Tavo komanda

Daugelis vadovų savo darbe linkę laikytis garsiosios Nikolo Makiavelio taisyklės: „Priešus laikyk arčiausiai savęs.” Toks prakticizmas, deja, verčia juos nepastebėti kur kas svarbesnių žmonių – draugų.

Vienos didžiausių pasaulyje rinkodaros agentūrų „International Managment Group” įkūrėjas ir vadovas Markas Makormakas (Mark H. McCormack) teigia, jog tai, kaip akylai mes stebime kiekvieną nedraugo žingsnį ir kaip retai pastebime bendraminčius, jį tiesiog pribloškia.

„Prie šios pribloškiamos išvados aš priėjau bendraudamas su vienu klientu, – sako M. Makormakas. – Jis skundėsi savo kolega, rezgančiu aplink jį intrigas ir netgi perėmusiu iš jo stambų investicinį projektą. Tuomet aš nusistebėjau neįtikimu savo pokalbininko neveiklumu.

Išvydęs mano reakciją, jis parodė man sąrašą žmonių ir pristatė juos kaip savo komandą. Klientas į tą sąrašą buvo įtraukęs visus darbuotojus, kuriuos laikė savo bendražygiais. Jis pats buvo komandos kapitonas.

Grupės sudarymo kriterijus buvo labai paprastas – simpatija „kapitono” asmenybei ir interesams. Sąraše buvo apie 40 pavardžių: nuo direktoriaus, priėmusio jį į darbą, iki jo padėjėjo.

Retas kuris iš išvardytų asmenų žinojo esąs „komandos narys”. Komanda egzistavo tik mano kliento vaizduotėje. Tačiau minėtas sąrašas jam turėjo labai daug reikšmės.

„Intrigų esama visuose kompanijos lygiuose, – dėstė jis. – Neįmanoma laimėti visų mūšių iš eilės. Būtent todėl aš nuolat sau primenu, kas yra mano pusėje. Tol, kol mano komanda pagal galimybes lenkia vadinamuosius priešus, aš galiu būti ramus dėl savo likimo.”

Toks požiūris man pasirodė labai išmintingas. Komandos sąrašas – genialus sprendimas ne tik vidinei ramybei palaikyti, bet ir daugeliui kitų problemų spręsti.”

Atrankos kriterijai

Kokie žmonės turėtų įeiti į jūsų komandą? Jūsų dėmesiui – M. Makormako rekomendacijos.

1. Žmonės, kurie linki jums sėkmės.

Bet kurioje kompanijoje rasis grupelė žmonių, kurie jums simpatizuoja, ir likusieji, kurie nusiteikę priešiškai. Jūsų komandoje turi būti tik geranoriai. Tie, kuriuos džiugina jūsų sėkmė ir kurie nemato jumyse varžovo. Tokių žmonių yra ne taip jau mažai, tik juos retai kas atranda. Jeigu jūsų komandoje nėra tokių žmonių, vadinasi, jūs neturite savo komandos.

2. Kolegos, kurių žinios papildo jūsų turimas žinias.

Panašių įgūdžių ir sugebėjimų žmonės retai kada traukia vienas kitą. Mes dažniausiai renkamės tuos, kurių žinios skiriasi nuo mūsų turimų. Jeigu į jus bus žiūrima kaip į bendražygį, o ne kaip į konkurentą, trinties bei priešiškumo nekils. Čia reikia pažymėti ir dar vieną pliusą: kolegos, turintys kitokių įgūdžių, gali jums padėti sunkiu metu.

Jūs ir jūsų partneris leidžiate vienas kitams likti geriausiam savo srityje. Draugų buvimas komandoje – tai viena, o štai draugai, kurie dar ir padeda jums būti profesionaliam, atveria jūsų komandai kelią į aukščiausiąją lygą.

3. Žmonės, kurie jus dengia.

Kiekvienoje komandoje turi būti tų, kurie pasirūpins jūsų gynyba. Iš tokių bendradarbių nebūtinai turite laukti didingų idėjų arba gerų ryšių. Svarbiausias jų uždavinys – informuoti jus, kas vyksta kompanijoje. Būtent jie jus perspės apie susikaupusias už jūsų nugaros problemas.

4. Žmonės, kurie jums pataria.

Geranoriški kolegų patarimai ir rekomendacijos rodo, kad jie nori jums padėti. Tokio pobūdžio palaikymas – dosnumo ir geraširdiškumo požymiai. Būtų kvaila neatsiremti į tuos žmones, kurie, nebijodami išleisti iš rankų savo naudos, yra pasirengę dalytis su jumis vertinga profesine informacija.

5. Žmonės, mėgstantys bendrauti.

Nekelkite sau klausimo, ko jie siekia. Jie paprasčiausiai draugiškai nusiteikę. Vargu ar juos galima laikyti komandos branduoliu, tačiau ir jie savaip praverčia.

6. Žmonės, kurie skleidžia jūsų idėjas ir leidžia jums skleisti savąsias.

Idėjos žmones paverčia paranoidiniais savininkais. Jeigu jums teko laimė sutikti tokį, kuris lengva širdimi dalijasi su jumis savo sumanymais, drąsiai jį įtraukite į savo komandą.

7. Žmonės, kurie su jumis leidžia laisvalaikį.

Jeigu jiems norisi su jumis bendrauti ir po darbo, be abejonės, tokie žmonės jums jaučia simpatiją.

8. Žmonės, kurie jus giria kitiems.

Kam nepraverstų asmeninis reklaminis agentas, kuris savo iniciatyva garsina jūsų dorybes – vien dėl to, kad mano jus jų turint? Tokių žmonių pasitaiko labai retai – būtent todėl juos ir įtraukite į savo komandos sąrašą.

„Iš pirmo žvilgsnio šie kriterijai jums gali pasirodyti nerimti, – sako rinkodaros specialistas M. Makormakas. – Tačiau jie išties turi labai daug reikšmės. Tuo netruksite įsitikinti, jeigu jums nepavyks surinkti tokių žmonių, kokie čia buvo paminėti, į savo komandą.”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Psichologija su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.