2005 -ieji Suomijoje paskelbti Dizaino metais. Ar „suomiškas dizainas” – vien tik 2005 m. stiliaus markė? Tarptautinis suomių dizaino pripažinimas, kurį 5-ajame ir 6-ajame dešimtmetyje inspiravo tokie suomių dizaino klasikai, kaip Tapio Wirkkala, Kajus Franckas, Timo Sarpaneva ir kiti, neslūgsta. Suomių dizainas šiandien – ypatingai įvairiabriaunis ir margas. „Tos dizaino savybės, kurių dėka tapome garsūs visame pasaulyje, šiandien galėtų tapti atspirties tašku jauniems dizaineriams”, – taip šiandien kalba suomiško dizaino autentiškumo šalininkai. Ar šiuolaikinis suomių stilius vis dar funkcionuoja ir tebėra charakterizuojamas kaip „minimalistinis”, „paprastas”? Kiekvienas jaunas kūrėjas pasižymi savitu stiliumi ir nebūtinai nori būti atpažįstamas per jau kone etniniu tapusį, suomių dizaino braižą.
Negatyvūs globalizacijos ir išsivysčiusios media kultūros efektai daro įtaką visose kūrybinėse sferose, keičia visas jos sritis, pradedant ribota ir neoriginalia virtusia pasauline prezentacija, baigiant nykstančiais tautiniais bruožais. O gal tie bruožai jau buvo prarasti? Suomija įsiliejo į pasaulinę kultūrą ir į ją įsiliejo visas pasaulis, ištrindamas autentiškumą. Augantis užsienyje gyvenančių ir kuriančių suomių dizainerių skaičius taip pat niveliuoja buvusį suomių dizaino išskirtinumą.
Šįkart Helsinkio dizainą prezentuoja septyniolika dizainerių bei projektuotojų komandų parodoje „GLOBAL LOCAL HELSINKI”, atspindinčių platų šiuolaikinių „navikų” diapazoną: Anu Penttinen, Tonfisk dizainas, Natalija Lachdanmeki, Džoanna Galličsen, Tereza Murchaus ir kt. Šalia tokių senų ir populiarių klasikinių medžiagų kaip keramika, medis ar stiklas; rodomas grafinis dizainas, rūbų mada ir juvelyrika. Atrinktieji dizaineriai – geras šiandieninės situacijos Suomijoje atspindys. Beveik visi dalyviai – kosmopolitiški. Paroda reprezentuoja atskirų dizainerių kūrybos individualius bruožus, – o ar reprezentuoja Suomijos dizainą kaip išskirtinį reiškinį planetos dizaino vandenyne? O gal Suomijos dizainas seniai nebedvelkia šiaurietišku asketiškumu? Galbūt 2005-ieji, tai slenkstis į pasaulį be „suomiško dizaino”?