„Abako” pajamos jau antrus metus iš eilės padidėjo trečdaliu

Duomenų atstatymo paslaugas teikianti UAB „Abakas” viršijo planuotus pajamų augimo rodiklius ir pernai iš šios veiklos gavo 551 tūkstantį litų pajamų – 31 procentu daugiau nei 2005 metais, kuomet pajamos buvo 420 tūkstančių litų. Bendrovė yra kompanijos „Ontrack”, dirbančios su duomenų atstatymo technologijomis, partnerė Baltijos šalyse ir Kaliningrado srityje.

„Profesionalių duomenų atstatymo paslaugų paklausa padeda bendrovei jau antrus metus iš eilės padidinti pajamas daugiau kaip 30 procentų.” – sako „Ontrack” atstovas Baltijos šalims ir Kaliningrado sričiai Laimis Runkevičius. – „Tačiau šiemet pastebėjome įdomią tendenciją – bendrovės pajamos sparčiai išaugo beveik nepakitus gautų užsakymų skaičiui, o tai galima paaiškinti tuo, kad įmonės į mus kreipėsi su gerokai rimtesnėmis problemomis ir jų sprendimas pareikalavo daugiau profesionalumo ir sąnaudų”. Iš viso pernai 13 procentų išaugo avarinių užsakymų skaičius, kuomet buvo iškilusi rimta grėsmė įmonių informacinių technologijų infrastruktūros veiklai.

„Taip pat pernai sulaukėme daugiau užsakymų iš naujų klientų ir tai mus džiugina” – sako L.Runkevičius. – „Nuolatiniai mūsų klientai jau yra nemažai investavę į informacijos saugumą ir su šiomis problemomis susiduria rečiau, tuo tarpu naujų klientų augimas rodo, kad mūsų pastangos aktyviai populiarinti duomenų atstatymo paslaugas duoda gerus rezultatus”.

2007 metais „Abakas” planuoja padidinti pajamas maždaug 25 procentais. „Manome, kad profesionalių duomenų atstatymo paslaugų paklausa ilgai išliks stabili” – teigia L.Runkevičius. – „Iš vienos pusės, ir toliau augs saugojamos informacijos kiekis bei jos svarba verslui, iš kitos pusės, nesumažės duomenų praradimo priežąsčių, kurios gali būti labai įvairios – tai žmogiškosios klaidos, techninės bei programinės įrangos gedimai, elektros tinklo trikdžiai, fizinis laikmenos pažeidimas, kompiuteriniai virusai, stichinės nelaimės ir kt.”

Bendrovė šiemet taip pat planuoja pristatyti naujas paslaugas, suaktyvinti veiklą su užsienio partneriais ir išplėsti jų ratą, didesnį dėmesį skirs specializuotos duomenų atstatymo programinės įrangos pardavimams. Ir toliau bus vykdoma aktyvi rinkodaros kampanija populiarinant duomenų atstatymo paslaugas tarp valstybinių bei verslo įmonių, o taip pat ir pavienių vartotojų.

Tendencijos ir rekomendacijos

Bendrovės duomenimis, profesionalių duomenų atstatymo paslaugų rinkos tendencijos ir toliau atitiko kompiuterių rinkos tendencijas – augant nešiojamųjų kompiuterių pardavimui, toliau augo ir jiems tenkantis duomenų atstatymo paslaugų procentas. Nešiojamieji kompiuteriai dėl savo naudojimo specifikos taip pat yra jautresni ir neigiamiems aplinkos poveikiams. Duomenų atstatymo paslaugų procentas, tenkantis nešiojamiems kompiuteriams, per metus išaugo nuo 16 iki 22 procentų. Šis procentas stacionariems kompiuteriams sumažėjo vos vienu procentu iki 61 procento, tačiau keliais procentais šoktelėjo duomenų atstatymo paslaugos iš tarnybinių stočių – jos pasiekė 11 procentų.

Gerokai – nuo 15 iki 5 procentų sumažėjo duomenų atstatymas iš išorinių atminties įrenginių – USB raktų, atminties kortelių ir t.t. Nors tokių įrenginių vis daugėja, tačiau vartotojų kvalifikacija auga taip pat ir jie šiuose įrenginiuose kaupiamą inforamaciją vis dažniau perkelia į kompiuterius. Duomenų atstatymo iš juostinių laikmenų paslaugos tesudarė vos 1 procentą.

Pagal verslo segmentus, duomenų atstatymo paslaugų vartojimas toliau augo valstybinių įmonių segmente (nuo 25 iki 28 procentų) ir pramonės įmonėse (nuo 16 iki 22 procentų). Šių paslaugų vartojimas smulkaus ir vidutinio verslo segmente sumažėjo nuo 50 iki 48 procentų, namų vartotojų – nuo 9 iki 2 procentų. Šie skaičiai tik patvirtina tendenciją, kad tie vartotojai, kurie labiau suvokia informacijos vertę ir gali jos saugumui investuoti daugiau lėšų, tai ir daro.

Duomenų praradimo priežąsčių procentai, susiklostę prieš kelis metus, yra sąlyginai pastovūs ir gali kisti į vieną ar kitą pusę po kelis procentus. Didžiausią dalį sudaro technikos gedimai (per metus išaugo nuo 49 iki 53 procentų) ir vartotojų klaidos (sumažėjo nuo 31 iki 29 procentų). Toliau seka programinės įrangos gedimai (nuo 7 iki 5), virusai (nuo 6 iki 4), sabotažas (2) ir kitos priežąstys (nuo 5 iki 7).

Paminėtina tai, kad pagal atskirus verslo segmentus šie procentai kiek skiriasi. Smulkus verslas taupydamas renkasi pigesnę techniką, todėl jos gedimai sudaro net 61 procentą duomenų praradimo priežąsčių. Mažiausiai kvalifikuoti yra valstybinių įmonių ir namų vartotojai – jiems atitinkamai tenka 41 ir 36 procentai duomenų praradimo atvejų dėl vartotojų klaidų. Virusai ir programinės įrangos gedimai (10 ir 17 procentų) dažniausiai kamuoja namų vartotojus, kuriems telieka džiaugtis nuliniu sabotažo procentu.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.