Įmonės produkcija garsina Lietuvos vardą

Jei paklaustume, kas garsina Alytaus miestą, pirmiausia, ko gero, išgirstume atsakymą: „Alitos” gamykla. Beveik pusšimtį metų silpnuosius ir stipriuosius alkoholinius gėrimus gaminanti įmonė yra tarsi Alytaus miesto vizitinė kortelė.

Vargu ar pavyktų Lietuvoje rasti kitą tokią įmonę: seniai veikianti ir labai moderni, vertinama darbuotojų ir gerbiama konkurentų, gamina putojantį vyną, kurio kokybės bei skonio galėtų pavydėti patys prancūzai, ir samanę, kurią perka net… japonai. „Alita” šiandien yra viena sėkmingiausiai ir stabiliausiai dirbančių įmonių Lietuvoje.

Apie šios įmonės veiklą, produktus bei sėkmės paslaptis „Laisvadieniai” gavo progą sužinoti iš arčiau. Įmonės atstovai surengė pažintinę ekskursiją po „Alitos” gamyklą ir parodė, kaip gaminami Lietuvoje ir už jos ribų žinomi alkoholiniai gėrimai.

Truputis istorijos

1963 metais įkurta „Alita” yra didžiausia putojančio vyno ir viena didžiausių stipriųjų gėrimų gamintojų Lietuvoje. Iš pradžių įmonė vadinosi vyno gamykla, vėliau – šampano kombinatu, dar vėliau – nealkoholinių gėrimų ir šampano kombinatu, kol galiausiai 1995 metais valstybinė įmonė buvo perregistruota į akcinę bendrovę „Alita”.

1980 metais prasidėjo naujas etapas „Alitos” istorijoje. Įmonėje pradėtas gaminti putojantis vynas, tapęs ne tik bendrovės, bet ir Alytaus vizitine kortele. Be jokių abejonių – tai geriausiai Lietuvos vartotojams pažįstamas putojančio vyno prekinis ženklas. Pagal klasikinę ir rezervuarinę šampano ir putojančio vyno technologiją „Alita” gamina daugiau nei 10 rūšių baltojo ir raudonojo putojančio vyno, kurio per metus subrandinama daugiau kaip 11 mln. butelių. Be to, „Alitos” putojantis vynas tapo ir reprezentaciniu šalies gėrimu: jis vartojamas minint svarbiausias valstybės šventes.

„Prieš šešerius metus įmonės specialistai įrodė esantys tikri savo amato meistrai ir vartotojams pateikė „Klasikinį” putojantį vyną. Šis taurusis gėrimas gaminamas išskirtinai tradiciniu Prancūzijoje, Šampanės provincijoje, sukurtu metodu, vynas buteliuose išlaikomas nuo vienų iki trejų metų. 20 metų putojančio vyno gamybos patirtis, patikima technologija, tikslus gamybos procesas ir puiki vyndarių kvalifikacija leido sukurti šį subtilaus ir harmoningo skonio produktą”, – teigė bendrovės „Alita” rinkodaros skyriaus vadovas Vidas Kubilius.

Samanė – ir lietuviams, ir japonams

„Alita” garsėja ne tik putojančių vynų kolekcija. Įmonėje sėkmingai gaminami ir kiti vartotojams gerai pažįstami alkoholiniai gėrimai: brendis, viskis, trauktinė, degtinė, samanė, sidras, alkoholiniai kokteiliai. Be to, „Alita” kasmet rinkai pasiūlo po keletą naujovių. Būtent ši įmonė pirmoji Lietuvoje pristatė dabar tokius populiarius lengvus alkoholinius kokteilius MIX.

Niekas nepaneigs, kad brendis „Alita” pastaruosius 10 metų yra populiariausias šios rūšies gėrimas Lietuvoje.

Nuo 1999 metų stiprių tauriųjų gėrimų mėgėjus „Alita” lepina ir viskiu. 2003 metais rinkai pristatyta degtinių linija „Premium Gera” spėjo tapti viena populiariausių Lietuvoje. Ši degtinės rūšis per palyginti trumpą laiką įsitvirtino rinkoje ir tapo viena perkamiausių šalyje.

„Kol mūsų visuomenė ir valdžios vyrai vis dar ginčijasi dėl samanės legalizavimo, „Alita” jau septynerius metus legaliai gamina ir parduoda aukščiausios kokybės samanę. Šis produktas gimė derinant geriausias lietuvių nacionalinio gėrimo gamybos tradicijas, patirtį ir kokybės standartus. Prieš pradedant gaminti samanę mūsų įmonėje ekspertai ne kartą konsultavosi su Dzūkijos senoliais, geriausiai išmanančiais šio gėrimo gamybos ypatumus”, – pasakojo V.Kubilius.

Itin daug dėmesio gaminant samanę buvo skiriama distiliavimui ir filtravimui. „Alitoje” šis gėrimas distiliuojamas du kartus, nes tik taip užtikrinama puiki jo kokybė ir ypatingas skonis. „Alitos” samanė neliko nepastebėta – 1998 metais šis gėrimas buvo pripažintas Lietuvos metų gaminiu.

Šiandien įmonėje gaminama kelių rūšių samanė. Be pirmiau išleistos 50 proc. stiprumo, įmonė rinkai pasiūlė „Ąžuolinę samanę” ir „Dzūkišką ruginukę”. Beje, „Alitos” samanė pardavinėjama net ir tolimojoje Japonijoje.

Dvi „Alitos” privilegijos

Jau dešimt metų „Alita” vartotojams dovanoja nuostabaus skonio brendį, jis tapo neatsiejamu iškilmingų priėmimų, dalykinių pietų ar tiesiog šaunių vakarėlių akcentu. Apdovanojimais, kurių šis brendis yra pelnęs ne vieną, įvertinama nekintanti puiki brendžio kokybė, laimėjimai rinkoje ir gausus jo mėgėjų būrys.

Statistikos departamento duomenimis, per 9 šių metų mėnesius brendis „Alita” užėmė 41,1 proc. Lietuvos brendžio rinkos ir toliau stabiliai išlaiko lyderio pozicijas. Palyginti su 2004 metų 9 mėnesių laikotarpiu, brendžio „Alitos” parduota beveik 18 proc. daugiau.

„Brendis, konjakas ir šampanas „Alita Cattier” – tai produktai, prie kurių prisiliečia ne tik įmonės specialistų, bet ir Prancūzijos meistrų rankos. Žaliavą brendžio ir konjako gamybai atsirenkame iš geriausių Prancūzijos gamintojų. Nepriekaištingą kokybę ir skonį garantuoja pastovumas – žaliavos jau dešimtmetį perkamos iš tų pačių tiekėjų. Be to, teisė savo vardu vadinti konjaką ir šampaną – dvi „Alitos” privilegijos. Jas mums suteikė prancūzai, įvertinę įmonės ekspertų profesionalumą”, – dėstė rinkodaros skyriaus vadovas V.Kubilius.

Eksportas nuolat didėja

„Alita” neapsiriboja vien tik Lietuva ir savo produkciją sėkmingai eksportuoja į kitas šalis. Įmonės gaminamos degtinės, trauktinių, brendžio, alkoholinių kokteilių, putojančio vyno galima įsigyti Latvijoje, Didžiojoje Britanijoje, Airijoje, Danijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Ispanijoje, JAV.

Šių metų viduryje putojantį vyną „Alita” pradėjo eksportuoti į Jungtines Amerikos Valstijas. V.Kubiliaus teigimu, tai dar vienas pripažinimas, kad gėrimas yra kokybiškas ir vertinamas.

„Galimybės plėstis vietos rinkoje – gana ribotos, taigi natūralu, jog ieškome nišų realizuoti produkciją už šalies ribų. Mums puikiai sekasi tai daryti, todėl eksportuojamos produkcijos dalis kasmet didėja”, – teigė V.Kubilius.

Per devynis šių metų mėnesius „Alitos” alkoholinių gėrimų eksportas sudarė 3,2 mln. litų. Lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. eksporto mastai pašoko 55,5 procento.

Skatina judėti pirmyn

„Alita” nėra iš tų įmonių, kurios sukuria sėkmingą produktą ir ilgam užmiega ant laurų. Bendrovė kiekvienais metais rinkai pristato keletą naujų produktų, nes toks yra nuolatinis kūrimo ir tobulėjimo kelias.

Šiuo metu didžiausią populiarumą turi „Alitos” putojantys vynai, alkoholiniai kokteiliai, brendis, degtinė. Karščiausios įmonės naujovės – putojantis vynas „Alita Prosecco” ir aukščiausios kokybės degtinė „Premium Gera Cranberry&Lemon”. V.Kubilius pabrėžė, jog naujais produktais įmonė vartotojus džiugins ir ateityje.

Vis dėlto kas skatina vartotojus rinktis būtent „Alitos” produkciją? Juk šiandien parduotuvių lentynos lūžta nuo alkoholinių gėrimų – pasiūla išties didelė. Viso to priežastis viena: „Alitos” produkciją vartotojai renkasi dėl lojalumo ir kokybės. „Žinoma, mes jaučiame vis stiprėjančią konkurenciją – tiek vietos gamintojų, tiek importuotojų. Mano manymu, tai tik į naudą, ir ne tik vartotojams, bet ir patiems rinkos dalyviams. Konkurencija neleidžia atsipalaiduoti, o nuolatinis judėjimas pirmyn leidžia įmonei išlikti pirmaujančiai”, – įsitikinęs V.Kubilius.

Šiandien „Alitos” įmonėje dirba daugiau kaip 300 kvalifikuotų specialistų. Per metus įmonė pagamina ir parduoda daugiau kaip 15 mln. litrų įvairių alkoholinių gėrimų. Bendrovės apyvarta viršija 100 mln. litų. „Alita” iki šiol yra didžiausia alkoholio gamintoja Lietuvoje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.