A. Lydeka: saugumo keliuose stiprinimas neturi virsti represijomis

Nors Seimo Žmogaus teisių komitetas vakar iš esmės pritarė grupės parlamentarų siūlymams smarkiai griežtinti eismo taisykles pažeidžiančių vairuotojų atsakomybę, komitetas mano, kad inicijuojamos Administracinių teisės pažeidimų ir Baudžiamojo kodekso pataisos turi būti gerokai tobulinamos.

„Suprantamas pataisų rengėjų noras siekti, kad būtų gerinamas eismo saugumas, į karo lauką panašiuose, šalies keliuose, tačiau net ir pats kilniausias tikslas negali pateisinti priemonių, ypač kai paminamos elementarios žmogaus teises. Aišku, giljotina – pats efektyviausias vaistas nuo slogos, tačiau ja besišvaistydami, esamų problemų neišspręsime, o neabejotinai sukursime naujų”, – pastebi Seimo Žmogaus teisių komiteto pirmininkas liberalcentristas Arminas Lydeka.

Liberalcentristas atkreipia dėmesį, kad projekto rengėjų siūlymuose yra gausu ne tik neadekvačių bausmių, padarytam pažeidimui, bet ir paprasčiausios logikos stygiaus.

„Pavyzdžiui, pagal pataisų autorius išeitų, kad mažesnį (iki dvejų metų) vairavimo stažą turintys vairuotojai apsvaigsta nuo menkesnio alkoholio kiekio, negu didesnį vairavimo stažą turintys vairuotojai, t. y. asmens apsvaigimui alkoholiu turi reikšmės vairavimo patirtis bei vairuojamos transporto priemonės kategorija. Arba dar drastiškesnis siūlymas – bausti ne nuo alkoholio apsvaigusį vairuotoją, o keleivį. Tokiu atveju, reikėtų taip pat nustatyti, jog automobilio keleiviams privalu į kelionę pasiimti alkotesterį ir užbaigti medicinos kursus, kad būtų galima iš pirmo žvilgsnio nustatyti ar ir kiek daug vairuotojas gali būti išgėręs”, – teigia A.Lydeka.

Seimo Žmogaus teisių komiteto pirmininko įsitikinimu, saugumo keliuose stiprinimas neturi virsti represijomis prieš vairuotojus.

„Tokių siūlymų kategorijai priskirčiau nuobaudą neterminuotam laikui atimti galimybę vairuoti automobilį. Net ir už žmogžudystę yra numatomi konkretūs įkalinimo terminai, tuo tarpu jei sektume pataisų rengėjų logika, už kelių eismo pažeidimą, būtų galima netekti galimybės vairuoti automobilį visą gyvenimą”, – teigia liberalcentristas Arminas Lydeka.

Seimo Žmogaus teisių komiteto pirmininko nuomone, net ir labiausiai piktinantiems nusikaltimams turėtų būti taikytinas proporcingumo principas – t.y. bausmė turėtų būti adekvati padarytam pažeidimui.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , , , , .

4 atsiliepimai į "A. Lydeka: saugumo keliuose stiprinimas neturi virsti represijomis"

  1. Emanuelis

    ir pradėti reikia nuo seimo,teisėjų,prokurorų,saugumiečių stt,policininkų pakliuvo girti ir atimti teises kad daugiau niekada nebesėstų prie vairo o tik tada kaimo žmogeliukus smaugti,žuvis genda nuo galvos,arba konstitucinio teismo alimentininkas ,pašalintikad niekada daugiau pats nesprestų kitų likimo…..etc.

  2. Girtas keleivis

    „Arba dar drastiškesnis siūlymas – bausti ne nuo alkoholio apsvaigusį vairuotoją, o keleivį.”-nuo šiol reiks miegot išgėrimo vietoj, nes jau ir su taxu bus baisu parvažiuot 🙂

  3. savas

    dar syki isitikinome ,jog i seima isrinkti debilai

  4. vilmis

    visos sios pataisos tik paprastam lietuvos pilieciui galios, kaip ir dabartines taisykles, o musu isrinktiesiem visada iseina issisukti, todel jie ir priima debiliskas pataisas. geriausias pvz pareigune pesciuju perejoje uzmuse zmogu ir pakankamai lengvai issivyniojo, o kiek dar panasiu pvz ……. 🙁

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.