Trumpos vasaros klaipėdiečių kabrioletų savininkų negąsdina

Vasaros karščiai automobilininkus ne tik verčia pasvajoti apie automobilį nuimamu stogu – pastaruoju metu Klaipėdoje daugėja pasiryžtančiųjų įsigyti kabrioletus, nepaisant to, kad karščiai mūsų šalyje trunka itin trumpai.

Nors automobiliais prekiaujantys verslininkai nėra labai geros nuomonės apie tokias mašinas – beveik niekas jų neperka, nepatogu naudotis žiemą ir kt., – tačiau atsiranda žmonių, įsigyjančių kabrioletus kaip prabangos, pasipuikavimo ženklą.

Nuimamas stogas – taip pat išskirtinumas

Individualios įmonės „Auto Art Styling” savininkas Rytis Zenkevičius apie kabrioletus žino tikrai daug. Tai – jo silpnybė. Jis užsiima automobilių rekonstrukcija – vadinamuoju „tiuningavimu”.

Verslininkas teigia, jog pastaruoju metu daugėja žmonių, norinčių turėti stilingus, išsiskiriančius automobilius. Vienas išskirtinumo ženklų – ir nuimamas automobilio stogas.

Ryčio rankų dėka kabrioletais jau tapo penki automobiliai. Norinčiųjų turėti kabrioletus, aišku, padaugėja vasarą.

Jis yra įsitikinęs, jog kabrioletas nekelia jokių rūpesčių ir žiemą. „Jei nuimamas stogelis padarytas iš tinkamų medžiagų, mašinoje būna dar šilčiau nei automobilyje su stacionariu metaliniu stogu”, – tvirtina vyriškis.

R. Zenkevičius Jūros šventės metu planuoja surengti ir kabrioletų paradą.

Važiuoti nori, mokėti – ne

R. Zenkevičius – opelio, tapusio vienu žinomiausių miesto automobilių, savininkas. Šio automobilio markę sunku nusakyti, nes dabar jis tapo kabrioletu, prikimštu garso aparatūros.

Tai ne mažai kainavo. Rytis juokauja, kad jei apie tai, kiek investuota į šį automobilį, sužinotų jo žmona, panorėtų skirtis.

„Iš 1980 metų opelio, pirkto už 400 litų, darant tai, kas yra dabar, teko investuoti apie 17 000 litų. Savo darbo ir nemiegotų naktų aš neskaičiuoju”, – pagaliau įvardija sumą pašnekovas.

Šį automobilį reklaminėms akcijoms noriai nuomojasi įvairios firmos. Jis tapo ir miesto švenčių akcentu. Deja, anot pašnekovo, norinčiųjų už šias paslaugas sumokėti nėra, dažniau tik pavaišinama…

Šiuo metu „Auto Art Styling” dirbtuvėse stovi 1985 metų „Opel Cadett”. Iki Jūros šventės jis turi tapti ne tik kabrioletu, bet ir visapusiškai „kietu” automobiliu.

Tokiu jį matyti nori automobilio šeimininkai – viena uostamiesčio bendrovė. Jos konsultantas technikai Dinas Prialgauskas teigė, jog su šiuo automobiliu Jūros šventės metu klaipėdiečiams planuojama pristatyti naują paslaugą.

Kabrioletai – už 250 tūkst. litų

Anot Ryčio, po Klaipėdą šiemet važinėja keletas naujų, brangių kabrioletų, kurių kaina siekia 250 tūkst. litų. Pavyzdžiui „Mercedes SLK”, „Toyota MR2” ir kt.

„Mūsų mieste neseniai pasirodė senas išskirtinis automobilis – „Pantera”. Tai – taip pat kabrioletas”, – pasakoja automobilių žinovas.

„Panteros” šeimininkas, klaipėdietis Kęstutis Mockevičius pasakojo, jog šį 1980 metais pagamintą automobilį įsigijo dėl jo išskirtinumo. 1984 metais šis automobilis gavo prizą Amerikoje, tai žymi įrašas ant jo durelių.

„Norėjau išskirtinio automobilio, tad ilgai ieškojau, kol jį radau. Kiek kainavo – tegu lieka paslaptis. Jau dabar juo domisi kiti žmonės, nori perpirkti. Nieko nėra brangiau už pinigus, jei pasiūlys gerą kainą – parduosiu”, – tikina vienintelės „Panteros” Klaipėdoje savininkas.

„Vabalas” kabrioletas – taip pat gražu

Trisdešimt ketverių klaipėdietis Andrius Aušra teigia, jog turėti „VW Beatle” – vadinamąjį vabalą – buvo jo sena svajonė. „Vabalas” – pati gražiausia mašina”, – įsitikinęs vyriškis.

Prieš penkerius metus netradiciškai išpuoštą perdarytą mašiną Andrius išvydo vienoje Vilniaus gatvelių. Ji stovėjo apleistas, apsnigtas.

„Šis „vabalas” pagamintas 1972 metais, 1997 metais jo išvaizda radikaliai buvo pakeista Latvijoje. Netrukus jis pateko į vilniečio lenktynininko rankas. Pastarajam jis nebuvo labai reikalingas”, – pasakojo verslininkas.

Automobilio pirkimas, derybos užtruko du mėnesius, tačiau ir tapęs šeimininku A. Aušra negalėjo atsisėsti prie išsvajotojo automobilio vairo. Taip patarė ankstesnis šeimininkas, prasitaręs, jog neveikia ne tik automobilio stabdžiai, bet esama ir daugiau defektų.

Pusmetį užtruko automobilio remontas, o vėliau verslininkas ėmė aktyviai ją naudoti. „Ja ypač malonu važiuoti, kai lauke tvyro vidutinis karštis: jei šaltesnis oras, važiuojant šalta, jei spigina didesnis nei trisdešimt laipsnių karštis, – tiesiog tirpsti nuo spiginančios saulės.

„Kas yra važiavęs kabrioletu, tas patvirtins, kad važiuoti juo karštą vasaros dieną, maloniai plevenant vėjeliui – tikras malonumas. Kondicionierius to atstoti negali”, – akcentuoja „vabalo” kabrioleto šeimininkas Andrius.

Tiesa, važiuodamas šia mašina turi nuosekliai sekti orų prognozes. Šis automobilis – visai be stogo, tačiau, anot šeimininko, ir vasaros lietūs važiuojant „vabalu” nuteikia smagiai. „Pora kartų teko bėgti nuo lietaus, tačiau tai irgi įdomu”, – dalijasi įspūdžiais Andrius.

Jo manymu, kabrioletas idealiai tinka pramogai, tačiau nebūtų patogus automobilį naudojant kaip darbo priemonę.

„Vabalų” parodos prasideda gegužės mėnesį, baigiasi rugsėjį, tiek realiai ir naudoju šį automobilį. Spalio mėnesį mano automobilis uždaromas į garažą žiemos sezonui, nes jame nėra nei šildymo, nei kitų pranašumų. Tai tipiškas vasarinis automobilis”, – teigė klaipėdietis.

Verslininkų nuomonės – prieštaringos

Uostamiesčio bendrovės „Solorina”, atstovaujančios koncernui „Toyota”, vadovas Antanas Bartkėnas nustebo paklaustas apie klaipėdiečių domėjimąsi kabrioletais. Anot jo, šiemet iš jo vadovaujamos firmos kabrioleto dar niekas nepirko. Tiesa, keli kabrioletai buvo nupirkti ankstesniais metais.

„Kabrioletai netinkami mūsų klimatinėms sąlygoms. Vasaros per trumpos, kad įsigytum automobilį, kurį naudosi vos kelis mėnesius per metus”, – sakė bendrovės vadovas.

Jo manymu, kabrioletai – prabangos atributas. Jie nepraktiški, nes dėl nuimamo stogo nukenčia salono aukštis. Kita vertus, anot „Toyota” atstovo, šiuolaikiniuose automobiliuose įrengti automatiniai kondicionieriai, tad kam dar tie kabrioletai…

„Mercedes” atstovaujančios bendrovės „Embervesta” vadovas Artūras Laurinaitis sako, jog šiemet dar niekas nepirko kabrioleto. „Tiesa, pernai pardavėme naujo modelio MB SLK. Praėjusiais metais klaipėdiečiai nupirko 5 kabrioletus. Manau, jog šiemet mūsų kabrioletai nebe tokie paklausūs, nes neturime naujų modelių”, – svarstė vadovas.

Mersedesų pardavėjai linkę vykdyti klientų pageidavimus, tad kabrioletai čia nėra proteguojami. Tiesa, anot vadovo, susidomėjimą kabrioletais mažina jų didelė kaina. „Jie brangesni nei sedanai ar kupė. Nuimamas stogas, mano manymu, jokių nepatogumų nekelia”, – tikina A. Laurinaitis.

Kitokios nuomonės yra „Opel” markei atstovaujančios UAB „Armi servisas” pardavimų vadybininkas Mantas Baniulis. Jis – entuziastas, teigiantis, jog, atsiradus finansinėms galimybėms, rinktųsi tik kabrioletą.

Tiesa, kabrioletus klientai šioje įmonėje taip pat perka retai. Paskutinis parduotas praėjusiais metais. Anot vadybininko, kabrioletai reikalauja daugiau investicijų. Gerai, jei stogas metalinis, o jei odinis – kas keletą metų privalu investuoti į jo atnaujinimą.

Odinis stogas neretai tinka naudojimui trumpą laiką, tačiau lietuvaičiai nėra linkę jo atnaujinti ar keisti nauju. „Verčiau važinėjama varvančiu”, – stebisi M. Baniulis.

Žaneta Skersytė

„Vakarų ekspresas”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

3 atsiliepimai į "Trumpos vasaros klaipėdiečių kabrioletų savininkų negąsdina"

  1. fanatikas

    cabrio 😯

  2. Kazimieras

    Sveiki, as vairuoju kabrioleta, mitsubishi eclipse spider 2002m, su brezentiniu stogu, girdejau, kad stoga reik tept kazkuom, kad apsaugotu nuo karsciu ar salciu, ar tai tiesa?gal kas gali patart jei taip, tai kur ji pirkt?ACIU

  3. Smilevil

    O kiek kainuoja kabrioletų nuoma Klaipėdoje? Būtų smagu pajūryje važinėti tokia mašina.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.