Artimosios šviesos ir degalų sąnaudos

Neseniai teko skaityti mokslininko iš Kauno nuomonę, kad pakeitus kelių eismo taisykles – įvedus važinėjimą įjungtomis artimosiomis šviesomis ištisus metus – Lietuvoje gerokai šoktelės degalų sunaudojimas, o kartu padidės aplinkos tarša ir automobilininkų išlaidos degalams. Ar iš tikrųjų toks kelių eismo taisyklių pakeitimas turės vien neigiamą poveikį?

Šiuolaikiniame automobilyje iš tikro nemaža dalis energijos, kuria vidaus degimo variklio cilindruose virsta degusis mišinys, skiriama ne automobiliui varyti, o tam, kad veiktų įvairūs elektros prietaisai. Jų su kiekvienu nauju modeliu automobiliuose vis daugiau. Todėl vis sunkiau tikėti automobilių gamintojų skelbiama informacija apie degalų sąnaudas. Važiuojant veikiančia audiosistema, įjungtu galinio stiklo ir veidrodėlių apšildymu, o lyjant įsijungus valytuvus, artimąsias šviesas, greičiausiai ir kondicionierių, kad langai nerasotų, degalų suvartojimas juntamai šoktelės aukštyn, palyginti su tuo, ką žada reklaminis prospektas. Tačiau artimosios šviesos tikrai nebus pagrindinė padidėjusio degalų suvartojimo priežastis.

Naudoja visi prietaisai

Negaliu pritarti nuomonei, jog vien tik reikalavimas važinėti nuolat įjungtomis artimomis šviesomis degalų sąnaudas vidutiniškai turėtų padidinti nuo vieno iki pusantro litro 100 nuvažiuotų kilometrų. Veikiau tai suminė visų elektros prietaisų, veikiančių automobilyje, sunaudota energijos dalis. Juolab kad iki šiol buvo privalu įsijungus artimąsias šviesas važinėti rudens ir žiemos periodu, kai nori nenori tenka įjungti ir salono šildymą, ir leisti nuolatos veikti salono ventiliatoriui, ir šildyti galinį stiklą. Tad ir realias papildomas degalų sąnaudas, net jei jos iš tikrųjų pasiektų tuos 1,5 litro, reikia atitinkamai padalyti visiems elektrą vartojantiems prietaisams automobilyje, o ne priskirti tik žibintams. O jei jau norite taupyti – išjunkite radiją, išjunkite šildymą, ventiliatorių, atsidarykite langą ir važiuokite kaip kokiais 1930 metais…

Išsiskiria sraute

Be abejonės, automobilių gamintojai žino šią problemą. Vis daugėja valstybių, kuriose dėl eismo saugumo didinimo (o ne pataikaujant naftos monopolijoms, kaip kai kas teigia) įvedant privalomąjį šviesų naudojimą ištisą parą visus metus naujausiems automobiliams bus įrengiamos specialios dienos šviesos. Jos sunaudos mažiau elektros energijos nei artimos šviesos žibintai. Vis dėlto šių žibintų optika leis gerokai silpnesnėms lemputėms užtikrinti tokį patį žibintų ryškumą. Juk kam važinėjame įjungtomis šviesomis dieną? Tikrai ne tam, kad pasišviestume, o kad išsiskirtų transporto priemonė sraute, kad mus matytų kiti eismo dalyviai. O saugumas irgi kainuoja – kiek didesnį degalų suvartojimą.

Tinka ir Lietuvai

Sunku patikėti, bet dar prieš dvidešimt metų vairuotojai ir lyjant lietui, ir sningant, ir prieblandoje dažniausiai važinėjo be šviesų. Jas įjungdavo tik visai sutemus, nes taip buvo įprasta. Beje, kiek pamenu, kauniečiai kažkodėl visada buvo prieš artimųjų šviesų naudojimą. Kai Kelių policijoje rengėme pirmąsias nepriklausomoje Lietuvoje kelių eismo taisykles ir jų projektą pateikėme svarstyti viešai, kaip tik iš Kauno buvo gauta daugiausia prieštaravimų siūlomai nuostatai važinėti įjungtomis artimosiomis šviesomis nuo lapkričio 1 dienos iki kovo 31 dienos bei esant blogam matomumui. Tačiau pagrįstai buvo nuspręsta, jog užsienio patirtis, rodanti, jog artimosios šviesos sumažina avarijų tikimybę, tinka ir Lietuvai. O dabar, atrodo, tai suprato ir absoliuti dauguma vairuotojų. Na, o jei kai kas vis dar gyvena pobiedų ir zaporožiečių laikais bei mano kitaip, ką padarysi…

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , .

4 atsiliepimai į "Artimosios šviesos ir degalų sąnaudos"

  1. A

    Nekartok DELFIO temų ir nevaryk ant Kauno-čia visų problema

  2. eima

    kad kuro daugiau suaudoja tai faktas, o kad avaringumas nuo to sumazes tai tikrai nesamuone. tos sviesos dieos metu tai visiskas apsurdas.

  3. pypinukas

    Su kiaura dusliarke irgi galima issiskirt is srauto, tik nesuprantu kodel KET neleidzia, arba pastoviai pypint

  4. v

    Ir dar nebuvo niekur pamineta vairuotoju sveikata, kurie daug vazineja, po kiek metu jie del akinanciu sviesu uzsides akinius? As sutinku, kad reikia sviesu kai lija, bet vasara saulei svieciant…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.