Vėjas keltų keleiviams pažėrė siurprizų

Vakar rytą AB „Smiltynės perkėla” kelte „Nemunas”, pirmo reiso metu plaukusiame iš Smiltynės, žmonės išbuvo „įkalinti” beveik valandą, nes dėl vėjo keltas ilgai švartavosi.

Vakar „Nemunas” atliko tik vieną reisą pirmyn ir atgal, o vėliau ir už jį, ir už save dirbo naujasis keltas „Baltija”, turėjęs spėti vienas aptarnauti naująją perkėlą.

Kadangi vakar vėjo greitis gūsiais ėmė viršyti 20 m/s, senojoje perkėloje dirbantis senasis keltas „Nida 1” turėjo nutraukti darbą. 10 valandą jį pakeitė vos antradienį pakrikštytas naujasis keltas „Nida”, nors pastarasis turėjo pradėti dirbti tik nuo gruodžio 1 dienos.

Kėlė nemokamai

Naujasis keleivinis keltas į pirmą reisą neplanuotai išplaukė gana ekstremaliomis sąlygomis. Jame dalyvavo ir bendrovės direktorius Algirdas Žukauskas. Beje, vakar „Nida” keleiviai iš senosios perkėlos visą dieną buvo keliami nemokai, nes tai – pirmoji šio kelto darbo diena. Pirmo reiso keleiviams, kurie jau buvo nusipirkę bilietus, buvo leista kasoje už juos atsiimti pinigus.

Kadangi buvo planuota, jog naujasis keltas kursuoti pradės nuo gruodžio 1 d, jis dar nėra įtrauktas į keltų darbo grafiką. Be to, Smiltynės pusėje dar nebaigta jam pritaikyti krantinė, kad jis galėtų švartuotis šonu ir nuleisti šonines apareles.

Vis dėlto, pasak „Nidos” kapitono Arvydo Budriaus, prieš reisą net nespėjusio apsivilkti uniformos, naujasis keltas labai manevringas, puikiai valdomas, tad prisišvartuoti Smiltynėje, net ir esant tokiam orui, nebuvę sunku.

„Nemuno” varikliai per silpni

Deja, to pasakyti apie keltą „Nemunas” jo kapitonas Albertas Burba negalėjo. „Plaukdami iš Smiltynės patekome į vėjo gūsį. Buvo sunku prisišvartuoti. Vėjas mus vis spaudė prie krante stovinčio kelto „Žalgiris”. „Nemuno” varikliai per silpni, kad galėtų kovoti su tokiu vėju. Teko su lynais pritraukti keltą, jie trūkinėjo, todėl ir užgaišome”, – pasakojo kapitonas.

A. Žukausko teigimu, kapitonas A. Burba darė viską, kad žmonės būtų kelte saugūs. Pasak bendrovės vadovo, kadangi oficiali prognozė buvo, kad vėjo greitis sieks 14-15 m/s, šioje perkėloje pagal grafiką dirbo senas keltas. „Nemunas” išplaukė į pirmą reisą, nuplaukė į Smiltynę, viskas buvo gerai. Iš ten jis pajudėjo 8.10 val., tačiau Klaipėdos pusėje prie krantinės prisišvartavo tik 8.55 val.

Keltu plaukę žmonės piktinosi, esą kodėl naujiems keltams išleisti milijonai litų, o dirba senieji.

A. Žukausko teigimu, kadangi pati bendrovė turi užsidirbti pragyvenimui, jai ekonomiškai nenaudinga išnaudoti tik naujuosius keltus, o senus laikyti prie krantinės ir žiemos laikotarpiu atleisti įgulos narius iš darbo. Vasarą antrojoje perkėloje kelia ir abu naujieji, ir abu senieji keltai. Beje, esant normaliomis sąlygoms, pastarieji puikiausiai dirba.

Vis tiek negerai…

AB „Smiltynės perkėla” vadovas apgailestavo, esą kad ir kiek bendrovė stengtųsi dirbti taip, kad žmonėms būtų patogu, jie vis tiek nepatenkinti.

Anksčiau naujoje perkėloje ne sezono metu, nuo spalio iki balandžio, dirbdavo vienas keltas ir pagal grafiką plaukdavo kas 40 minučių. Šiemet nuo lapkričio 1 d., pirmą kartą per visą „Smiltynės perkėlos” darbo laikotarpį, pradėjo dirbti du keltai – vienas naujas, kitas senas – ir plaukia kas 20 minučių.

A. Žukausko teigimu, bendrovei tai nenaudinga. Keltai plaukia apytuščiai. Pavyzdžiui, „Baltija”, talpinanti 35 mašinas, plukdo 7-10. Tačiau atsižvelgiama į žmonių poreikius, kad nereikėtų ilgai laukti kelto.

Kadangi „Nemunas” vakar nebegalėjo dirbti dėl vėjo, „Baltija” plaukė ne kas 40, o kas 20 minučių, kitaip sakant, nesilaikydama grafiko. Pasak bendrovės vadovo, dėl to vėl galėjo atsirasti nepatenkintųjų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.