Jeigu įsigyta technika genda net po garantinio remonto, pirkėjai turi teisę reikalauti pakeisti daiktą nauju arba susigrąžinti pinigus.
Nekokybišką mobilųjį telefoną, kompiuterį ar buitinę techniką įsigiję klaipėdiečiai dažnai priversti po kelis kartus nešti nuolat gendantį daiktą į garantinio aptarnavimo servisus.
Valstybinės ne maisto prekių kokybės inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėja Raimonda Bučinskienė aiškino, kad, nors gamintojai ir nenumato, kiek kartų daiktas gali būti taisomas, pirkėjai vis dėlto gali reikalauti pardavėjų grąžinti pinigus arba duoti naują daiktą.
„Jeigu buitinė technika ar mobilusis telefonas negali būti sutaisytas, nors kelis kartus ir buvo bandoma tai padaryti, žmogui turi būti grąžinti pinigai arba nekokybiška prekė turi būti pakeista į kokybišką. Tačiau defektas turėtų būti esminis”, – sakė ji.
Ar daiktas išties genda dėl gamybinio broko, o ne dėl netinkamo naudojimo, nustato gamintojų įgaliotieji garantinio aptarnavimo servisai, kuriuose atliekamos ekspertizės. Jeigu brokas pasitvirtina, pardavėjai privalo grąžinti pinigus arba pakeisti daiktą.
Inspektorė įsitikinusi, kad gamintojai privalo pranešti, jog konkretus telefono arba buitinės technikos modelis gali turėti tipinį gamybos broką, o importuotojai savo ruožtu turėtų apie tai informuoti pirkėjus.
„Bet vargu ar Lietuvoje kuri firma taip daro. Broko pasitaiko visur. Kitaip tie įgaliotieji servisai neturėtų darbo, o jie, mano žiniomis, darbo stoka nesiskundžia”, – teigė R.Bučinskienė.
Telekomunikacijų bendrovė „Omnitel” mobiliesiems telefonams suteikia vienerių metų nemokamą aptarnavimą, kurį vykdo kita bendrovė – Mobiliųjų telefonų techninis centras.
„Omnitel” atstovė ryšiams su visuomene Daiva Selickaitė tikino, kad šio centro specialistams nustačius, jog telefone aptiktas esminis gamybinis brokas, nekokybiškas aparatas klientui pageidaujant keičiamas nauju.
Bendrovės „Topo centras” serviso vadybininkė Jurgita Fetingytė dienraščiui aiškino, kad tris kartus per garantinį laikotarpį sugedęs buities prietaisas keičiamas į analogišką arba brangesnį, tačiau tokiu atveju pirkėjui tenka padengti kainų skirtumą.
„Klientų atžvilgiu esame nusiteikę geranoriškai – patys pristatome sugedusį daiktą ekspertizei, o jeigu prekės kaina nesiekia 100 litų, ją į naują keičiame tiesiog parduotuvėse”, – teigė J.Fetingytė.
Jeigu servise nustatoma, kad prekė sugedo dėl gamintojo kaltės, pirkėjai gali reikalauti, kad net jau sutaisyta prekė būtų pakeista nauja. Nustačius, kad kaltas pats vartotojas, jo prašoma apmokėti taisymą ir detalių kainą. Tačiau J.Fetingytė pripažino, kad gedimai dėl vartotojų kaltės nėra dažni.