Požeminė alėjos aikštelė kol kas liks popieriuose

Keliasdešimt tūkstančių litų atsiėjęs M. Mažvydo alėjos ir jos gretimybių detalusis planas, pagal kurį po visa alėja numatoma įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę, jau suderintas su visomis institucijomis. Jis turėtų būti tvirtinamas per artimiausią Klaipėdos miesto tarybos posėdį.

Tiesa, kada po alėja iš tiesų atsiras požeminė aikštelė, niekas nesiryžta prognozuoti, tačiau svarstoma, kad net ir gulėdamas stalčiuje keliolika metų šis detalusis planas pasenti neturėtų.

Pasak Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Paveldosaugos skyriaus vedėjos Rimos Noreikienės, pats detalusis planas buvo parengtas gana greitai, tik ilgai derinamas, tačiau teigiamos Klaipėdos apskrities viršininko administracijos išvados pagaliau gautos.

Ypač sudėtinga, anot jos, buvo nuspręsti, ką daryti su inžineriniais tinklais, kurių po alėja labai daug. Detaliajame plane abiejose alėjose pusėse numatytas tinklų koridorius. Požeminėje aikštelėje, į kurią automobiliais bus galima patekti iš K. Donelaičio gatvės, o pėstute – iš kelių alėjos vietų, atsiras 260 vietų transporto priemonėms.

Detaliajame plane numatyta istorinių Šaulių ir J. Karoso gatvelių tąsa, galimybė rekonstruoti kai kuriuos pastatus, sutvarkyti fasadus. Apie alėjos dangą bei mažąją architektūrą, anot R. Noreikienės, kol kas nieko negalima pasakyti, nes tai būtų sprendžiama ne detaliuoju planu, o techniniu projektu. Pastarojo rengti kol kas net neplanuojama.

Pasak R. Noreikienės, realizuoti idėją labai sudėtinga, tai esą galėtų būti pradėta nebent po 5-10 metų. Prieš tai dar reikėtų sutvarkyti eismą, automobilių stovėjimo apmokestinimo sistemą, nes esą niekas po žeme nelįstų, kol galima mašiną statyti ant jos. Kol nebus sutvarkyta apmokestinimo sistema, neatsiras ir investuotojų, norinčių imtis požeminės aikštelės, o miestui ją įrengti būtų per brangu.

Detalusis planas miestui kainavo apie 50 tūkst. litų, tačiau abejoti jo rengimo tikslingumu miesto valdžia nelinkusi. Pasak Klaipėdos miesto tarybos Teritorijų planavimo komiteto nario Viganto Žalos, jo dėka buvo išsiaiškinta, kad projektą įgyvendinti kainuotų dešimtis milijonų litų, ir kad tai Savivaldybei yra ne pagal jėgas.

Minėtą detalųjį planą padėjus į šalį, netrukus ketinama pradėti kitą su M. Mažvydo alėja susijusį projektą – dangų rekonstrukciją.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.