Šiandien uostamiesčio Savivaldybėje jau niekas neabejoja, kad vadinamosios elektroninės bilietų sistemos, turėjusios tapti perversmo miesto visuomeninio transporto srityje pradžia, nei šiais metais, nei kitais dar nesulauksime.
Pasak Savivaldybės administracijos Transporto tarnybos vedėjo Sauliaus Gudavičiaus, įstrigus konkurso procedūroms naujos sistemos diegimas atidedamas neribotam laikui.
Elektroninė bilietų sistema yra trijų didžiųjų – Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos – šalies savivaldybių kartu įgyvendinamas projektas, finansuojamas iš Europos Sąjungos lėšų. Šio projekto koordinatorius – sostinės Savivaldybė. Būtent ji ir skelbė konkursą, per kurį turėjo būti parinkta šią naujovę šalies didmiesčiuose diegsianti bendrovė.
Anot S. Gudavičiaus, konkurse dalyvavo keturios įmonės. Vienai iš jų, beje, pateikusiai patį prasčiausią pasiūlymą, konkurso rezultatus apskundus teismui, visuomeninio transporto tobulinimo planus teks koreguoti ir klaipėdiečiams. Kiek užtruks teisminiai ginčai, niekas prognozuoti nesiima. Pasak Miesto ūkio departamento direktoriaus Alfonso Šimkaus, patirtis rodo, kad tai gali tęstis metus ar net dvejus.
Ne per seniausiai teigta, kad naująją sistemą uostamiestyje bus imtasi įgyvendinti šių metų pabaigoje, ateinantį kovą ji jau turėjo pradėti veikti.
Pasak S. Gudavičiaus, elektroninė bilietų sistema ne tik palengvintų atsiskaitymą už visuomeninio transporto paslaugas bei jų apskaitą, bet ir išspręstų daugelį kitų problemų. Įdiegus šią sistemą per autobusuose sumontuotus garsiakalbius skelbiami stotelių pavadinimai būtų girdimi ne tik autobuso viduje, bet ir gatvėje. Tokia naujovė ypač pagelbėtų regos negalią turintiems keleiviams.
Rengiant šį projektą galvota ir apie vairuotojus. Visi autobusai turėtų palydovinį ryšį, juose būtų ir vadinamieji pavojaus mygtukai. Vairuotojui jį paspaudus, prie pulto budintys policijos pareigūnai palydovinio ryšio dėka galės iškart nustatyti autobuso buvimo vietą ir nedelsdami reaguoti į pavojaus signalą. Tai turėtų sudrausminti kol kas be jokios baimės būti sugautiems miesto visuomeniniame transporte siautėjančius viešosios tvarkos pažeidėjus.
Miesto ūkio komiteto nariai domėjosi, ar nėra galimybės kokiu nors būdu Klaipėdai atsiskirti nuo Vilniaus ir Kauno, tačiau S. Gudavičiaus buvo patikinti, jog greičiausiai būtų neįmanoma.