Skubanti dalyti talentą

Kauno valstybinio muzikinio teatro solisčių Violeta Sagaitytė savaitgalį surengtu kūrybos vakaru sausakimšoje salėje paminėjo savo jubiliejų

Jubiliejinis solistės Violetos Sagaitytės vakaras-koncertas, kuriame dalyvavo ne tik jos ilgamečiai scenos partneriai, Kauno muzikos ansamblis „Ainiai”, bet ir kolegos iš sostinės bei mylimi estrados atlikėjai (jiems primadona yra parašiusi ne vieną puikų dainos tekstą), prasidėjo gana nervingai. „O argi gali būti kitaip?” – prisipažino aktorė ir poetė, likus vos pusvalandžiui iki pakeliant uždangą.

Literatės talentas

Solistės įsitikinimu, scenoje nebėra ką veikti, jei tavęs tai nepaliečia, jei širdyje ramu. Iki paskutinės sekundės ji dar derino pasirodymo detales su teatro meno vadovu režisieriumi Gintu Žiliu.

Sagaitytė, suvaidinusi bene visą klasikinės operetės repertuarą Kauno scenoje, džiuginusi žiūrovą ir operose, ir miuzikluose, yra nė kiek ne mažiau garsesnė ar vertinama literatė. Jos poezijos knyga „Be grimo”, išleista 2000-aisiais, itin gerai sutikta tiek kolegų, tiek kritikos.

Jubiliatė verčia ir redaguoja operečių bei miuziklų libretus, o populiariesiems „Grafas Liuksemburgas” ir „Bajaderė” parašė net naujus. Kiek tekstų sukurta Ryčiui Cicinui, Stepui Januškai, Ovidijui Vyšniauskui, Rolandui Petrikiui ir kitiems populiariosios muzikos atlikėjams, šiandien ir pati jau sunkiai suskaičiuoja. „Jos literatūrinė kūryba lygiavertė sceninei – tai tikrai retas įvairiapusis talentas”, – apie Sagaitytę pasakojo tais pačiais 1978 metais į Kauno muzikinį teatrą atėjęs režisierius Žilys.

Artistei reikia erdvės

Anot maestro, solistė turi retą, tačiau muzikinėje scenoje būtiną bruožą – ji perpranta vaidmenį. „Muzikiniame teatre prasmė dažniausiai slypi tekste. Čia jei nėra vaidmens, nėra ir spektaklio. Violeta visada jaučia vaidmenį, todėl ją ir lydi sėkmė”, – sakė režisierius. Bene didžiausia sėkmė – „Kristoforas” už Hortenzijos vaidmenį Johno Kandero miuzikle „Zorba”. „Man įsimintiniausi vaidmenys – pirmasis ir naujausias. Pirmasis – Violeta „Traviatoje”, o naujausias – Hortenzija. Kitų dabar nelabai vertinu. Nemėgsta mažų vaidmenų, man reikia erdvės. Gaila, kad jos jau lieka nebedaug, tačiau šis vakaras, kurį surengiau ne tik mylimiems žiūrovams, bet ir sau, „įkraus” mane dar bent dešimtmečiui”, – prieš pakylant uždangai šeštadienio vakarą LŽ tvirtino pašnekovė.

Scenoje pasirodo rečiau

Sagaitytė debiutavo Operos ir baleto teatre Vilniuje, bet po trejų metų persikėlė į Kauną. Šio miesto Muzikinio teatro scenoje ji sukūrė per 40 vaidmenų operose, operetėse ir miuzikluose. Violeta dainavo su bene pačiais žinomiausiais Lietuvos solistais, o su ansambliu „Ainiai” išvažinėjo ir daugelį užsienio šalių. „Šis teatras man davė viską, o aš jam – tiek mažai. Laikas taip greitai lekia”, – apgailestavo solistė. Sagaitytė vis rečiau pasirodo scenoje, tačiau dirba nė kiek ne mažiau. Prisipažįsta vėl kurianti naują libretą žinomai operetei ir gavusi siūlymą parašyti pjesę dramos teatrui, bet nenorinti dar nieko konkretizuoti.

„Apie ką pjesė? Žinoma, apie teatrą. Tai išmanau geriausiai”, – teigė aktorė, šiuo metu turinti dar vieną veiklos sritį, – ji yra Trečiojo amžiaus universiteto Teatro ir muzikos fakulteto dekanė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.