Minėdamas savo 10-metį, keliaudamas per įvairius Lietuvos miestus, lapkritį Klaipėdą pasiekė Didysis muzikų paradas.
Ypatinga proga
Klaipėdos universiteto Menų fakulteto koncertų salėje daugiau kaip penkias valandas trukęs koncertas-maratonas kaustyte prikaustė klausytojų dėmesį. Juk nedažnai pasitaiko proga viename koncerte girdėti skirtingiausių žanrų muziką, gėrėtis puikiais atlikėjais.
Įspūdingasis renginys šiais metais buvo skirtas Lietuvos muzikų draugijos (dabar Lietuvos muzikų sąjunga – Aut. past.) 70-mečiui bei leidinio „Muzikos barai” 75-mečiui.
Koncerto pradžioje Muzikų sąjungos prezidentas kompozitorius profesorius, šio (ir visų ankstesnių) festivalio meno vadovas Rimvydas Žigaitis priminė gražią ir garbingą šios organizacijos nueito kelio istoriją, „Muzikos barų” redaktorė Audronė Žigaitytė-Nekrošienė kalbėjo apie žurnalo indėlį puoselėjant ir propaguojant muzikos meną.
Nenusileido svečiams
Koncerto-maratono Klaipėdoje rengėjai sudarė galimybę šalia Vilniaus, Rygos (Latvija) atlikėjų pasirodyti Klaipėdos muzikiniams kolektyvams bei solistams, kurių dauguma meniniu lygiu nenusileido svečiams iš sostinių.
Koncertą spalvingai pradėjo Klaipėdos senosios muzikos ansamblis „Ventus maris” (vadovas V.Sadauskas) ir Klaipėdos universiteto Menų fakulteto istorinio šokio kolektyvas „Saltanda” (vadovė T.Zinčiukienė), atlikę renesanso ir baroko epochų kompozitorių kūrinius.
Po jų natūraliai suskambo V.A.Mocarto muzikos garsai. Muzikaliai ir stilingai V.A.Mocarto Kvinteto klarnetui ir styginių kvartetui Nr.6 pirmąją dalį pagrojo A.Budrys (Vilnius) ir M.K.Čiurlionio kvartetas (J.Tankevičius, D.Dikšaitis, G.Dačinskas, S.Lipčius).
Netikėtai naujame amplua pasirodė birbynininkas V.Tetenskas su džiazo pianistu S.Šiaučiuliu ir skrabalistu R.Šilinsku, pakiliai, improvizaciškai pagaviai atlikę R.Žigaičio, A.Chačaturiano, Ch.Parkerio kompozicijas.
Koncerte grojo net keli fortepijoniniai duetai. Puikia technika, įdomia programa sužavėjo Rygos fortepijoninis duetas „Viksne duo”, atlikę J.Abolso, A.Benjamino kūrinius. G.Geršvino Fantaziją dainų temomis išraiškingai skambino klaipėdiečių pianisčių R.Budzinauskienės ir V.Purlytės duetas. Ovacijas publika sukėlė artistiškam R.Lukošiaus ir R.Jurkonio fortepijoniniam duetui (Vilnius), humoristine maniera atlikusiems keletą kompozicijų.
Džiugino solistai
Solistų „paradą parade” gražiai pradėjo klaipėdietės S.Čilinskaitė (smuikas) ir I.Pečiūrienė (fortepijonas), atlikdamos F.Kreislerio Keturias stilizacijas smuikui ir fortepijonui.
Didelį susidomėjimą sukėlė solistų dainininkų dalyvavimas. Sopranas G.Zeicaitė ir pianistė E.Zizaitė įkvėptai atliko A.Dvoržako „Čigoniškas dainas” op. 55; Lietuvos operos solistė I.Zelenkauskaitė (sopranas) jaudinančiai padainavo dvi arijas iš Dž.Pučinio operų (pianistė A.Juozauskaitė). Klaipėdos klausytojai turėjo retą galimybę išgirsti pasaulinio garso lietuvių solisto, baritono D.Stumbro dainavimą. Talentingasis, nepaprasto grožio balso tembro (baritono) savininkas atliko Renato ariją iš Dž.Verdžio operos „Kaukių balius”, Eskamiljo kupletus iš Ž.Bizė operos „Karmen” bei K.Biomo dainą „Tyli kaip naktis” (pianistas A.Vizbaras).
Į koncerto programą savitai įsipynė klarneto solo pasirodymas: P. Narušis jautriai, panaudodamas teatralizuotus elementus, pagrojo A.Remesos elektronines metamorfozes „Septynių Kristaus žodžių” tema.
Birbynės ir vario dūdos
Neliko nuošalyje ir vieni stipriausių Lietuvoje Klaipėdos liaudies muzikos bei pučiamųjų muzikos atlikėjai. Klaipėdiečių birbynių kvintetas (G.Jonaitis, R.Jonaitis, A.Vozgirdas, J.Petrauskas, D.Brazdeikis), vadovaujamas V.Tetensko, žaismingai, uždegančiai pagrojo J.Gaižausko, V.Telksnio, B.Mūro kompozicijas. Šio kolektyvo pasirodymą šauniai pratęsė Klaipėdos J.Karoso muzikos mokyklos lietuviškos muzikos ansamblis „Vitė”, vadovaujamas S.Kuso, atlikęs A.Bražinsko, M.Petrausko, V.Kairiūkščio kūrinius. Ypač subtiliai stilizuotą lietuvių liaudies dainą dainavo solistė J.Grikšienė.
Varinių pučiamųjų instrumentų muzikai koncerte garbingai atstovavo Klaipėdos brass kvintetas (V.Bružas (vadovas), A.Maknavičius, A.Ulteravičius, S.Sugintas, J.Dargis). Jie grojo J.Horovico, T.Monko / K.Viljamso ir kitų autorių kūrinius.
Dainavo chorai
Gausiai parade dalyvavo Klaipėdos choriniai kolektyvai. Puikiai skambėjo miesto mišrus choras „Aukuras”, vadovaujamas A.Vildžiūno, visais požiūriais nepriekaištingai, labai įdomiai (su teatralizuotais elementais) atlikęs J.S.Bacho Fugą e-moll bei N.Sinkevičiūtės kompozicijas „Oi, ant kalno” ir „Romantiškas vaizdelis”. Sėkmingas buvo ir E.Balsio menų gimnazijos choro, vadovaujamo Z.Kariniauskienės, pasirodymas (atliko J.Tamulionio, E.Balsio, D.Busto kūrinius).
Klaipėdos universiteto Menų fakulteto chorams, pakviestiems dalyvauti Muzikų parade, deja, nepavyko pasiekti kitų atlikėjų meninio lygio. Ir merginų chorui (vadovas A.Šumskis), ir mišriam (vadovas G.Purlys) dar reikėtų rimtai padirbėti, norint sėkmingiau dalyvauti panašaus pobūdžio meniniuose renginiuose.
Užbaigė su orkestru
Muzikų paradą iškilmingai užbaigė Klaipėdos kamerinis orkestras (meno vadovė L.Kuraitienė, dirigavo T.Ambrozaitis). Sustiprėjęs, išaugęs kiekybiškai ir meniniškai, orkestras įspūdingai atliko S.Aslamazjano, H.Vila-Lobos, J.S.Bacho, T.Albinonio/L.Pietropolio kūrinius. Šioje programoje dalyvavę solistai J.Kuraitis (saksofonas), V.Vadoklienė (sopranas), R.Giedraitis (fleita), I.Maknavičienė ir T.Romaškina (fortepijonai) demonstravo aukštą atlikėjišką meistriškumą, interpretacijų savitumą.
Prie Muzikų parado sėkmės Klaipėdoje daug prisidėjo šmaikštūs koncerto vedėjai Viktoras Gerulaitis ir Kotryna Nekrošiūtė.
Norėtųsi tikėti, kad kitų metų Didysis muzikų paradas taip pat neaplenks Klaipėdos.