Zuoko pažadų tramvajus jau Vilniuje

Tiesa, tai dar tik būsimo tramvajaus maketas, prancūzų paskolintas sostinės savivaldybei viešųjų ryšių akcijai. Nuo vakar dienos visi norintieji kasdien galės apžiūrėti greitojo tramvajaus maketą, rodomą Konstitucijos prospekte, prie pat Vilniaus savivaldybės.

Ekspozicija

Europos aikštėje pastatytas maketas yra tikro tramvajaus kopija. Galima įeiti, pasėdėti kėdėse, pasijusti tarsi važiuojant tikru – vagone skamba maršruto stotelių pavadinimai. Tramvajaus ekspozicijoje lankytojams pateikiama įvairios informacijos apie šią viešojo transporto priemonę. Paviljone eksponuojamas ir pirmosios jo trasos Vilniuje „Stotis-Santariškės” maketas.

Specialistų skaičiavimais, vieno kilometro tramvajaus linijos kaina siektų 40 mln. litų, įskaitant 6-8 mln. kainuojantį tramvajaus vagoną. Viso projekto kaina būtų 450-580 mln. litų.

Atlikti ir tyrimai, įvertinantys tramvajaus poveikį miesto pastatams, gatvėms. Savivaldybės užsakytų ekspertų nuomone, greitasis viešasis transportas kur kas pranašesnis už dyzelinius degalus naudojančias transporto priemones ar privačius automobilius.

Greitai, patogiai, saugiai

Vilniuje pirmiausia siūloma įrengti vieną greitojo tramvajaus liniją „Santariškės-Stotis”, kuri būtų 10,4 km ilgio. Manoma, kad piko metu tramvajai važinėtų kas 5, o ne piko – kas 10 minučių. 30 metrų ilgio tramvajus galėtų vežti iki 300 keleivių, o tai daugiau kaip trigubai, negu veža troleibusas ir autobusas.

Šią trasą tramvajus esą nuvažiuos per 27 minutes, o tai maždaug 10 minučių greičiau negu autobusas ir troleibusas. Jis nestovės sankryžose, nes „protingi” automatizuoti šviesoforai jį visuomet sutiks kiekvieno vairuotojo akiai malonia žalia šviesa.

Savivaldybės ir jau minėti užsienio ekspertai bei specialistai mini dar daug tramvajaus pliusų. Tačiau šiame liaupsių chore kažkaip nuslopsta kitų specialistų nuomonė apie tramvajų Vilniuje.

Kitų negirdėjimas

Įsivaizduokime tuos keletą metų, kol bus tiesiama pirmoji linija, – šioje trasoje bus visiška statybų suirutė bei chaosas. Kiekvienas eismo dalyvis puikiai žino, kaip tos pačios savivaldybės specialistai sugeba komplikuoti eismą, net keletui valandų remontuojant paprastą vandentiekio ar kanalizacijos avariją. O čia per visą centrą, Kalvarijų gatve iki pat Santariškių kelerius metus būtų vykdomi šimtus milijonų litų vertės žemės, elektros, infrastruktūros darbai…

O ir nutiesus liniją kitiems vairuotojams ne ką palengvės, nes daugeliu gatvių eismas bus uždraustas – paprasčiausiai Vilniaus gatvės per siauros šiai transporto priemonei.

Tad skeptikų įsitikinimu, verčiau spartinti sostinės aplinkkelių statybą, kur kas protingiau organizuoti eismą, statyti kelių lygių sankryžas. Ir dar viena gana svarbi aplinkybė – kiek turėtų kainuoti bilietas važiuojant šia išganingąja transporto priemone, kad projektas atsipirktų bent per vieną kitą dešimtmetį?

Be to, kad ir kaip kvepėtų rinkimais į savivaldybių tarybas, nederėtų pamiršti, jog Valstybinė kultūros paveldo komisija, vadovaujama Jono Glemžos, akcentavo: „Tramvajaus trasa negali būti projektuojama toje Vilniaus senamiesčio dalyje, kuri yra įrašyta į Pasaulio paveldo sąrašą.” Daugiausia abejonių sukėlė šio transporto panaudojimas Pylimo ir Jogailos gatvėse.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.