Trijų dešimtmečių ištikimybė scenai

Šį rudenį gražų asmeninį ir kūrybos jubiliejų švenčia Kauno valstybinio muzikinio teatro solistas Pranas Petryša (tenoras). Jau tris dešimtmečius P.Petryša dainuoja beveik visuose teatro spektakliuose. Šia proga žiūrovai kviečiami į vieną populiariausių teatro repertuaro spektaklių J.Kanderio miuziklą „Zorba” (spalio 8 d).

Šiame spektaklyje Pranas sukūrė mielo, jautraus kaimo kvailelio Mimiko vaidmenį. Juo dainininkas dar kartą įrodė seną tiesą, kad ir antraeiliai vaidmenys gali tapti reikšmingi, jei stengiamasi išradingai atskleisti kuriamo personažo jausmų paletę. Šiuo nedideliu Mimiko paveikslu Pranas padeda kurti vienos esminių režisūrinių linijų tragizmą spektaklyje, jo herojus jautriausiai atliepia spektaklio veikėjos ponios Hortenzijos jausmų pasaulį, jos išgyvenimus.

2000 m. P.Petryšos sukurtas Mimiko vaidmuo miuzikle „Zorba” buvo įvertintas Kauno teatralų prizo „Fortūna” diplomu už geriausią metų antro plano vaidmenį.

Dažnai P.Petryša buvo vienintelis jam skirto vaidmens atlikėjas spektaklyje, tad visada jautė atsakomybę, dėl jo kaltės beveik nepasitaikė pakeisti spektaklio. Vienas reikšmingiausių ir svariausių savo apimtimi solisto vaidmuo buvo Trufaldinas A.Kolkerio muzikinėje komedijoje „Trufaldinas” (1980). Tačiau jam pačiam mieliausias, nors ir gan sudėtingas savo muzikine kalba buvo Apfoldo vaidmuo B.Briteno operoje „Albertas Heringas”. Dainininkas mena kūrybingą ir intensyvų darbą su dirigentu S.Čepinskiu, juolab kad ir žiūrovai šį spektaklį mėgo, pastatymas gan ilgai išsilaikė teatro repertuare.

P.Petryša Kauno muzikiniame teatre dainuoja nuo 1976 metų. Dainininkas gimė ir augo Dzūkijoje, baigęs Liškiavos vidurinę mokyklą įstojo į Kauno J.Gruodžio aukštesniąją muzikos mokyklą. Čia gražaus tembro balsą lavino ir mokėsi dainavimo pradmenų dėstytojos A.Andriuškevičienės solinio dainavimo klasėje. Po sėkmingų studijų Kaune P.Petryša įstojo į Valstybinę konservatoriją (dabar Muzikos ir teatro akademija), vokalo meistriškumo mokėsi pas V.Adamkevičių, vėliau perėjo į docento A.Karoso dainavimo klasę.

Tik baigęs studijas P.Petryša buvo priimtas į Kauno muzikinį teatrą – jaunas gražios išvaizdos solistas tenoras čia buvo tikrai reikalingas. Teatre Pranas greitai pritapo solistų kolektyve, įsiliejo į repertuaro spektaklius, per tris dešimtis metų sukūrė kelias dešimtis antro plano vaidmenų operose, operetėse, miuzikluose, taip pat keletą vaidmenų spektakliuose vaikams.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.