Savaime užsilopančiosios padangos

Prieš šimtą metų, kai keliai buvo sėte nusėti pamestų pasaginių vinių, negailestingai badžiusių padangas, daugybė išradėjų ieškojo būdų, kaip saugotis, kad jų nepradurtum

Kažkada, automobilizacijos aušroje, didžiulė problema vairuotojams ir dviratininkams buvo… pasagų vinys. Taip, pasaginės vinys, kuriomis prie arklių kanopų tvirtinamos pasagos. Prieš šimtą metų keliuose vyravo arklių vežimai ir arklių traukiami omnibusai, tad visi keliai buvo sėte nusėti pamestų pasaginių vinių. Jos negailestingai badė pneumatines padangas. Daugybė išradėjų ieškojo būdų, kaip apsaugoti padangas nuo pradūrimo. Tik tada, kai keliuose nebeliko arklinių vežimų, vairuotojus daug dešimtmečių kankinusi problema tarsi išsisprendė savaime. Išsisprendė, bet ne visiškai – vinių, varžtų, įvairių aštrių geležėlių, nors ir retai, bet vis dėlto ant kelio pasitaiko ir kai kam sugadina padangą bei nuotaiką… Tad nuolat pasirodo naujų sprendimų, skirtų apsisaugoti nuo retų, bet vis dar pasitaikančių padangų pradūrimų. Pasirodo, kad tai aktualiau ne lengviesiems, o sunkiasvoriams krovininiams automobiliams. Jų padangos gerokai brangesnės. Be to, pastebėti, kad padanga leidžia orą, sunkiau, ypač, kai gale sumontuoti sudvejinti ratai.

Tarsi želė

Statyboms skirtų naujų „Renault Kerax” sunkvežimių pirkėjams siūloma „apauti” šiuos darbui sunkiomis kelio sąlygomis skirtus galiūnus naujos kartos padangomis „GoodYear Omnitrac”, pagamintomis taikant „DuraSeal” technologiją. Šios padangos „sugeba” pačios automatiškai užtaisyti nedidelius įpjovimus ir pradūrimus. Tokia padanga dažniausia be jokio remonto gali būti naudojama, kol visai nudils jos protektorius. Vairuotojas gali ir nesužinoti, kodėl nedaug sumažėjo slėgis – nuo nesandaraus oro vožtuvo, ar nuo to, jog padanga buvo pradurta. Tokių unikalių savybių kaltininkas – padangoje esantis vidinis įdėklas, savo struktūra primenantis želę iš gumos dalelyčių. Aštriam daiktui pradūrus padangą, oro slėgio spaudžiama klampi masė įsiskverbia į pradurtą ar prarėžtą vietą ir ją sustingdama užkemša. Taip sudaromas nelaidus orui kamštį arba juo apgaubiamas į padangą įsiskverbęs svetimkūnis.

Patikimai užlopo

„GoodYear” specialistų teigimu, jų sukurta želė patikimai „užlopo” iki 6 mm skersmens skyles. Šiuo metu „GoodYear” koncernas pradeda dviejų „Omnitrac” padangų modelių – „Unisteel G287MSA” ir „Unisteel G288MSA” gamybą. Jos turėtų būti montuojamos ant karjeruose, sąvartynuose, miško keliuose, statybose naudojamų sunkvežimių bei savaeigių mechanizmų ratų. Gamintojo teigimu, „Omnitrac”, kaip parodė atlikti eksploataciniai bandymai, esant sunkioms sąlygoms važiuoti (akmens karjerai, miško kirtavietės ir pan.) gali laikyti iki 6 kartų ilgiau už tradicines padangas.

Nedega

„DuraSeal” technologija turėtų ne tik pailginti padangų naudojimo laiką, bet kartu padėti išspręsti kai kurias jų remonto problemas. Padangų su gumos žele įntarpu praktiškai nebereikės klijuoti. Sumažės išlaidos remontui, kartu ir automobilių prastovos. Tiesa, „Omnitrack” padangos masė, palyginti su analogais, neturinčiais vidinio įdėklo su hermetizuojančia pradūrimus medžiaga, padidėjo 2-3 kilogramais. Tiek, nelygu padangos dydis, sveria į ją įdedama želė. Bet tai nėra didelis trūkumas karjeruose ir statybvietėse dirbančiam sunkvežimiui ar kokiam nors traktoriui. Svarbu, kad padangos viduje esanti želė nėra degi, be to, kaitinama beveik nekeičia tūrio. Todėl nebus kliūčių sudėvėtų „Omnitrac” padangų protektoriui atnaujinti, nes vulkanizuojant jos nei užsidegs, nei sprogs. O atnaujinus protektorių vėl patikimai laikys, savaime užsilopydamos.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.