs daugiau kaip 500 žmonių.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.