Ruduo – padangų keitimo metas. Tačiau praktika ir patirtis rodo, kad Lietuvos vairuotojai apie šį nepaprastai svarbų automobilio elementą žino labai mažai… Tęsiame itin aktualų pokalbį apie padangas.
Taigi automobilis, turintis plačias padangas, bus stabilesnis ir lengviau valdomas. Tačiau nereikia pamiršti, kad plačios padangos gerokai kietesnės už įprastas, todėl pakabai tenka didesnė apkrova. Be to, jos linkusios į akvaplanavimą net menkiausioje baloje. Platesnes padangas geriau rinktis tokiu protektoriaus piešiniu, kuris efektyviai nukreipia vandenį iš kontakto zonos, tačiau jų guma dar kietesnė. Tiesa, šios padangos praranda savo puikiąsias savybes, kai nudyla beveik pusė protektoriaus.
Plačias padangas lengviau pradurti. Ant smėliu ar žvyru pabarstyto kelio jos slysta. Esant vienodam protektoriaus piešiniui plačios padangos žiemą slysta greičiau už siauras. Per plačios padangos, kitaip sakant, netinkančios automobiliui, gali pakeisti pagrindines pakabos charakteristikas. Tada sudėtingiau tampa valdyti automobilį, ypač stabdyti ties posūkiais. Uždėjus standartines padangas būna gerokai ramiau, nors darant posūkį irgi negalima važiuoti itin dideliu greičiu.
Kokias padangas rinktis – restauruotas ar naujas? Dažniausiai tai lemia piniginės storis, tačiau vis tiek būtina pasakyti: „Pirkite naujas”. Jei vis dėlto nuspręsite rinktis restauruotas, ieškokite jų specializuotose padangų parduotuvėse. Beje, ir restauruotoms padangoms turi būti suteiktas kokybės sertifikatus, garantijos.
Jeigu jūsų turimų žieminių padangų protektoriaus gylis mažesnis nei 3-4 mm, būtinai pirkite kitas. Dygliuotas ar ne – tai priklauso nuo to, kur ir kaip planuojate važinėti. Jei sukiositės tik miestų gatvėmis ar keliausite į užsienį, dygliai nebūtini. Be to, jie net draudžiami Lenkijoje, Vokietijoje ir kitose šalyse.
Lietuvoje prekiaujama naujos technologijos padangomis, kurios, anot reklamos, gerai „limpa” ir be dyglių. Reikia atsižvelgti ir į tai, kad kelininkai žiemą gali ne itin gerai nuvalyti gatves bei kelius. Jei pirksite dygliuotas padangas, pirmus 1000 km važiuokite atsargiau, kol dygliai įsitvirtins savo vietose. Taip pat neužmirškite prisiklijuoti lipduko, rodančio, kad jūsų automobilis turi dygliuotus ratus. Taip išvengsite baudų ir netikėtų smūgių į mašinos galą, nes esant plikšalai tokiomis padangomis stabdysite tikrai efektyviau.
Iškritus pirmam sniegui vertėtų nuvažiuoti į aikštelę ir išbandyti padangas stabdant, įsibėgėjant, staiga pasukant vairą ir t. t. Tada sužinosite, kaip elgtis kelyje. Net nedidelė avarija pridaro daugiau nuostolių, negu kainuoja komplektas žieminių padangų, kurių jums užteks 3-4 sezonams.