Vilkikų svarstyklės – šansas pasipinigauti

Automagistralėje prie oro uosto planuojama už maždaug 22 mln. litų įrengti pirmąjį ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse stacionarų sunkiasvorio transporto svėrimo postą.

Tačiau Klaipėdos rajono savivaldybės taryba, ilgai delsusi tvirtinti žemės sklypų detalųjį planą, pagaliau jį patvirtino su tam tikromis išlygomis. Vienas iš motyvų – bandydami aplenkti postą perkrauti sunkvežimiai gadins aplinkinių rajono kelių dangą.

Gadinami keliai

Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus pavaduotojo Rimanto Jaramino teigimu, transporto srautų intensyvumas kasmet didėja, ypač krovininio. Todėl pasiekiama tokia viršsvorių riba, kai jokia danga jos nebeatlaiko.

Todėl ir buvo parengtas bei rajono Tarybai tvirtinti pateiktas krovininio transporto patikrinimo posto ties 302 kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda kilometru (Dirvupių kaimas) detalusis planas. Pagal jį, iš laisvos valstybinės žemės fondo formuojami du 1,18 ir 0,79 ha ploto sklypai sunkiojo transporto svėrimo svarstyklėms, stovėjimo aikštelėms, kitai reikalingai inžinerinei infrastruktūrai įrengti. Arti planuojamos teritorijos gyvenamųjų pastatų nėra. Pasak R. Jaramino, postui vieta parinkta strategiškai įvertinus transporto srautus iš Klaipėdos uosto.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos Klaipėdos skyriaus viršininkas Romas Valevičius tvirtino, jog šiuo metu sunkusis transportas sveriamas mobiliomis svarstyklėmis. Jos sveria krovinius tik iki 44 tonų, tačiau netiksliai.

Svarstant detalųjį posto planą Taryboje, išsakyta nemažai abejonių dėl to, ar nenukentės aplinkiniai rajono keliai, pavyzdžiui, Dovilų – Jakų, Gamyklos gatvė Gargždų pramoniniame rajone, nes perkrautų sunkvežimių vairuotojai ieškos būdų, kaip išvengti patikros poste automagistralėje.

Kai kurių Tarybos narių įsitikinimu, rajono kelių tolimesnė plėtra bei finansavimas turi būti siejami su šio punkto automagistralėje įrengimu. Tačiau, pasak AB „Klaipėdos regiono keliai” direktoriaus Petro Kaučiko, nereikia manyti, jog kelius gadina tik krovinius iš ar į uostą gabenantys sunkvežimiai.

„Dangą labiausiai gadina žvyrą, medieną į statybas gabenantis vietinis transportas. Būtent vietiniai nelabai paiso svorio normų”,- sakė P. Kaučikas.

Postas – ne veltui

Praėjusiame Tarybos posėdyje detalusis planas transporto patikros postui įrengti buvo patvirtintas su protokoliniu sprendimu pasirašyti su Savivaldybės administracija susitarimą dėl rajono kelių plėtros.

„Jokio susitarimo nerašysime. Mes giname viešąjį interesą, o Taryba turbūt privatų. Tai principinis klausimas, valstybinės reikšmės dalykai, apimantys transporto vystymą, priežiūrą, nes čia pat uostas, kiti svarbūs objektai”, – neslėpė pasipiktinimo R. Jaraminas.

Klaipėdos rajone yra 1345 km kelių, iš kurių 76 proc. – asfaltuoti. Anot kelių specialistų, rajone keliai yra vieni geriausių šalyje. R. Jaramino tvirtinimu, rajono kelių tvarkymui tenka nemažas finansavimas. Pernai direkcija skyrė 2,8 mln. litų, šiemet teks panašiai. Didesnio finansavimo esą galima tikėtis kitais metais.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

1 atsiliepimas į "Vilkikų svarstyklės – šansas pasipinigauti"

  1. arvis

    kiek nuosavu trobeliu bus pastatyta uz tuos 22 milijonus,pasinaudojant svarstykliu statymu…

Komentuoti: arvis Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.