Stiklinių viešojo transporto stotelių statytojai vadovaujasi ne Savivaldybės parengtu planu, o savais išskaičiavimais
Artėjant speigams ir pūgoms redakciją pasiekia vis daugiau kauniečių, nepatenkintų miesto viešojo transporto stotelių priežiūra, laiškų. Stiklinių autobusų stotelių įrengimą patikėjusi privačioms bendrovėms miesto valdžia pripažįsta, kad plano, pagal kurį turėtų būti statomos užuovėjos nuo darganų, reklamos bendrovės ne itin paiso – stotelės statomos ten, kur jos neša daugiausia pelno.
Nei stogelio, nei suolelio
Į redakciją kreipęsis Kostas Vitkus sako nebeturįs kantrybės laukti stotelės su stogu, todėl nusprendė kreiptis apie redakciją, viešai prabilti į bendroves, įsipareigojusias statyti autobusų laukimo stoteles pagal Savivaldybės sudarytą prioritetinių vietų sąrašą. Pilietis piktinasi, kad reklamų prikamšytos stotelės dygsta ten, kur didžiausi automobilių srautai, bet ne tose vietose, kur žmonių būriuojasi daugiausiai.
„Argi tai logiška: stiklinės stotelės pūpso ten, kur jas statančioms reklamos bendrovėms naudingiau, bet gi reklamos stendai – tai ne pagrindinė jų statymo priežastis, pirmiausia – tai prieglobstis nuo darganų autobuso belaukiantiesiems”, – piktinasi K.Vitkus. Anot jo, būtų galima suskaičiuoti daugybę stotelių, kurios tam tikrose vietose pastatytos vien dėl to, kad yra strategiškai naudingos reklamos verslui. Pavyzdžiui, stotelę Kovo 11-osios gatvėje, prie Ortopedijos klinikos, pravažiuoja vos keli autobusų maršrutai per dieną, ten beveik niekada nelūkuriuoja daugiau nei keli žmonės. Tuo tarpu vien sustojimo ženklu pažymėtoje stotelėje prie A.Baranausko ir Studentų gatvių sankryžos stiklinių „namelių” nėra, nors žmonių čia pilna beveik nuolat.
„Lietui pliaupiant, sningant žmonėms nėra kur pasislėpti, senyvo amžiaus keleiviams – nėra kur prisėsti ar sunkesnius nešulius paremti – nei stogo, nei suoliuko”, – K.Vitkus įsitikinęs, kad situaciją būtina keisti, Savivaldybė turėtų labiau rūpintis savo miesto gyventojais. Būtina domėtis, ar statybos vyksta pagal jos sudarytus planus, ar statoma savavališkai tik ten, kur patogu reklamuotis.
Kostas Vitkus sako, kad šioje stotelėje suolelių jau seniai neliko – stūkso tik pagaliai, kurių „tešlagalviai nepajėgė nuniokoti. Atrodo, kad nelabai kam rūpi juos atstatyti, palaikyti tvarką”.
Uždarbiu nesigiria
Kauno miesto savivaldybės komunalinio ūkio vyriausiasis specialistas Albinas Zinkevičius pabrėžia, kad miesto valdžia viešojo transporto stotelių priežiūrą 1998 metais patikėjo kelioms konkurso būdu atrinktoms bendrovėms.
„Viešojo transporto stotelių išdėstymo tvarką mes sudarėme, tačiau pastebėjome, kad stiklinės stotelės statomos ne visiškai pagal nustatytą prioritetų sąrašą”, – „Kauno dienai” sakė valstybės tarnautojas A.Zinkevičius. Anot jo, Kauno miesto savivaldybė yra pasirašiusi sutartis su dviem bendrovėmis, kurios dalijasi stotelių rengimo bei priežiūros rūpesčiais: „Lagunta” ir „J.C.Decaux”.
Anot jo, įmonių veiklos rezultatai suprastėjo Seimui uždraudus tabako ir alkoholio reklamą – šios sritys nešė didžiausią pelną. Be to, stotelės dažnai nuniokojamos, sudaužomi jų stiklai, sulaužomi suoleliai. Tenka investuoti iš naujo, tvarkyti niekdarių paliktus šiukšlynus. Miesto Komunalinio ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas skaičiuoja, kad įrengti vieną stotelę kainuoja maždaug 20 000 litų. Be to, jų statytojai įsipareigoja sumokėti ir reklamas apšviečiančių stendų elektros energijos išlaidas.
Stoteles įrengiančios bendrovės, anot A.Zinkevičiaus, apie uždarbį kalba niūriai – abi per praėjusius metus patyrė nuostolio. „Lagunta” 2005 metais patyrė 48 000 litų nuostolio, o „J.C.Decaux” – 56 000 litų.
„Kai kurios stotelės išlaužomos ne kartą. Ypač prasta situacija studentų rajonuose. Kartais stendai sudaužomi jau vos pastatyti”, – pasigenda visuomenės kultūros Kauno miesto savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas. Anksčiau šiame versle pageidavo dalyvauti daugiau verslininkų, dabar užsiimti viešojo transporto stotelių priežiūra norinčiųjų gretos retėja.
Iškils kitąmet
Albinas Zinkevičius sako, kad stiklinė stotelė su stogu prie A.Baranausko ir Studentų gatvių sankryžos jau turėjo būti pastatyta, ši vieta yra įtraukta į prioritetinių sąrašą.
„Gali būti, kad stotelė nepastatoma dėl techninių kliūčių. Šioje vietoje šaligatviai palyginti siauri, gali nepakakti vietos tokiam statiniui”, – teisina stotelių rengėjus A.Zinkevičius.
Pasak jo, išsprendus techninius nesklandumus, suderinus sklypo reikalus, stotelė A.Baranausko gatvėje turėtų iškilti jau kitąmet. Tuo rūpinasi bendrovė „Lagunta”.
😳 ta glusa bendrove Lagunta kai pastatys tai vel stoteles skraidys GALVANAUSKAS IR ZARDINSKIENE RUPINASI DAUGIAU MEILES REIKALAIS NEI STOTELEMIS