Muzikos keturioms rankoms savaitė

Penktą kartą Kaunas buvo tapęs fortepijoninių duetų sostine

Pasklidusios po įvairias miesto sales fortepijoninių duetų konkurse „Kaunas” varžėsi 22 ansamblių poros iš 6 šalių: Latvijos, Baltarusijos, Vokietijos, Rusijos, Ukrainos ir, žinoma, Lietuvos. Jaunųjų atlikėjų pasirodymus vertino 7 profesoriai iš Europos aukštųjų muzikos mokyklų, kai kurie jų dalyviams surengė ir meistriškumo pamokas.

Negailėta apdovanojimų

Fortepijoniniai duetai varžėsi net 4 kategorijose, atlikdami įvairaus sudėtingumo programas. Pasak žiuri komisijos pirmininko prof. Kęstučio Grybausko, šįsyk dalyviams apdovanojimų nepagailėta. Norėta, kad konkurse vyrautų laisva, draugiška, o ne įtampos sklidina atmosfera, be to, garsas apie Kaune vykstančias muzikines varžytuves sklistų kuo plačiau.

„Renkant laureatus žiuri nuomonė nebuvo vieninga. Tai gerai, nes rodo, koks įvairus gali būti požiūris į interpretacijas, žinoma, nepamirštant svarbiausio kriterijaus – profesionalumo”, – sakė prof. K.Grybauskas. Vertinimo komisijos pirmininkas ypač didžiavosi, jog konkurso baigiamasis koncertas ir laureatų apdovanojimas vyko Muzikiniame teatre.

Konkurso išrinktieji

Po ilgų diskusijų vertinimo komisijos nariams pasisekė išrinkti laureatus. Absoliučiomis nugalėtojomis jauniausiųjų amžiaus grupėje tapo Taisija Kuščenko ir Marija Mumm iš Klaipėdos J.Kačinsko muzikos mokyklos (mergaičių mokytoja – Tamara Žagarienė). Tarp 11-15 metų dalyvių stipriausiomis pianistėmis pripažintos Nacionalinės M.K.Čiurlionio menų mokyklos mokinės Agnė Radzevičiūtė ir Jūratė Zabitytė (jų mokytoja – Violeta Lipniagovienė). Vyresniųjų kategorijoje I vietos apdovanojimus pelnė seserys Kamila ir Sabina Suleimanovos iš Vokietijos (konkursui jas rengė prof. Hansas Pėteris Štenclis). Vyriausiems konkurso I premija nebuvo paskirta, užtai II vieta pasidalijo dvi poros – iš Ukrainos (Oleksandra Zaiceva ir Dmitro Tavanets) bei Lietuvos (Giedrė Gabnytė ir Birutė Bizevičiūtė).

Ryškino ir trūkumus

Konkurso dalyviai buvo apdovanoti ne tik laureatų diplomais, bet ir įvairiausiais prizais: už geriausias lietuvių autorių, klasikų, F.Šuberto interpretacijas ir t.t. Visi nugalėtojai pasirodė baigiamajame koncerte, kuris šalia daugybės privalumų vis dėlto išryškino ir trūkumus.

Viena svarbiausių – nemokėjimas finaliniam pasirodymui pasirinkti tinkamos programos: neilgos ir efektingos. Tokios, kuri ryškintų laureatų stipriausias puses, įtikintų visus klausytojus, kad groja iš tiesų patys geriausieji, gabiausieji, smalsiausieji. Užtat kaip gaivaus vėjo gūsis į lėtą baigiamojo koncerto slinktį įsibrovė dviejų korėjiečių iš Sankt Peterburgo N.Rimskio-Korsakovo konservatorijos ansamblis.

Koncerto dviem fortepijonams premjera

Šiam konkursui naująjį veikalą parašė kompozitorius Giedrius Kuprevičius. Koncertą dviem fortepijonams sukurti autorių paskatino ne tik šis konkursas, bet ir prieš pusantrų metų Kaune gimęs simfoninio orkestro kolektyvas. Kompozitorius tikino, jog rašydamas šį kūrinį jis turėjo paklusti konkretiems konkurso reikalavimams: „Koncertas neturėjo būti ilgas. Abi solinės partijos pakankamai sudėtingos, per trumpą laiką aprėpiančios daugybę štrichų ir ritmų įvairovės”.

Šį kūrinį turėjo atlikti keli fortepijoniniai duetai, surengdami tarsi jo premjerines varžytuves. Deja, graži idėja taip ir liko pleventi ore. Naują veržlų opusą šįsyk skambino vienintelis duetas iš Lietuvos muzikos ir teatro akademijos – Giedrė Gabnytė ir Birutė Bizevičiūtė. Po premjeros kūriniu susidomėjo kiti konkurso dalyviai – duetas iš Ukrainos tikino, jog greitai Koncertą išmoks ir surengs jo premjerą savo šalyje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.