Prabangius šveicariškus laikrodžius kuria lietuvė

Prieš aštuonerius metus į Šveicariją atvykusi lietuvė Violeta Campana Alpių, bankų, šokolado ir laikrodžių šalyje ėmė kurti dizainą šveicariškiems laikrodžiams bei rūpintis jų rinkodara

Įmonei „Eloga” vadovaujanti moteris sako, kad į Šveicariją atvyko prieš aštuonerius metus ir tuomet net negalvojo, kad kurs šveicariškiems laikrodžiams dizainą bei rūpinsis jų rinkodara. Į Šveicariją Campana atvyko paslidinėti ir susilaužiusi koją susipažino su savo būsimuoju vyru Claudio Campana, 40 metų dirbančiu laikrodžių gamybos srityje. Jo įmonė „Trecor” gamina auksinius laikrodžių korpusus ir apyrankes tokių prekių ženklo kaip „Tissot”, „Rolex” „Cartier”, „Omega”, „Bvlgari” laikrodžiams.

„Prieš pradedant galvoti apie verslą pirmiausia reikėjo išmokti kalbą, nes Lugane vyrauja Milano dialektas. Jeigu nemoki kalbos arba kalbi su akcentu – Šveicarijoje pritapti labai sunku”, – aiškina Campana.

Po kelerių metų įsitvirtinusi gana konservatyvioje šalyje ji ėmė svajoti apie savo laikrodžių liniją. Jos vyras prieš septynerius metus buvo įsigijęs Šveicarijos laikrodžių bendrovę „Eloga”, kuri veiklą pradėjo dar 1928 metais. Campana sako galvojusi apie naują bendrovę, tačiau Šveicarijoje įmonės, neturinčios senų tradicijų ir praeities, nėra vertinamos.

„Atsiradus galimybei, pradėjau gilintis į laikrodžių specifiką. Studijavau inžinerinę ekonomiką, tad įgytos žinios labai pravertė perprasti laikrodžių specifiką ir verslą”, – pasakoja Campana. Dabar per metus jos vadovaujama įmonė „Eloga” pagamina apie 5 tūkst. „liukso” klasės laikrodžių.

Kuria dizainą

Pasak Campanos, jos užduotis buvo įžvelgti ir išsiaiškinti, kokių laikrodžių trūksta JAV, Italijos, Ispanijos, Šveicarijos, Japonijos ir Artimųjų Rytų rinkose.

„Pati kuriu ir kai kurių laikrodžių dizainą, tačiau piešinius atlieka kiti techniniai darbuotojai, nes tam tiesiog fiziškai nebepakanka laiko”, – aiškina Campana. Ji sako, kad vyrui įsigijus bendrovę „Eloga” gamyba joje buvo kone visiškai sustojusi.

„Reikėjo ieškoti nišų, tad nutarėme likti smulkia bendrove ir nesidėti prie tokių gamintojų grupių kaip „Swatch”, kur dirba tūkstančiai darbuotojų. Mums nereikia išleisti daug pinigų vadybai, įmonės struktūrai, kadangi pas mus dirba tik apie 120 darbuotojų”, – sako Campana. Anot jos, tai pranašumas, nes liukso klasės laikrodžiai, nenusileidžiantys kokybe, kainuoja daug pigiau nei didžiųjų konkurentų. Tarkim, „Breitling” ženklo laikrodžiai kainuoja 2-3 kartus brangiau nei „Elogos”.

Campana teigė, kad bendrovės „Eloga” laikrodžiai kainuoja nuo 2,3 iki 13 tūkst. litų. Kainą lemia korpuso metalas ir deimantų skaičius, dizainas, laikrodžio mechanizmas ir kiti elementai. „Eloga” laikrodžių mechanizmus perka iš Šveicarijos bendrovės „Eta”, kuri priklauso „Swatch” grupei. Laikrodžių korpusai yra gaminami iš plieno, baltojo, geltonojo ir raudonojo aukso.

Šiuo metu didžiąją dalį laikrodžių bendrovė eksportuoja į Artimųjų Rytų šalis, o pastaruoju metu aktyviai domisi Kazachstano rinka.

Visų laikrodžių mechanizmai yra gaminami Šveicarijoje. Išskirtiniams gaminiams vienos detalės kartais reikia laukti apie metus ar pusantrų. Tai viena iš priežasčių, kodėl prestižiniai laikrodžiai tokie brangūs.

„Neturint laikrodžio mechanizmo, negalima pradėti kurti korpuso ir dizaino. Mes patys negaminame rodyklių, laikrodžio užvedimo mygtukų, o jų reikia laukti ilgai, nes įmonės turi labai daug užsakymų”, – paaiškina specifiką Campana. Ji sako, kad buvo minčių dalį gamybos perkelti į Lietuvą, tačiau Šveicarijos laikrodininkų federacija yra priėmusi nutarimą, kad tik Šveicarijoje gaminti ir rinkti laikrodžiai turi teisę ant ciferblato užrašyti SWISS MADE. Be to, nuo kitų metų turi įsigalioti įstatymas, kad ne mažiau kaip 60 proc. laikrodžio detalių turi būti pagaminti Šveicarijoje.

Gamino Saboniui

Campana yra sukūrusi ir savo prekių ženklą „Viola Campana”, kuris skirtas juvelyrikai, kadangi šiuo metu laikrodžiai tapo juvelyriniais gaminiais – pirmiausia tai papuošalas, tik po to laikrodis. Turėdama laiko, Campana gamina ir žiedus, tačiau pastebi, kad vieno žiedo gamyba gali trukti ir pusę metų. Be laikrodžių, Campana verčiasi mažmenine „liukso” prekių parduotuve, kurioje galima įsigyti kilimų, namų apyvokos antikvarinių reikmenų.

Prieš keletą metų pristačiusi ir pirmąją vardinę laikrodžių liniją, kuriai buvo pasirinktas Lietuvos krepšininko Arvydo Sabonio vardas, Campana sako, kad tai ne paskutinis projektas, susijęs su Lietuva.

„Eloga by Sabonis” linijos laikrodžiai išsiskyrė masyviu korpusu (diametras – 45,50 mm) ir sudėtingu mechanizmu – chronografu. Siūlyti trys korpuso variantai – geltonojo aukso, raudonojo aukso ir plieno. Specialiai Saboniui sukurtas laikrodis svėrė net 175 gramus, jo korpuso storis – 1,5 cm. Laikrodžiui tai iš tiesų daug. Kitiems pirkėjams buvo siūlomi 125 gramų gaminiai. Lietuvoje jie kainavo nuo 6-32 tūkst. litų. Lietuvoje parduoti pavyko apie 50 šios linijos laikrodžių.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.