Sudiev, vaikiškos ligos

Konstruktoriai nuslopino populiariojo modelio „Mazda6” vairuotojus erzinusius pašalinius garsus

Prieš trejetą metų triukšmingai įsiveržusi į Europos rinką naujoji „Mazda6” sulaukė įpėdinio. Prieš porą savaičių ekspertams buvo oficialiai pristatyta patobulinta šio modelio versija.

Šarmas liko

Išskirtinai agresyvia reklamine kampanija pagarsėjusi „Mazda6” tuoj po debiuto 2002-aisiais pakėlė „Mazda” automobilių pardavimo Europoje ir Baltijos šalyse rezultatus į naują lygį. Šio modelio populiarumas augo labai greitai ir jis tapo vienu vidutinės klasės segmento lyderių, turėjusių pavydėtiną paklausą beveik visose Europos šalyse. Tiek ekspertai, tiek paprasti vairuotojai labai gerai įvertino šį automobilį, ir „Mazda6” laimėjo daugiau nei šimtą lyginamųjų testavimų bei titulų metų automobilio rinkimuose. „Mazda6” triumfavo ir 2002-ųjų pabaigoje Lietuvoje surengtame konkurse „Metų automobilis”. Daugelio automobilinių žurnalų patvarumo testuose „Mazda6” buvo mažiausiai gedimų patiriantis automobilis.

Viena iš sėkmės priežasčių – „Mazda6” dizainas, padaręs nemažai įtakos ir kitų automobilių kompanijų konstruktorių sprendimams. Atnaujintam „Mazda6” modeliui buvo atlikti nedideli pakeitimai, todėl atskirti jį nuo gaminto lig šiol galima tik skirtingų modifikacijų mašinas sustačius greta. Po kosmetinės operacijos „šešiukė” pasipuošė naujomis korinėmis grotelėmis ir didesne bei žemesne oro įsiurbimo anga. Šie elementai suteikė automobiliui sportiškesnę išvaizdą.

Be to, dizaineriai nusprendė pakoreguoti priekinių žibintų fono spalvą, o skaidrų galinių žibintų stiklą pakeitė matiniu. Automobilio spalvų paletėje atsirado dvi naujos kėbulo spalvos („Brilliant Carbon Grey” ir „Phantom Blue”), pasiūlyti naujo dizaino lengvo lydinio ratlankiai. Versija su 2,0 litrų benzininiu varikliu dabar turi tokį pat dvigubą išmetamąjį vamzdį kaip ir 2,3 litro versija.

Investicija į tylą

Kuriant naująjį „Mazda6” modelį triukšmo lygis buvo vienas iš svarbiausių parametrų, nes tai visada buvo vienintelis dalykas, dėl kurio „Mazda” automobiliai būdavo kritikuojami. Žemas triukšmo lygis buvo pasiektas pertvarkius 18 įvairių vietų automobilyje. Pasikeitimus pastebėsite iš karto, pradedant nuo švelnaus garso uždarant duris.

Triukšmo lygiui, kaip ir važiavimo dinamiškumui daug įtakos turi standus kėbulas. Be to, tvirčiau įmontuotas variklis sumažina triukšmą užvedimo metu. Triukšmą sumažina ir variklyje įrengta nauja įsiurbimo sistema.

Automobilio durų apvadai dabar turi naują konstrukciją aplink vidinę ertmę, be to, yra įdėtas papildomas sluoksnis, sugeriantis garsą. Garsą izoliuoja ir patobulinti durų slenksčiai bei apmušalai. GT versija dabar turi medžiaga ir oda aptrauktas sėdynes, turinčias gaubtą formą, kaip sportinės „Mazda6 MPS” versijos sėdynės. Daugelis detalių, kaip durų rankenos, buvo pakeistos, kad būtų patogesnės ir paprasčiau naudojamos.

Dar viena iš malonių naujovių – kišeninio peiliuko formos rakteliu su nuotolinio valdymo pultu galima atidaryti ir uždaryti langus. Beje, nuo šiol visi „Mazda6” modeliai turi elektrinius langus visose duryse, o garso sistemoje kaip standartas įrengtas CD grotuvas. Prašmatnesnės versijos turi, pavyzdžiui, automatinius priekinio stiklo valytuvus su lietaus jutikliu. Automobiliai su odiniu interjeru turi padėtį įsimenančią vairuotojo sėdynę ir GPS sistemą, kuri padės jums keliaujant.

Technika patobulinta

„Mazda6” turi gana solidų saugos įrangos paketą. Visi bazinės komplektacijos modeliai aprūpinti dinaminio stabilumo kontrolės sistema DSC, stabdžių ABS su elektroniniu stabdymo jėgos paskirstymu, avariniu stabdžių stiprintuvu ir sukibimo kontrolės sistema TCS. Kaip senesnėje „šešiukėje”, čia yra priekinės oro pagalvės vairuotojui ir keleiviui (priekinio keleivio oro pagalvę galite išjungti automobilio rakteliu), šoninės oro pagalves priekyje ir gale sėdintiems keleiviams bei užuolaidinės saugos oro pagalvės. Naujiena – priminimas apie diržus ir galinei sėdynei. Be to, automobilio priekio konstrukcija bei atramos buvo sustiprintos, todėl gamintojai tikisi gauti visas penkias žvaigždutes NCAP testuose.

„Mazda6” vairavimo dinamiškumui nereikėjo didelių pakeitimų. Spyruoklės ir amortizatoriai buvo truputi pakoreguoti, suteikiant komfortiškumo. Vairavimas taip pat tapo dar tikslesnis ir automobilį dabar dar maloniau vairuoti nei anksčiau.

„Mazda6” variklių gama liko nepakitusi (1,8, 2,0 ir 2,3 litro benzininiai ir du 2,0 litrų dyzeliniai agregatai), tačiau svarbiausios charakteristikos buvo kiek patobulintos. Dabar jie naudoja šiek tiek mažiau kuro nei anksčiau. Vienas iš svarbių elementų, leidusių pasiekti šį tikslą, yra elektroninis akseleratoriaus pedalo valdymas benzininėse versijose. Naujas pedalas padidina jautrumą ir variklis greičiau reaguoja.

2,0 litrų benzininio variklio galingumas buvo padidintas keturiais kilovatais ir dabar yra 108 kW. Bazinio dyzelinio variklio sukimo momentas buvo pakeltas iki 320 Nm. Naujojo didelės galios dyzelinio modelio galingumas yra 105 kW , o sukimo momentas – 360 Nm. Vidutinis dyzelinio kuro sunaudojimas yra 6,0 l/100 km. Visi modeliai, išskyrus 1,8 litro versiją, turi naują šešių pavarų rankinę greičių dėžę. Modeliai su 2,0 ir 2,3 litro benzininiais varikliais gali turėti ir penkių pavarų „Activematic” greičių dėžę.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.