LNK pradeda rodyti įspūdingą šešių serijų mistinę sagą „Dolmenas”. Šis ambicingas projektas praėjusiais metais sukrėtė Prancūziją. „Dolmenas” tapo trečiąja pagal populiarumą transliacija šalyje, nusileidusi tik futbolo rinktinės varžyboms ir ministro pirmininko kalbai. „Dolmenas” dažnai vadinamas prancūziškuoju „Twin Pykso miesteliu”.
Pasatyti šią sagą filmo kūrėjus įkvėpė vienos Prancūzijos salos gyventojų papasakota legenda apie „Marie Morgane”. Tai – prakeiksmas, lydintis nuo XIX amžiaus tuos, kurie nesulaukdami jūron išplaukusių žvejų ir pasmerkti skurdui ir badui, tapo jūrų plėšikais ir vieną dieną nuskandino „Marie Morgane” – nužudė savo tėvus. Ši legenda tapo gražiausiu ir paslaptingiausiu scenarijumi.
Žiūrovai išvys šešis didelius, vaizdingus, mistikos kupinus filmus ir kartu su policininke Mari atskleis jos giminės paslaptis ir demaskuos serijinį žudiką, siautėjantį Ty Kerno saloje netoli Bretanės krantų… Bresto kriminalinės policijos policininkė Mari Kermer grįžta į savo gimtąją Ty Kerno salą, kur turi susituokti su mylimuoju Kristijanu Brea. Ty Kerno sala staiga tampa keistų ir tragiškų įvykių veiksmo vieta, kur vienas po kito, keistomis, dramatiškomis, paslaptingomis aplinkybėmis žūsta šioje saloje gimę žmonės. Tuomet gyventojai pradeda prisiminti seną, kraupią keltų legendą, kuri dar vadinama Jūrų plėšikų legenda. Liukas Fersenas, iš Paryžiaus kriminalinės policijos komandiruotas policininkas, atvyksta tirti bylos, susijusios su šiomis keistomis mirtimis. Savo ruožtu Mari, kurios šeimos nariai žuvo saloje, taip pat tiria šią bylą. Mari puikiai pažįsta salą, jos žmones, žino salos istoriją. Taigi Liukui bus labai reikalinga Mari pagalba.
Detektyvinė pasakojimo pusė labai ryški, ji sudaro viso pasakojimo struktūrą, skeletą, apie kurį kuriamos šeimos dramos, šeimos paslaptys, pinamos meilės istorijos, rezgamos įvairiausios pinklės…. Visa tai dar pastiprinta nemaža fantastikos doze.
Ty Kernas gyvena savo pasaulyje, savam mikrokosmose, nes vien tik laivas ir jo atvykimas jungia salą su likusiu pasauliu, o ar laivas atplauks, priklauso nuo gamtos užgaidų. Sala gyvena pagal savo taisykles. Keleto kvadratinių kilometrų plote gyvenančios šeimos yra išlaikiusios ir tebesilaiko dar iš protėvių paveldėtų nuostatų ir normų. Tokiame kontekste ir vyksta veiksmas. Čia kiekvienas gali būti apkaltintas žmogžudyste, tačiau po truputį Ty Kerno sala atskleis savo šiurpias paslaptis…
Absoliuti dauguma „Dolmeno” scenų buvo filmuotos ne paviljonuose, o natūralioje aplinkoje. Šiame filme jaučiamas gamtos alsavimas, čia daug saulės, vėjo, lietaus, debesų. Mistinis serialas septynis mėnesius buvo filmuojamas Prancūzijoje tarp Finistero ir Bel-il-en-Mero uolų, laivų persekiojimo scenos jūroje buvo filmuojamos ne tik iš gelbėjimo sraigtasparniu, bet iš greito ir manevringo laivo, naudojamo regatose. Kiekvienas scenoms naudojamas dolmenas (akmuo – kapo statinys) svėrė ne vieną šimtą kilogramų. Sustatyti juos į vietas buvo įmanoma tik pasitelkus kranus. Pavyzdžiui, tam, kad būtų parengta Genoko scena, reikėjo visos dienos, nes dolmenai turėjo būti matomi ir iš Ty Kerno švyturio, bet jie turėjo stovėti taip, kad neužstotų vienas kito.
Filmavimą taip pat lydėjo mistika. Štai vienai scenarijaus autorių Nicole, pasikišusi po pažastimi scenarijų ėjo iš viešbučio ir susitiko nepažįstamą vyrą, kuris jai tarė: „Tikiuosi, kad visa ši istorija neatneš jums nieko blogo…”.
Šešios mistinės sagos „Dolmenas” serijos – LNK televizijoje nuo sausio 6 dienos šeštadieniais 16.50 val…