Prieskoniai degalams

Kai kurių žieminių problemų galima išvengti naudojant benziną ir dyzeliną su specialiais priedais

Kalendorinės žiemos išvakarėse kai kuriose degalinėse kuro kaina šokteli keletu centų, nors tuo metu naftos rinkoje vyrauja visiškas štilis. Teigiama, jog iš dalies tai susiję su specialiais daugiafunkciniais priedais, leidžiančiais kurui išsaugoti svarbiausias savybes esant žemoms temperatūroms. Tačiau šios srities specialistai rekomenduoja „paskanintą” benziną ir dyzeliną rinktis visuomet, jei tik yra tokia galimybė.

Nuodegų susidarymas

Kiekviename vidaus degimo variklyje dėl nuolatinio temperatūrų svyravimo įsiurbimo kolektoriuje, ant įsiurbimo vožtuvų ir degimo kameroje ilgainiui susiformuoja kietos apnašos bei įvairūs prielipai. Jie išprovokuoja degimo sistemos koroziją, užkemša įpurškimo sistemą, didina kuro sąnaudas, lemia netolygų variklio darbą. Be to, su išmetamosiomis dujomis dalis nuodegų patenka į variklio alyvą, kuri pamažu praranda savybes.

Ant įsiurbimo vožtuvų atsirandančios nuodegos sugeria dalį benzino, todėl jo mažiau patenka į degimo kamerą, iki 10 proc. (lyginant su švariu varikliu) krenta variklio galingumas bei automobilio dinamiškumas. Nuvažiavus keliolika tūkstančių kilometrų naudojant ne itin kokybišką kurą paprastai tenka plauti įpurškimo sistemą ar netgi keisti vožtuvus.

Nuodegų kaupimosi greitis priklauso nuo kuro cheminės sudėties, švino ir sieros kiekio, aromatinių junginių. Pastarųjų kiekiui padidėjus viso labo nuo 0,02 iki 0,2 proc., nuodegų padaugėja dvigubai. Tokia pat proporcija padidėjus sieros kiekiui – nuodegų padaugėja net 6 kartus.

Siekdamos išvengti gedimų ir optimizuoti variklio darbą, chemijos pramonės bei naftos produktus gaminančios kompanijos investuoja milžiniškas lėšas ir kuria įvairius degalų priedus, kurie turi apsaugoti variklį visą jo eksploatacijos laiką nuo teršalų, o drauge didinti ekonomiškumą. Pastaraisiais metais Lietuvoje pradėti siūlyti keletas pagerintų degalų rūšių, kurių sudėtyje esančios medžiagos turi padėti pasiekti norimą ilgaamžiškumo ir ekonomiškumo efektą. Visų jų pardavėjai savo produktus apibūdina labai panašiai. Teigiama, kad degalų priedai „Ventus”, „Fortis”, „Ultima”, „Futura”, „NITRO 3000”, „Clean System 3” ir pan. pagerina variklio mechaninių dalių darbą, mažina kuro sąnaudas ir metalinių (bako) dalių koroziją, paverčia išmetamąsias dujas mažiau kenksmingomis, apsaugo vožtuvus nuo nuodegų ir šalina jau susikaupusias nuodegas, išvalo purkštukus ir karbiuratorių, padidina variklio galią.

Lietuviška kuro „vakcina”

Trečiojo pagal dydį degalinių tinklo „Ventus” rinkodaros specialistas Vaidas Kaziliūnas, aiškindamas, kaip pakinta lietuviški degalai naudojant daugiafunkcinį priedą „Ventus”, dėmesį atkreipė į keletą dalykų.

„Greta variklio vidų plaunančių savybių, neleidžiančių susidaryti nuodegoms degimo kameroje, ant įleidimo bei išleidimo vožtuvų, antroji svarbiausia kuro priedų paskirtis – kova su detonacija. T.y. savaiminio ir priešlaikinio degalų garų bei oro mišinio užsidegimo ne nuo žvakės, o nuo įkaitusių cilindro dalių ir suspaudimo, slopinimas. Daugiafunkcinis priedas pakelia benzino oktaninį skaičių ir leidžia kuro mišiniui sudegti be „čiaudėjimo” efekto”, – sakė V.Kaziliūnas.

Taip pat labai svarbia kuro priedų savybe „Ventus” rinkodaros specialistas pavadino antikorozinį efektą. Variklio degalų tiekimo sistema padengiama mikroskopine molekulių plėvele – rūdijimo inhibitoriais, įvairiais būdais slopinančiais metalų koroziją ir pailgina visą degalų cirkuliacijos, degimo ir išmetimo sistemų tarnavimo laiką. Be to, priedai užkerta kelią degalams oksiduotis ir senti.

Žiemą daugiafunkciniai priedai suardo vandens emulsiją ir atskyrę kurą nuo vandens leidžia pastarajam nusistovėti vandens surinktuvuose. Jei šis procesas nevyktų, spaudžiant šalčiui degalų tiekimo sistemoje susidarytų ledas, užsikimštų filtrai ir variklio nebūtų įmanoma užvesti.

V.Kaziliūnas teigė, kad naudojant kurą su daugiafunkciniu priedu kuras cilindruose sudega efektyviau, todėl dėl to degalų sąnaudos sumažėja maždaug 2,5 proc.

Beje, kuro priedai „telpa” į griežtus Europos Sąjungos degalų kokybės ir ekologijos standartus.

Pasirodė arktinis dyzelinas

Tuo tarpu „Statoil” praėjusią savaitę paskelbė, jog visose šio tinklo degalinėse pradedama prekiauti žiemos sezonui skirtu pirmos klasės arktiniu dyzeliniu kuru su specialiais multifunkciniais priedais „Fortis”.

„Kuro kokybė žiemą ypač aktuali vairuotojams, turintiems automobilius su dyzeliniais varikliais. Nuo šiandien savo klientus galime aprūpinti arktiniu dyzelinu, pritaikytu šaltajam metų sezonui, ir itin kokybiškais „Statoil” priedais dyzelinui „Fortis”, – teigė „Lietuva Statoil” rinkodaros departamento direktorė Daiva Jokšienė.

Arktinio pirmos klasės dyzelino reali filtravimo temperatūra siekia 30 laipsnių šalčio, o drumstimosi – 18 laipsnių šalčio. Priedas „Fortis” dyzeliniam kurui suteikia papildomų savybių, kurios gerina automobilio variklio darbą, sumažina dyzelinio kuro putojimą ir palengvina transporto priemonių užvedimą per didelius šalčius.

Dyzelinių automobilių vairuotojams „Statoil” primena, jog vien specialus kuras ženkliai atšalus orams nepadės – žiemos sezonui artėjant reikia tinkamai parengti automobilius ir nepamiršti pakeisti kuro filtrus.

Automatinėse „Neste A24” gruodžio 1-ąją taip pat pasirodė arktinės klasės žieminis dyzelinas „Futura Diesel”. Kompanijos atstovai teigia, jog šis kuras padės išvengti rūpesčių dėl neužsivedančio ar užšalusio variklio net spaudžiant 32 laipsnių šalčiui – specialūs priedai „Futura” padidina dyzelino cetaninį skaičių (savaiminio užsidegimo rodiklis) dviem vienetais. Didesnis dyzelino „Futura Diesel” cetaninis skaičius sutrumpina šalto variklio užvedimo laiką ir sumažina jo triukšmingumą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.