IT rinkoje daugėja žinomų vardų

Sparčiai besiplėtojanti mažmeninė Lietuvos informacinių technologijų (IT) rinka sudomino kelias didžiąsias pasaulio technologijų bendroves. Tokios gerai žinomos kompanijos kaip „Acer” ir „Logitech” rengiasi aktyviai plėtrai Lietuvoje.

Taivanio nešiojamųjų kompiuterių gamintojos „Acer” Rytų Europos regiono vadovas Dmitrijus Elizarovas sako, kad šiais metais bendrovė planuoja tapti pirmaujančia nešiojamųjų kompiuterių gamintoja Baltijos šalyse ir siekia užimti 20 proc. rinkos. Pasak jo, parduotų „Acer” nešiojamųjų kompiuterių skaičius Baltijos šalyse ypač padidėjo 2005 m. antrąjį pusmetį, kai buvo parduota daugiau nei 13 tūkst. vienetų. Elizarovas užsiminė, kad klostantis palankiai rinkos situacijai „Acer” planuoja aktyvinti rinkodarą ir didinti pardavimą.

Specialistų nuomone, tai padaryti Lietuvoje „Acer” galėtų, tačiau būtina atsižvelgti į kai kuriuos faktus. „Acer” nešiojamieji kompiuteriai Lietuvoje gana populiarūs dėl priimtino kainos ir kokybės santykio, todėl juos ir renkasi didžioji dauguma pirkėjų. Tuo metu specialistams kyla abejonių dėl „Acer” korpuso detalių kokybės. Jie sako, kad IT rinkoje visa techninė įranga yra panašaus patikimumo ir lygio, tačiau klaviatūra, plastmasė nėra tokios atsparios kaip, pavyzdžiui, IBM kompiuterių.

Kompiuteriais ir kompiuterine įranga prekiaujančios „FIS Kompiuteriai” vadovas Modestas Tamutis nurodo vieną kliūtį: artimiausia „Acer” atstovybė yra Vokietijoje, todėl dirbti ne visada būna patogu ir efektyvu. Anot jo, darbas vyktų sklandžiau, jei Baltijos šalyse atsirastų oficialus „Acer” atstovas.

Taikosi ir „Logitech”

Šveicarijos periferinės įrangos gamintoja „Logitech”, gaminanti klaviatūras, peles, interneto kameras ir garso sistemas bei kitokią įrangą, taip pat stiprina pozicijas Baltijos šalyse. Tiesa, kitaip nei „Acer”, jie jau turi atstovą Estijoje.

„Logitech” atstovas darbui su partneriais Baltijos šalyse Alo Johandis sako, kad pastaraisiais metais Baltijos šalyse „Logitech” pardavimas padidėjo dvigubai. Daugiausia nupirkta pelių, klaviatūrų, interneto kamerų ir garso sistemų. Anot jo, 40 proc. produkcijos mažmeninėje rinkoje parduodama Lietuvoje, 20 proc. Latvijoje ir 40 proc. – Estijoje. Jis sako, kad „Logitech” daugiausia orientuojasi į aukštos kokybės ir inovatyvių technologijų gaminius.

Vartojimo bumas

Gręžtis į mažmeninę Lietuvos IT rinką tokias dideles kompanijas skatina geros šalies prekybos perspektyvos. Štai informacinių technologijų ir telekomunikacijų asociacija „Infobalt” prognozuoja, kad ši rinka šiemet, palyginti su 2005 metais, padidės maždaug 15 proc. – iki 1,1 mlrd. litų.

Asociacijos teigimu, viena sparčiausiai didėjančių nišų IT rinkoje yra nešiojamųjų kompiuterių prekyba, kurių šiemet Lietuvoje turėtų būti parduota apie 70 tūkstančių. Dar 2001 metais šis rodiklis siekė 7 tūkst. vienetų.

„Infobalt” teigimu, nešiojamųjų kompiuterių pirkimo bumą lemia telekomunikacijų bendrovių vykdomos akcijos, kurių metu nešiojamieji kompiuteriai kartu su interneto paslaugų sutartimi parduodami už simbolinę vieno lito kainą.

Kita niša, lemsianti IT prekybos plėtrą – skaitmeniniai fotoaparatai. Prognozuojama, kad šiais metais Lietuvos gyventojai įsigis apie 100 tūkst. tokių įrenginių. Vien per pirmąjį šių metų pusmetį parduota 35 tūkst. skaitmeninių fotoaparatų – 59 proc. daugiau nei per tokį patį laikotarpį pernai (22 tūkst.).

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Informacinės technologijos su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.