Karo palikimas ir toliau grasina laivams

Vakar Lietuvos karinės jūrų pajėgos (KJP) išsiuntė laivą „Sūduvis” į Baltijos jūros rajoną, kuriame AB „Senoji Baltija” laivas LBB 1113 tralo lenta kliudė sprogmenį, tačiau kariškiai į krantą grįžo nieko neradę.

KJP komandoras Eduardas Karlonas „Vakarų ekspresui” sakė, kad šis rajonas, kuriame žvejai aptiko sprogmenį, kariškių per 10 metų buvo patikrintas net du kartus. Pirmą kartą – 1997 metais. Tąkart netoli to rajono buvo rasti trys sprogmenys ir visi nukenksminti.

Antrą kartą šis rajonas patikrintas šiemet, visiškai neseniai, kai vyko minų paieškos pratybos „Amber Sea-2006”. Rajone, kurio koordinates nurodo žvejai, per mokymus nieko nebuvo rasta.

Pasak E. Karlono, sprogmenų randa ne tik lietuviai žvejai, bet ir vakariečiai. Tai, pasak karininko, esą natūralu. Mat dar nei NATO, nei Lietuvos karo laivai neturi tokių prietaisų, kad galėtų aptikti smėlyje ar dumble pasislėpusius sprogmenis. Tad sprogmenys tai dingsta, tai vėl atsiranda, išjudinti audrų.

E. Karlono teigimu, kariškiai negali uždrausti žvejoti rajone, kuriame incidentą patyrė laivas LBB-1113. Jie tik gali ištirti rajoną ir tai tik 80 proc. garantuoti, jog jame sprogmenų nėra.

Per 10 metų Baltijos jūroje jau atlikta 10 sprogmenų paieškos ir nukenksminimo operacijų. Ateityje šis, kaip ir kiti rajonai, vėl bus bus tikrinami. Operacijas vykdo ne tik NATO, bet ir BALTRON eskadros laivai. Beje, NATO laivai įvairiuose vandenyse tokias operacijas atlieka jau 40 metų ir vis dar jas tęsia.

Pavyzdžiui, pernai įvyko du sprogimai po vandeniu Šiaurės jūroje. Todėl Olandijos ir Belgijos vyriausybės paprašė suaktyvinti minų paieškų operacijas prie jų krantų. Šiemet per vykusias „Amber Sea” pratybas latviai pasakojo apie jų žvejų rastą sprogmenį, rodė jo nuotraukas.

Baltijos jūroje per 10 metų patikrinta tik trečdalis Lietuvos vandenų. Pasak E. Karlono, dar prireiks mažiausiai dvidešimt metų, kol bus patikrinti visi Lietuvos vandenys, ir dar tiek pat, kol bus atliktas pakartotinis visų Lietuvos vandenų patikrinimas.

Tuo tarpu laivas LBB-1113 į žvejybą Baltijos jūroje vakar neišplaukė. Iš AB „Senoji Baltija” jį nuomojančios UAB „Sedija” direktorius Igoris Sosnovskis patikino, jog laivas ir įgula buvo tam visiškai pasirengę, tačiau sutrukdė prastos oro sąlygos.

Reikia manyti, kad LBB-1113, jo kapitonas Nikolajus Kliuka ir įgula yra tikri laimės kūdikiai. „Vakarų eksprese” vakar rašėme, jog spalio 16 d., 23.20 val., laivo tralo lentai kliudžius sprogmenį, kuris sprogo po vandeniu, nukentėjo tik tralo lentos. Pernai tas pats LBB-1113 dirbo kartu su kitu laivu LBB-1032 – jiems abiem iš Švedijos plaukiant namo, LBB-1032 žuvo du žvejai, apsinuodiję triume susidariusiomis dujomis, o LBB-1113 įgula ir tąkart nenukentėjo.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.