„Kino alchemija” be alchemijos

„Ar kada nors pagalvojote, kiek pastangų reikia, kad sukurtum tikrai įdomų filmą?” – užkadrinis klipo balsas klausia LNK žiūrovų. Pasigirsta daina ir vieną vaizdą iš kino filmo keičia kitas: „Reikia 10 procentų sėkmės, 20 procentų įgūdžių, 15 procentų koncentruotos valios jėgos, 5 procentų malonumo, 50 procentų skausmo ir 100 procentų priežasčių, kad prisimintum šį vardą…”

Daugelis LNK žiūrovų tikriausiai jau matė šį naująjį vaizdo klipą, pristatantį kino kompanijos „Warner Bros” filmus.

Kilus diskusijai, jog tai – ne vietinė LNK televizijos produkcija, o kino kompanijos „Warner Bros” atsisiųstas vaizdo klipas, nusprendėme išsiaiškinti, kas „prikišo rankas” prie jo gamybos.

„Labai malonu, kad mano ir montažo režisieriaus Tomo Sviderskio darbas prilyginamas pasaulinei produkcijai, – „Eteriui” sakė šiuo metu LNK jau nebedirbantis, bet šiai televizijai pagal sutartį klipus kuriantis prodiuseris Paulius Virbickas. – Mums tai – pripažinimas.”

Šio vyriškio pavardė spaudos puslapiuose mirgėjo net keletą kartų: prieš dvejus metus jo sukurtas LNK sezono filmus pristatantis vaizdo klipas „Jei tobulas filmas truktų minutę” festivalyje „Golden Drum” laimėjo auksą, o savireklamos „Oskarais” vadinamame festivalyje „PROMAX” Niujorke pelnė sidabrą. Po metų kitas P. Virbicko vaizdo klipas „Blogi įpročiai”, pristatantis kanalo TV1 laidą „Kino pavasaris”, tame pačiame „Golden Drum” festivalyje buvo įvertintas „Auksiniu būgnu”.

„Dalyvaudamas tarptautiniuose reklamos festivaliuose kaip vertinimo komisijos narys ir kaip dalyvis, pastebėjau, jog prizai skiriami už idėjų originalumą, – pasakojo P. Virbickas. – Lyginant su kitomis šalimis Lietuvos televizijos techniškai atsilikusios – kalbu apie kompiuterinės grafikos galimybes.”

Ši bėda, pasak pašnekovo, būdinga ne tik Lietuvai. „Tai – visų postkomunistinių šalių problema. Tačiau, antra vertus, Naujosios Europos šalių vaizdo klipams būdingas idėjų šviežumas.”

Tiesa, pats Paulius kalbėti apie naujojo savo darbo idėją nepanoro. „Jei pasakyčiau, kaip gimsta idėjos, atsakyčiau į svarbiausią reklamos klausimą. Formulės nėra, neturiu ir kūrimo koncepcijos. Tiesiog vieną dieną mintis šauna į galvą.”

Pastebėjus, jog „Warner Bros” filmus pristatantis vaizdo klipas tęsia „Jei tobulas filmas truktų minutę” tradiciją, P. Virbickas nenorėjo sutikti. „Tą patį man sakė ir žmona, tačiau aš manau, kad šio vaizdo klipo atsiradimą įkvėpė puiki daina, kuri ir skamba klipe.”

Naujasis P. Virbicko darbas kol kas neturi pavadinimo. „Jį sugalvojame, kai siunčiame klipą į festivalį. Bet atsispiriant nuo idėjos, jog gerą filmą sukurti galėtumėm pagal tam tikrą alchemiją, t.y. surašę taisykles, nubraižę schemas, išvedę procentus (tiesa, žiūrovus labiausiai sujaudinantys filmai nebūna matematiškai apskaičiuoti ar sukurti pagal kokią nors schemą), tai ir vaizdo klipą galėtumėm pavadinti „Kino alchemija”, – sakė vaizdo klipų prodiuseris.

Kol kas P. Virbickas nežino, ar šis vaizdo klipas keliaus į festivalius, bet užsiminė, kad jau kovo mėnesį LNK žiūrovai pamatys kitą nestandartinį jo kurtą vaizdo klipą, pristatantį „superinius” filmus iš naujai užsipirktojo filmų paketo.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Žiniasklaida su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.