Gluosnių gatvėje, kur būta vadinamųjų grūdų sandėlių, planuojamas naujas gyvenamasis kvartalas.
Norvegų investicinė bendrovė „Verdispar” 5,4 hektaro teritorijoje per penkerius metus ketina įgyvendinti apie 260 mln. litų kainuosiantį projektą.
Norvegijos investicinės nekilnojamojo turto bendrovės „Verdispar” dukterinės įmonės Lietuvoje „Verdispar Project Development” rinkodaros ir pardavimo direktorius Audrius Valatkevičius sakė, jog projektas būtų įgyvendinams keliais etapais.
Investuotojai viliasi, kad pirmasis darbų etapas prasidės antrąjį šių metų pusmetį. Būsimojo kvartalo koncepcija, kurią rengia bendrovės „Andrijauskas ir partneriai” architektai Mantė Černiūtė ir Rolandas Rakevičius, buvo pristatyta architektų ekspertų tarybai.
Malūnų kalva
Architektai siūlo kvartalą pavadinti Malūnų kalva. Vietovardis istoriškai motyvuotas. Seniau čia būta dviejų gyvenviečių – šalia potašo fabrikėlio buvo Pelenynė, kurios pavadinimą norėta suteikti naujai per buvusio tabako fabriko teritoriją suprojektuotai gatvei. Miesto tarybos nariai siūlymui nepritarė, tad būsimoji gatvė gavo Bastionų vardą.
Architektai tikisi, kad kitos gyvenvietės – Malūnų kalvos – pavadinimo įamžinimas diskusijų nesukels.
Projekto vadovas architektas Edmundas Andrijauskas sakė, jog planuojamame kvartale turėtų būti pastatyti 39 tūkst. „kvadratų” gyvenamojo ploto. Suskaičiuota, kad penkiuose šimtuose 70 – 75 kv. m vidutinės ir aukštesnės klasės butų įsikurtų apie 1 100 gyventojų, iš jų – 300 vaikų.
4, 5, 9 aukštų gyvenamieji namai projektuojami taip, kad namų grupės turėtų vidinius nuo Klaipėdos vėjų apsaugotus kiemus. Kvartalo vidury numatyta bendra erdvė. Palei Danės krantinę – viešosios erdvės. Pati upė „priartinama” prie namų. Per į kvartalą tiesiamus kanalus projektuojami trys tiltukai pėstiesiems. Prie kranto būsiančių namų pirmuosiuose aukštuose numatyta vietos komercijai – čia galėtų kurtis boutique tipo parduotuvės, kavinės.
Kvartalo pietiniuose pakraščiuose siūloma statyti du aukštus pastatus – prie Bangų ir Bastionų gatvių sankryžos 12, o Bangų ir Gluosnių gatvių sankryžos – 18 aukštų. Pastarasis kartu su jau suprojektuotu aukštybiniu pastatu prie Bangų ir Kooperacijos gatvių bei numatomu projektuoti daugiaaukščiu tarp Bangų g. ir sąlygiškai Bėgių vardu pavadintos būsimos naujos gatvės sudarytų architektūrinę kalvą.
Tokie pasiūlymai neprieštarauja Klaipėdos miesto Aukštybinių pastatų išdėstymo specialiajam planui, o jeigu pavyktų juos įgyvendinti, daugiaaukščiai sukurtų savotiškus vartus prieš įvažiuojant į senąją miesto dalį.
Transportas – po žeme
Beveik po visu kvartalu numatoma požeminė aikštė automobiliams, kurioje jų tilptų apie 600. Po žeme eitų ir kvartalą kirsiančios Bėgių gatvės, susijungsiančios su Bastionų gatve, dalis. Tad visa vadinamoji kvartalo bendroji erdvė būtų atiduota pėstiesiems ir dviratininkams, kurie jiems numatytais tilteliais per Bastionų gatvę patektų į žaliąją zoną.
Žaliąja zona turėtų tapti teritoija tarp Bastionų gatvės ir Jono kalnelio. Arčiau Danės planuojama statyti 6 – 8 tūkst. kv. m ploto komercinį – laisavlaikio, sporto, pramogų – centrą.
Be jau numatyto tilto per Danę, sujungsiančio Bastionų gatvę su Danės gatve, projektuojamas dar vienas tiltas, į kurį įsilietų Gluosnių gatvė. Pasak Klaipėdos mero, dėl šio tilto statybos bus deramasi su kvartalo statytojais.
E. Andrijauskas pabrėžė, kad dabar architektams ekspertams pristatoma tik koncepcija. Kol kas dar nėra išduotos sąlygos detaliajam planui rengti. Jų išdavimą stabdo niekaip nepatvirtinamas naujasis Klaipėdos miesto bendrasis planas, kuriame numatyta, kad teritorijos palei Danės upę numatytos konversijai ir bus galima keisti jų paskirtį iš dabartiniame miesto bendrajame plane nurodytos pramoninės į gyvenamąją.
Beje, dėl tos pačios priežasties negalima tvirtinti jau seniai parengto naujo gyvenamojo kvartalo, suprojektuoto vietoj „Trinyčių” fabriko, detaliojo plano.
Koncepcijai pritarta
Nors architektų ekspertų taryba Malūnų kalvos bendrai koncepcijai pritarė, išsakyta ir pastabų bei pasiūlymų projektuotojams. Tiesa, dalis pastabų adresuota viso miesto planuotojams.
Pasak ekspertų, vis dėlto derėtų dar kartą kreiptis į Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistus dėl transporto schemos. Nors jau daugmaž aišku, kaip reikia pertvarkyti tiltą per Danę ir Mokyklos g. viaduką, kad juo be trukdžių galėtų judėti transportas iš būsimų naujų kvartalų, nežinia, kelių eismo juostų turėtų būti naujieji tiltai per Danę. Dalis ekspertų pasisakė už dvi, dalis – už keturias, dar dalis – už tris eismo juostas.
Gerai, kad architektai nepasidavė kvadratinių metrų ligai ir nebandė čia sukišti protu nesuvokiamo skaičiaus gyvenamojo ir komercinio ploto, o investuotojai jų nespaudė to daryti.
Papriekaištauta dėl daugybės konsolių ir medžiagų – geriau mažiau stiklo. Jei projektuotojai bando į kvartalą „įleisti” daugiau vandens, tai tą reikėtų daryti drąsiau.