Mokytojų norai – smūgis tėvams

Vienos prestižinės miesto vidurinės mokyklos vienuoliktokė PB pasiskundė pedagogų buvusi netiesiogiai priversta rinktis: arba prasti pažymiai, arba kompiuteris. Nors šeima negalėjo sau leisti tokio brangaus pirkinio, dauguma mokytojų nenorėjo suprasti ir reikalavo savarankiškus darbus atlikti tik kompiuteriu. Mergina tikino ne viena atsidūrusi tokioje situacijoje: dabar dažnoje miesto mokykloje jei moksleivis atneša ranka parašytą referatą ar savarankišką darbą, jam mažinamas pažymys.

Moksleivė pasakojo, kad mama stengėsi jai padėti, prašydavo savo artimų draugų įsileisti į namus ir suteikti galimybę padirbėti prie kompiuterio. Tai žinodama močiutė ryžosi atiduoti juodai dienai pasidėtus pinigus.

„Buvo daug problemų, ne visuomet mamos draugus rasdavome namuose, o jei ir rasdavome, tai dirbančius savo darbus“.

Tekdavo sugaišti daug laiko: „Mokytojai reikalavo, kad referatai būtų atlikti „Microsoft Word“ programa, o iliustracijos – „Microsoft Power Point“. Tačiau juk ne visi gali į savo asmeninius kompiuterius įdiegti šią programą. Norėdama atlikti darbą, po pamokų gaišdavau laiką mokykloje. Esu vienuoliktokė, ne už kalnų baigiamieji egzaminai. Norint tinkamai jiems pasirengti, jau dabar pats laikas rimtai kibti į tuos modulius, kurie bus reikalingi. O mūsų mokykloje moksleivių atnešti ranka rašyti referatai ar savarankiški darbai įvertinami mažesniu pažymiu. Tačiau nesuprantu kodėl?“

Pliusai ir minusai

Šia tema savo mintimis PB pasidalijo ir „Minties“ vidurinės mokyklos dešimtokas Vilius (vardas pakeistas). Vaikinas teigė, kad jis tokio reikalavimo nėra girdėjęs: „Šiais laikais darbus atlikti kompiuteriu – tarsi savaime suprantamas dalykas. Tačiau kiti parašo ranka, neteko girdėti, kad pastariesiems būtų mažinamas įvertinimas“.

Moksleivio nuomone, darbas kompiuteriu turi savų minusų ir pliusų: „Dirbant kompiuteriu nereikia bijoti, kad padarysi gramatinių ar stiliaus klaidų – jos kompiuteryje yra pabraukiamos. Toks sufleris atkreipia dėmesį į daromas klaidas. O minusas – atlikti darbą galima greitai ir daug nevargstant, kadangi reikalingą medžiagą galima nusikopijuoti iš įvairių interneto svetainių“.

Neteko girdėti

„Neteko girdėti, kad neatlikus darbo kompiuteriu dėl to kentėtų įvertinimas. Jau nuo penktos klasės moksleiviams dėstoma informatika, tad aukštesnių klasių ar skyrių mokiniai gali ir privalo mokėti dirbti kompiuteriu. Aštuntoje klasėje dėstomi raštvedybos pagrindai. Juos mokinys turi išmokti. Suprantu, kad ne visų moksleivių tėvai savo atžalai gali nupirkti kompiuterį, tačiau kiekvienoje mokykloje yra po kelis kabinetus su kompiuteriais, bibliotekose taip pat yra įdiegta kompiuterinė sistema. Pavyzdžiui, mūsų mokyklos skaitykloje yra net dešimt kompiuterių, o dviejuose informatikos kabinetuose – po 12 kompiuterių“, – teigė 9-osios vidurinės mokyklos informatikos mokytoja Asta Sakalauskienė.

Tos pačios mokyklos istorijos mokytoja Genovaitė Žilytė, išgirdusi, kad vien dėl to mažinamas įvertinimas, nusistebėjo: „Aš suprantu, kad informacinių technologijų modulio darbus reikia atlikti kompiuteriu, tačiau kaip galima reikalauti, ir dar mažinant įvertinimą, atlikti kitų dėstomų dalykų darbus? Juk ne visi moksleiviai įgyja reikiamų įgūdžių. Kita vertus, kai kurie mokiniai turi Dievo dovaną – puikią rašyseną. Aš savo auklėtiniams sakau: jei turite galimybę ir sugebate, galite medžiagą paruošti kompiuteriu, tačiau svarbiausia – ne kokia technika parengta medžiaga, o joje pateiktos mokinio žinios“.

Pedagogė pabrėžė, kad pagal Valstybinės kalbos įstatymą kiekvienas mokytojas, nesvarbu, kokią discipliną jis dėsto, privalo ištaisyti gramatines klaidas, tačiau jokiu būdu negalima dėl klaidų mažinti, pavyzdžiui, istorijos savarankiško darbo įvertinimo.

Mokyklos kompiuterizuotos

Miesto Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Akvilija Aleliūnienė teigė, kad patvirtinto reikalavimo darbus atlikti tik kompiuteriu nėra, tad mokinys gali rinktis, kaip namų darbus atlikti: „Kokia forma atlikti ir pateikti namų užduotis – susitarimo tarp mokinių ir mokytojų reikalas. Tačiau, mano manymu, taip siekiama ugdyti moksleivių kompiuterinį raštingumą. Kompiuteriu atlikti darbai atrodo estetiškiau“.

Pasiteiravus, kiek viename informatikos kabinete privalo būti kompiuterių, specialistė teigė, kad ugdymo planuose nėra nustatytas tikslus jų skaičius: „Kiekvienoje mokykloje yra įrengta po kelis informacinių technologijų kabinetus. Kompiuterių kiekį lemia patalpų dydis. Pagal higienos normas, atstumas tarp kompiuterių gali būti 1,5 metro, tačiau egzaminų metu į tai nekreipiama dėmesio, tad šis atstumas gali ir sumažėti, pavyzdžiui, iki metro“.

Pašnekovės teigimu, J.Miltinio vidurinėje mokykloje yra 3 kabinetai, kuriuose stovi po 15 kompiuterių, „Žemynos“ mokykloje yra trys klasės, kiekvienoje iš jų – po 16 kompiuterių. „Vyturio“ mokyklos moksleiviams paruošti du kabinetai su 15 ir vienas – su 12 kompiuterių.

„Tad galiu drąsiai teigti, jog visose mokyklose moksleiviams yra suteiktos geros sąlygos ir kilti problemų dėl darbų atlikimo kompiuteriu neturėtų“, – paaiškino Švietimo skyriaus darbuotoja.

A.Aleliūnienės žiniomis, šiuo metu šiokių tokių nepatogumų turi M.Karkos mokyklos mokiniai, kadangi pavasarį vienoje klasėje įvyko avarija – dėl techninių nesklandumų sudegė kompiuterių laidai. Tad šiuo metu šioje mokykloje yra tik vienas kabinetas su 14 kompiuterių.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Švietimas su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.