Pažeidėjų siaubas kodiniu pavadinimu BON

Pernai rudenį Kauno gatvėse pasirodęs juodas trečiosios kartos „Volkswagen Golf” markės policijos automobilis tapo nemenku priešnuodžiu Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjams. Šia transporto priemone besinaudojantys pareigūnai teigia specialia įranga gatvėse ne tik matuojantys greitį, bet ir fiksuojantys daug kitokių pažeidimų, kuriuos padaro vairuotojai ir pėstieji.

Dėmesio nestokoja ir pėstieji

Tirštame miesto transporto sraute skiriamaisiais ženklais pažymėti policijos automobiliai – jau įprastas reiškinys. Iš tolo juos pastebėję vairuotojai puola užsiseginėti saugos diržus, meta šalin mobiliojo ryšio telefonus ir akies krašteliu dirsteli į spidometro parodymus, o prireikus mina stabdžio pedalą. Tiesa, neretai eismo dalyviams netgi netenka patiems pamatyti kur nors netoliese kelyje dirbančių policijos pareigūnų, mat apie tai, mirktelėdami ilgosiomis šviesomis, praneša priešpriešiais atvažiuojantys kiti eismo dalyviai.

Vis dėlto pastaruoju metu identifikuoti pažeidėjų tykančius kelių patrulius tampa vis sudėtingiau. Jau maždaug ketverius metus Kaune vykdomas neviešas patruliavimas. Šalies keliuose apie tokios „konspiracinės” priemonės egzistavimą pasigirdo dar anksčiau. Pirmiausiai Kauno gatvėse tuomet pasirodė „Volvo” ir „Audi” markių automobiliai, o pastaruoju metu kovai su KET pažeidėjais pasitelktas keturioliktus metus skaičiuojantis „VW Golf”, kuriame įmontuotas rusų gamybos greičio matuoklis „Berkut P” su vaizdo kamera bei nešiojamasis kompiuteris. Šį automobilį Patrulių rinktinei padovanojo bendrovė „Balticum construction projects”.

„Kauno diena” pakalbino Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato Viešosios policijos Patrulių rinktinės pareigūnus, dažniausiai sudarančius pastarosios transporto priemonės ekipažą bei prižiūrinčius eismą visame mieste. Jie užtikrino, kad pastarasis teisėsaugininkų „slaptas ginklas” nutaikytas ne vien tik prieš greičio mėgėjus.

„Stebime ne tik automobilių vairuotojus, bet ir pėsčiuosius, kurie kerta gatvę neleistinoje vietoje ar degant raudonam šviesoforo signalui. Taip pat filmuojame pėsčiųjų perėjas. Galima sakyti, kad turime galimybes fiksuoti visus pažeidimus, – užtikrino patruliai ir išvardijo jų darbe naudojamos įrangos privalumus. – Kalbant apie automobilius, stebime ne tik jų greitį, tačiau aiškiai matome, kai vairuotojai kalbasi mobiliojo ryšio telefonu arba važiuoja neprisisegę saugos diržų. Lygiai taip pat matoma situacija pėsčiųjų perėjose, kai vairuotojai nepraleidžia per gatvę einančių žmonių. Visa tai užfiksuojama vaizdo kamera, tad akivaizdesnių įrodymų nebeprireikia.”

Pareigūnai pripažįsta, kad dirbant su tokia naujoviška technika, ginčų ar mėginimų paneigti savo kaltę iš KET pažeidėjų beveik nesulaukiama. Vos tik šiems pabandžius prieštarauti, patruliai sako nieko nelaukiantys ir pateikiantys vaizdo įrašą, kuriame matyti net ir smulkiausios padaryto nusižengimo detalės – degantis vienoks ar kitoks šviesoforo signalas, pravažiuojančių automobilių valstybiniai numeriai ir visi kiti reikiami duomenys.

Daugiausia – greičio viršytojų

Paklausti, kokius pažeidimus tenka fiksuoti dažniausiai, policijos pareigūnai pripažino, kad esant geroms kelio sąlygoms keliuose vis tik gausiausia greičio viršytojų, tačiau pastaruoju metų laiku, kai gatvės dažnai būna padengtos sniegu ar ledu ir itin slidžios, jų gerokai sumažėjo. Pasakodami apie aršiausius pažeidėjus, pareigūnai teigė ne kartą stabdę piliečius, važiavusius mieste didesniu nei šimto kilometrų per valandą greičiu ir atitinkamai viršijusius leistiną greitį daugiau nei du kartus.

Skiriamaisiais ženklais nepažymėtu automobiliu tamsintais stiklais patruliai teigia dirbantys tik šviesiu paros metu. Tad vasarą šią transporto priemonę į gatves pamainomis išvairuoja net du ekipažai per dieną, mat darbas prasideda vos prašvitus, anksti ryte, o baigiasi vėlai vakare. Tuo tarpu žiemą, kai dienos gerokai trumpesnės, tarnyba vyksta viena pamaina.

Vairuotojai turėtų nenustebti, jei šį automobilį pastebės ir savaitgaliais, nes jo darbo grafikas numato patruliavimą kiekvieną dieną. Vienintelė priežastis, dėl kurios juodas „VW Golf” galėtų neišriedėti į tarnybą – remonto darbai: „Apkrovos šiai mašinai tenka tikrai didelės, nes viena yra važiuoti mieste leidžiamu greičiu, o visai kas kita, kai tenka vytis tą, kuris viršija greitį. Paprastai tenka akimirksniu apsisukti ir leistis pažeidėjui iš paskos, o tokie staigūs manevrai atitinkamai veikia ir automobilio agregatus”.

Pareigūnų teigimu, kone kaskart užfiksavus automobilį, viršijusį leistiną greitį, tenka jį vytis, tačiau pasitaiko atvejų, kai nuo patrulių sprunkama tiesiog piktybiškai. Pernai rudenį neblaivus vairuotojas stabdomas nepakluso pareigūnams ir mėgino nuo jų pabėgti. Tai darydamas jis sugebėjo netgi apgadinti kelias policijos mašinas, kol galiausiai vis tiek buvo sulaikytas. Eismo tvarkos sergėtojai neslepia, kad yra buvę keli atvejai, kai užfiksuoto pažeidėjo nepavyko pačiupti dėl pernelyg didelio eismo srauto kelyje: „Visuomet žiūrime, kad staiga pristabdžius ir mėginant apsisukti neatsitrenktų važiuojantieji iš paskos arba nesukeltume avarinės situacijos atvažiuojantiems iš priekio. Tad visuomet viską adekvačiai pasveriame ir retkarčiais tenka priimti sprendimą verčiau nerizikuoti, nei sukelti gatvėje dar didesnį chaosą.”

Beje, nepaisant tiesioginės užduoties prižiūrėti tvarką miesto gatvėse, Patrulių rinktinėje dirbantys pareigūnai atlieka ir viešosios tvarkos sergėtojų funkciją. Kaip ir jų kolegos, patruliai, prireikus skubiai vyksta į įvairius iškvietimus.

Automobilio galia nekelia abejonių

Paprašyti išvardyti savo tarnybinės transporto priemonės technines savybes, pareigūnai paminėjo pagrindinius agregatus, liudijančius apie tai, kad su tokiu 1993-iųjų metų gamybos trečios kartos „golfuku” geriau nelenktyniauti, mat jį varo 2,8 litro darbinio tūrio VR6 tipo variklis, o siekiant dar didesnio stabilumo, papildomai sustiprinta visa pakaba.

„Apie padangas ir stabdžius jau net neverta kalbėti – naudojama tik tai, kas kokybiškiausia ir užtikrina didžiausią saugumą bei stabilumą kelyje. Juk niekas nenori rizikuoti nei savo sveikata ar gyvybe, nei kitų eismo dalyvių saugumu”, – sakė pareigūnai.

Dauguma vairuotojų greitai pamato iš paskos su blyksinčiais mėlynos ir raudonos spalvų šviesos signalais važiuojantį šį policijos automobilį. Tačiau pasitaiko atvejų, kai prie vairo sėdinčios moterys ilgokai nesustoja ir važiuoja toliau, o galų gale sustabdytos teisinasi, esą nepastebėjo ar tiesiog nesuprato, ką reiškė „tas paprastas automobilis su švyturėliais”.

Kartais apie neviešą patruliavimą ir tam skirtą transporto priemonę nieko nebūna girdėję iš rajonų į miestą atvykstantys vairuotojai arba tie automobilių šeimininkai, kurie apskritai gatvėse su mašina pasirodo vos keliskart per metus. Jei kažkam iš eismo dalyvių iškyla abejonių, pareigūnai sako visuomet pateikiantys policijos generalinio komisaro išleistą įsakymą, bylojantį apie neviešą patruliavimą ir jo taisykles, tad paprastai daugiau neaiškumų nebelieka.

„Stroboskopo principu ryškiai mirksintys švyturėliai, įmontuoti priekinėse grotelėse, matomi tikrai puikiai, tad vairuotojai, vos tik žvilgtelėję į galinio vaizdo veidrodėlius, mus greitai pastebi. Be to, kaip ir priklauso policijos automobiliui, jame sumontuotas ir garsinis signalas – sirena, garsiakalbis ir ant stogo montuojamas švyturėlis, kurį bet kada prireikus greitai galima užsidėti”, – aiškino pareigūnai.

Populiari mašina veikia prevenciškai

Nuo rugsėjo mieste važinėjančiam policijos „VW Golf” daugelis vairuotojų jau suteikė pravardę BON, mat būtent tokios raidės yra automobilio valstybiniame numeryje. Čia pareigūnai suskubo patikinti, kad bet kuriuo metu numeriai gali būti pakeisti kitais, mat tokia galimybė yra numatyta eksploatuojant neviešojo patruliavimo automobilius. Juolab kad ir patys pareigūnai prisipažįsta ne kartą matę savo tarnybinio automobilio atvaizdą internete.

„Toks automobilis – populiarus tarp jaunimo, tad jau ne kartą teko girdėti iš jaunuolių, kad jiems važiuojant gatve kai kurie vairuotojai įtartinai sumažina greitį, manydami, kad greta važiuoja mūsiškis policijos automobilis. Gal ir gerai, kad pasirinktas toks populiarus automobilis – gatvėse netiesiogiai vyksta savotiška prevencija. Patys pastebėjome, kad vairuotojai iš tolo pamatę mus atvažiuojančius kone perpus sumažina greitį”, – pasakojo patruliai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Pažeidėjų siaubas kodiniu pavadinimu BON"

  1. pazeidejas

    paprastai jeigu masina gauta dovanu is kazkokios tai kompanijos reiskia , kad masina nusipirko policininkai patys uz savo pinigus .Ydomu kiek pinigu inesta uz baudas o kiek sau i kisene?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.