Tiltai sujungia ne tik upių krantus

Ar norėtumėte išsiruošti į dvidešimt septynių kilometrų kelionę… vien tiltais, tuneliais ir viadukais?

Tiesa, tokios ekskursijos kol kas nerengia nė viena kelionių agentūra. Bet jei garbingą veiklos 60-metį mininti bendrovė „Viadukas” – viena seniausių Lietuvos tiltų, viadukų, tunelių ir geležinkelio pralaidų statybos ir rekonstravimo įmonių – pakviestų žygiuoti visais šios įmonės statytais ir remontuotais tiltais ir viadukais, – kaip tik tiek ir tektų sukarti. Žinoma, didžiąją šio ruožo dalį – daugiau kaip 10 kilometrų – galėtume nuriedėti automobiliams skirtais tiltais, dar pustrečio kilometro dundėtume traukiniais per geležinkelio tiltus, o likusį kelią tektų įveikti viadukais ir pėsčiųjų tiltais.

Tiltai – duona kasdienė

„Iš tiesų, mums tiltų, tunelių, viadukų statyba – duona kasdienė,” – sako „Viaduko” direktorius Gediminas Marinskas, šiai įmonei vadovaujantis jau 9 metus. – „Sakyčiau, simboliška, kad šio jubiliejaus dieną pats darbų įkarštis, ir tiesiog po mūsų įmonės langais – tiesiamas Vilniaus pietinis aplinkkelis. Jo statyboje dalyvauja ir „Viadukas”, stato tunelį po Vilniaus-Kauno geležinkeliu ties Burbiškių gatve. Vyksta geležinkelio tiltų rekonstrukcijos darbai kelyje Vilnius-Klaipėda: rekonstruojame metalinį tiltą Vokėje, mūrinius tiltus per Tenžę ir Burbiškių gatvėje Vilniuje, statome du geležinkelio viadukus Klaipėdoje, Biržos tiltą per Danės upę”.

Netrikdant eismo

„Viadukas” projektuoja, stato ir rekonstruoja didelės svarbos statinius: geležinkelio ir automobilių kelių tiltus, tunelius, pontoninius tiltus (perkėlas), kabančiuosius ir vantinius tiltus, viadukus, pėsčiųjų požemines ir virš žemės paviršiaus iškeltas perėjas (inžinerinių statinių perdangų ilgis neribojamas), vandens, uostų ir upių visų rūšių transporto terminalus, hidrotechninius statinius (IV sudėtingumo klasės) bei nuotekų valomuosius įrenginius. Pagal šiuolaikiškas vadybos ir aplinkos apsaugos sistemas dirbančios įmonės sertifikatuose greta kitų veiklos sričių įrašyta ir nekilnojamųjų kultūros paveldo vertybių rekonstrukcija bei statyba. „Tai įpareigoja mus, patyrusius tiltininkus, dirbti profesionaliai – kokybiškai, kuo mažiau žalojant aplinką ir laikantis nustatytų darbų terminų, netrikdant eismo”, – pabrėžia direktorius.

Perplukdė tilto arką

Vien Vilniaus mieste šios įmonės darbuotojų yra pastatytas 21 viadukas, 7 iš jų – geležinkelio, nutiesti trys tiltai per Nerį su metaliniu angos denginiu. Ne tik šios bendrovės kelininkai nepamirš Karaliaus Mindaugo tilto statybos Vilniuje ir unikalios operacijos – tilto arkos konstrukcijos perplukdymo per Nerį… Baltasis, Vingio parko tiltas, romantiško šimtamečio Žvėryno tilto ir įspūdingo geležinkelio tilto per Tenžę rekonstrukcija, tiltas per Nemuną Kauno miesto vakariniame aplinkkelyje, poilsiautojų pamėgtas Palangos tiltas, ilgiausias (599 m) Lyduvėnų tiltas per Dubysos slėnį – tai tik nedidelė sėkmingų „Viaduko” darbų dalis. O jų per 60 įmonės veiklos metų būta išties daug.

Moderni technika

Statybos direktorius Arvydas Miškūnas džiaugiasi, kad galingi 50 tonų keliamosios galios ožiniai kranai leidžia naudoti stambias, iki 60 tonų tiltų konstrukcijas. Objektuose dirba 16, 40, 75 tonų keliamosios galios kranai, turintys pneumatinę važiuoklę, ir 63 tonų – turintys vikšrinę važiuoklę kranai, ekskavatoriai ir buldozeriai, polių kalimo, kevalinių polių panardinimo įrengimai, didelio spaudimo siurbliai ir kt. „Viadukas” darbams atlikti naudoja modernią statybos ir remonto techniką – vokišką dviejų kamerų smėliasrovę „Norexo”, šveicarišką betono injektavimo aparatą „Polyplan K2”, vokišką torkretavimo aparatą „TYP Ml Torkret Baum”, itališką automobilinį keltuvą remontuoti ir dažyti tilto apačiai, vokišką didelio slėgio vandens patranką „Hammelmann”.

Atstatė sugriautus tiltus

Pasak personalo skyriaus vadovės Gitanos Neverauskienės, didžiausias „Viaduko” turtas – patyrę specialistai, tiltininkai. Jų darbo stažas siekia 20-25 ir daugiau metų. Išskirtinė vyriausiojo mechaniko Franco Butiuto darbo šioje įmonėje patirtis – net 40 metų. Nuo jo nedaug atsilieka tekintojas Stanislavas Jarmalovičius. Sumanūs, atkaklūs, turintys didelę darbo patirtį, gebantys atlikti sunkiausias užduotis ir kiti darbuotojai: Romualdas Valaitis, Romualdas Kasnikovskis, Vladimiras Tretjakovas, Alfonsas Žąsytis, techninio skyriaus vadovas Vidmantas Gamulėnas, darbų vadovai Žydrūnas Chmelevskis, Vaidotas Sargelis, Aleksandras Batiuškovas. Įmonė jubiliatė savo veiklą pradėjo dar 1946-aisiais. Tuomet ji buvo vadinama 446-uoju tiltų statybos būriu. „Viaduko” pirmtakams teko atstatyti karo metu sugriautus tiltus bei viadukus ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Kaliningrade. Ypač gerai tiltininkų darbą jubiliejiniais 2006-aisiais įvertino bendrovė „Lietuvos geležinkeliai” – „Viaduką” nominavo geriausia 2006 metų statybos įmone.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.