Fiksuotojo ryšio abonentai migruoja vangiai

Sparčiau keisti ryšio tiekėją pasiliekant seną telefono numerį labiau linkę mobiliojo ryšio klientai. Fiksuotojo ryšio abonentai tai daro kur kas lėčiau. Kai kurios bendrovės dėl to kaltina rinkoje dominuojančią TEO LT.

Numerio perkėlimo paslauga – tai galimybė abonentui pakeisti dabartinį operatorių į bet kurį kitą veikiantį ryšio operatorių, nekeičiant savo abonentinio telefono numerio.

Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį numerio perkėlimo paslauga iš viso pasinaudojo 102,4 tūkst. mobiliojo ryšio ir tik 4,5 tūkst. fiksuotojo telefono ryšio abonentų. Šios rinkos naujokės „Microlink Lietuva” mažmeninio pardavimo direktorius Dainius Liulys pažymi, kad įmonei persivilioti TEO LT fiksuotojo ryšio klientus nėra lengva – trukdo pasirašytos sutartys ir technologiniai apribojimai.

„Tarkim, vienai skirtinei ISDN interneto linijai priskiriami 8 telefono numeriai. TEO LT teigia, jog technologiškai 4 numerių perkelti kitam operatoriui negalima, todėl klientas privalo migruoti su visais 8 numeriais”, – aiškina nepatogumus Liulys. Jis sako, kad tai aktualiausia smulkioms įmonėms, nes turintieji ne vieną skirtinę liniją gali migruoti laisviau, jei tik neriboja sutartys su ryšio tiekėju.

Daug smulkmės

Be fiksuotojo ryšio rinkos flagmano TEO LT, Lietuvoje veikia dar 47 tokio ryšio tiekėjai, tačiau jie visi turėjo tik 7 proc. vartotojų ir 3 proc. skambučių rinkos. Iki šiol dėl gana prastos ryšio kokybės tos bendrovės nesudarė rimtos konkurencijos TEO LT, užimančiai apie 96 proc. fiksuotojo ryšio rinkos.

Tiesa, agresyviau šiais metais į fiksuotąjį ryšį nusitaikė bendrovė „Eurocom”. Gruodį į rinką įžengė ir „Microlink Lietuva”. Ji pasiūlė fiksuotojo ryšio paslaugą „MetroTel”. Šios bendrovės telefonijos paslaugos teikiamos per verslo centrus jungiantį optinį duomenų perdavimo tinklą „Metro”, kuris priklauso „Microlink Lietuvai”. Šiuo metu „Metro” tinklas plečiamas Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.

Kaltos technologijos

TEO LT atstovas spaudai Rosvaldas Gorbačiovas atremia kaltinimus, jog dėl TEO kaltės abonentai migruoja vangiai. Jis tvirtina, kad fiksuotojo ryšio tinklai visame pasaulyje turi daugiau apribojimų perkeliant numerius, ir tai esą susiję su technologiniais dalykais, tokiais kaip tinklo sudėtingumas. Šis tinklas apima kelių kartų technologijas, nes buvo plečiamas etapais, todėl jis kur kas sudėtingesnis už mobiliojo ryšio tinklą.

Tačiau „Microlink Lietuvos” atstovas Liulys vardija ir kitus sunkumus perkeliant numerį.

„TEO LT prašo pateikti ne tik abonento numerį, bet ir daugybę techninių detalių, kurių klientas dažniausiai nežino, todėl sutartį užpildo neteisingai. Mūsų darbuotojai turi jam talkinti, o tai atima laiko”, – pasakoja Liulys. Anot jo, yra klientų, kurie nori išbandyti naują paslaugą, bet, susidūrę su popierizmu, tiesiog užsisako naujus numerius, o ne naudojasi galimybe perkelti juos. Liulio nuomone, taip neturėtų būti.

Gorbačiovo teigimu, sprendžiant tam tikrus technologinius numerio perkėlimo klausimus būtina sutartis tarp operatorių. „Šiuo atveju TEO neturi jokių susitarimų ir sutarčių su „Microlink Lietuva” dėl numerio perkėlimo paslaugų teikimo. Turime žinių, kad ji veikia per tarpininkus, kurių techninė ir komercinė kompetencija mums nežinoma, todėl toks komentaras stebina, juolab įvertinant tai, jog mes visuomet operatyviai sprendžiame visus kylančius klausimus su savo verslo partneriais”, – tikina Gorbačiovas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.