Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega” pradėjo eksploatuoti naują skystų chemijos produktų terminalą.
Su tarptautine kompanija „Indorama” įgyvendintas projektas yra geras Klaipėdos uosto ir Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) bendradarbiavimo pavyzdys.
„Tai pirmas projektas Lietuvoje, kai LEZ gamybą pradedanti įmonė lygiagrečiai skatina ir Klaipėdos uosto plėtrą”, – akcentuoja „Begos” generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis
Anot jo, naujasis terminalas visiškai patenkins LEZ įsikūrusios „Indoramos” gamyklos „Orion Global Pet” žaliavos tiekimo poreikius. Per terminalą gamykla įsiveš skystą medžiagą – monoetilenglikolį (MEG). Terminale perkraunama žaliava klasifikuojama kaip nepavojinga, o krovos procesas yra visiškai uždaras, nedarantis jokio poveikio aplinkai.
Spalį terminale jau buvo įvykdyti keli bandomieji krovimai iš laivų. Prie „Begos” krantinių bandomąsias krovinio partijas atvežė palyginti nedideli tanklaiviai. Tik keleto tūkstančio tonų MEG plukdymas yra įprasta praktika tokio tipo gamykloms ir 6 500 kub. metrų „Begos” terminalo rezervuaro visiškai užtenka sukaupti reikiamą žaliavos rezervą gamybai.
Naujojo terminalo veiklos pradžia reiškia ir naują etapą „Begos”, kaip logistikos kompanijos, istorijoje.
„Pastatėme ne tik naują terminalą, tačiau kartu „Indoramos” gamyklai teikiame krovinio transportavimo nuo „durų iki durų” paslaugą”, – akcentuoja A. Kuzmarskis.
Anot jo, „Bega” ne tik rūpinasi krovinio transportavimu laivu, jo perkrovimu, tačiau ir pristatymu į gamyklą. Specialiai tam buvo įsigyti vilkikai su cisternomis.
„Šiandien „Bega” yra kompanija, kuri teikia logistikos paslaugas vežant ir ekspedijuojant krovinius laivais, geležinkeliais ir autotransportu”, – sako bendrovės vadovas.
Nors daugiausia logistikos paslaugų teikiama vidaus rinkoje, tačiau kompanija dirba ir Baltijos šalyse, Rusijoje ir kitose regiono valstybėse.
Naujasis terminalas pastatytas tik neženkliai praplėtus esamo skystų trąšų terminalo technologines linijas ir pastačius naują talpyklą. Kadangi terminalo statybai buvo panaudota jau esama infrastruktūra, investicijos nebuvo labai didelės ir siekė apie 6 mln. litų. Naujoje vietoje pastatyti tokį terminalą būtų kainavę daug brangiau.
Planuojama, kad naujasis terminalas per metus perkraus apie 100 tūkst. tonų krovinio.
„Tai pirmasis mūsų ir Klaipėdos LEZ veikiančios įmonės bendradarbiavimo projektas, tačiau tikimės, kad ne paskutinis. „Bega” šiuo metu jau yra išvaliusi nuo senų pastatų ir parengusi naujiems investiciniams projektams didesnę dalį 14 hektarų ploto nuomojamos rezervinės uosto teritorijos. Nors šiandien apie konkretesnius planus dar ankstoka kalbėti, tačiau dalis naujų investicijų galėtų būti susietos ir su Klaipėdos LEZ veikla”, – užsimena A. Kuzmarskis.
Iš viso šiemet „Begą” į krovos ir sandėliavimo pajėgumų plėtrą ir naują krovos techniką investavo apie 17 mln. litų.
Spalį didžiausiame Klaipėdos uosto birių krovinių importo eksporto terminale pradėjo dirbti ir naujasis „Begos” pirkinys, net 104 tonų keliamosios galios Austrijoje pagamintas mobilusis kranas „Liebherr”. Kranas yra sukomplektuotas su birių produktų krovai naudojamais 16 ir 21 kub. metrų talpos greiferiais bei specialiu bunkeriu su dulkių surinkimo sistema ir srautinėmis svarstyklėmis. Visa ši įranga leis padidinti birių krovinių importo-eksporto terminalo našumą iki 15 000 tonų per parą.
„Begos” terminaluose krovinių srautai pastaraisiais metais nuolat auga. Per 10 šių metų mėnesių perkrauta 2,4 mln. tonų krovinių. Tai 15 proc. daugiau nei pernai tuo pat laikotarpiu, kai krova siekė 2,1 mln. tonų. Daugiausia išaugo birių ir skystų trąšų, mineralinių žaliavų trąšoms gaminti ir maistinio aliejaus krova.