Toliau nagrinėjame Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus
Iš pirmo žvilgsnio maršrutinio transporto sąvoka pakeista ne tiek ir daug: „22. Maršrutinė transporto priemonė (maršrutinis transportas) – viešojo naudojimo transporto priemonė (autobusas, troleibusas, maršrutinis taksi), vežanti keleivius reguliariais reisais ir nustatytu maršrutu su nurodytomis sustojimo vietomis, taip pat ir mokyklinis autobusas”. Anksčiau maršrutine transporto priemone buvo laikoma reguliariais reisais nustatytu maršrutu važiuojanti transporto priemonė (autobusas, mokyklinis autobusas, troleibusas, maršrutinis taksi).
Tik viešojo naudojimo
Anksčiau maršrutiniam transportui teoriškai galėjo būti priskiriama bet kuri transporto priemonė, atitinkanti maršrutinio transporto sąvokos aprašyme išvardytus reikalavimus. Dabar gi maršrutiniam transportui gali būti priskiriama tik viešojo naudojimo transporto priemonė. Skliausteliuose paaiškinama, kad viešojo naudojimo transporto priemonė gali būti tik autobusas, troleibusas arba maršrutinis taksi.
Vežanti keleivius
Anksčiau maršrutiniu transportu galėjo būti laikoma tik nustatytu maršrutu reguliariais reisais važiuojanti transporto priemonė. Pakitus taisyklėms maršrutine transporto priemone gali būti tik transporto priemonė, vežanti keleivius reguliariais reisais ir nustatytu maršrutu. Suprantama, kad važiuoti ir vežti – ne tas pats. Pagrįstai iškyla klausimas, ar reguliariais reisais ir nustatytu maršrutu važiuojanti, bet keleivių nevežanti transporto priemonė laikoma maršrutine? Manyčiau, kad vadovaudamiesi protingumo principu turėtume ir be keleivių maršrutu važiuojančią transporto priemonę laikyti maršrutine. Tačiau grynai teoriškai, nes keleivių nevežanti transporto priemonė negali būti priskirta maršrutiniam transportui.
Su nurodytomis sustojimo vietomis
Dabartinėje šios sąvokos formuluotėje nurodoma, kad nustatytasis maršrutas turi būti su nurodytomis sustojimo vietomis. Prieš tai galiojusioje šio punkto redakcijoje apie sustojimo vietas nebuvo net užsimenama. Sustojimo vietos tikriausiai turėtų būti nurodomos nustatant maršrutus.
Specialiais reisais
Anksčiau mokyklinis autobusas maršrutiniam transportui galėjo būti priskiriamas tik tada, kai važiuodavo reguliariais reisais nustatytu maršrutu. Pagal dabartinę punkto redakciją bet koks mokyklinis autobusas galėtų būti priskirtas maršrutiniam transportui. Tačiau mokyklinis autobusas, anot apibrėžimo (ši sąvoka išliko nepakeista), yra tik tas autobusas, kuris veža vaikus specialiais reisais. Tad galime teigti, kad važiuojantis tuščias (nevežantis vaikų) toks autobusas nebus maršrutinė transporto priemonė. Logiška manyti, kad lygiai taip pat mokykliniu autobusu, o kartu ir maršrutine transporto priemone neturėtų būti laikomas autobusas, vežantis vaikus ne specialiais reisais. Tačiau tai jau kita tema, reikalaujanti atskiro nagrinėjimo.
Nemažai draudžiamųjų bei nukreipiamųjų kelio ženklų maršrutiniam transportui negalioja, todėl svarbu žinoti, kuri transporto priemonė priskiriama maršrutiniam transportui.