Prieš dešimtmetį Belgijoje surengta nauja lenktynių serija „Fun Cup” užkamšo spragą tarp lenktynių kartais ir profesionaliojo automobilių sporto
Ar daug emocijų jums sukelia „Formulės-1” varžybos? Vienas dalykas, kai transliuojant pasaulio čempionato etapą daugybė televizijos kamerų, įrengtų trasoje, techninės pagalbos boksuose ir net boliduose, profesionalaus režisieriaus perjunginėjamos neleidžia mums nuobodžiauti. Bet ar taip pat įdomu būtų stebėti šias automobilių sporto viršūne laikomas varžybas kelias valandas sėdint vienoje vietoje lenktynių trasoje, kai pro šalį kas kelias minutes praskrieja ir dingsta už posūkio lenktynininkų mašinos, o pasikeitimus trasoje bei naujienas sužinoti tik iš pranešimų per garsiakalbius? Be to, kas bendro tarp naujausių technologijų vienetinių bolidų ir mūsų kasdien vairuojamų automobilių?
„Fun Cup”
Neatsitiktinai pasaulyje rengiamos artimesnės vidutiniam automobilininkui lenktynių serijos, kurios yra ir kur kas vaizdingesnės. Jose galima dalyvauti turint net keliolika kartų mažesnį biudžetą ir nesant aukščiausios klasės profesionalu. 1997 metais Belgijoje buvo surengta nauja lenktynių serija „Fun Cup”. Techniškai ji tarsi užkamšo spragą tarp lenktynių kartais ir profesionaliojo automobilių sporto. Belgijos PPC pramoninė grupė su „Uniroyal” padangų gamintojo parama sukūrė nedidelį lenktyninį automobilį su lengvu vamzdžių rėmu, prieš užpakalinį tiltą sumontuotu varikliu ir per vidurį įtaisyta vairuotojo sėdyne. Bet pats smagumas, kad šią važiuoklę lenktynių serijos organizatoriai „apvilko” lengvučiais plastiko uždarais kėbulais, nukopijuotais nuo legendinio „vabalo”, kurį daug dešimtmečių gamino „Volkswagen” koncernas.
Kelia teigiamas emocijas
Patikėkite – lenktynių trasa skriejančių kelių dešimčių spalvingų „vabalų” su didžiuliais „antisparnais” virš užpakalinės dalies vaizdas ir patrauklus, ir sukelia daug teigiamų emocijų! Juk tai ne vien tik išskirtiniams asams pavaldūs bolidai, o kažkas artima, šiek tiek juokinga ir archajiška, su kuo gali ir pats save sutapatinti. „Fun Cup” lenktynių serija pradžioje vyko Belgijos, Prancūzijos, Italijos ir Didžiosios Britanijos lenktynių trasose. 2005 metais prie jų prisidėjo ir Vokietija. Lenktynių serijoje įtrauktos įvairios rungtys. Ištvermei išbandyti skirtos 25 valandų lenktynės Belgijos Spa trasoje. Be šių, yra ir gerokai trumpesnių lenktynių. Rengėjai stengiasi, kad žiūrovai galėtų pasirinkti jiems įdomią trasą ir lenktynes.
Vienodais automobiliais
„Fun Cup” užėmė svarbią vietą minėtų šalių automobilių sporto sezono kalendoriuje. Siekiant pritraukti kuo didesnį dalyvių skaičių, visi startuoja vienodais automobiliais, sveriančiais 760 kilogramų, turinčiais 130 AG variklius ir iki 205 km/h maksimalų greitį. Toks automobilis iš vietos iki 100 km/h pasiekia per 7 sekundes. Be to, visų automobilių vienodos „Uniroyal RainSport 1” padangos. Jomis dalyvius aprūpina pagrindinis „Fun Cup” rėmėjas – „Uniroyal” koncernas. Starto mokestis – 1100 eurų. Praėjusių metų „Fun Cup” serijos nugalėtojais tapo žurnalistų komanda „Uniroyal Presse”.