Transporto spūstyse dūstančio Vilniaus valdžia prašo Vyriausybės pakeisti nutarimą dėl valstybinių institucijų darbo laiko suvienodinimo. Kad ir koks sprendimas šiuo klausimu būtų priimtas, eismo sąlygos sostinėje vis tiek liks sudėtingos.
Padėtis sostinės centre ir į jį vedančiose gatvėse jau pasiekė kritinę ribą. Ankstų rytą susidariusios automobilių spūstys ne kažin kiek išsisklaido ir įdienojus. Ieškodami išeičių iš beviltiškos padėties vėluojantieji net ryžtasi palikti automobilius tiesiog gatvėje. Apdairesni vairuotojai mėgina naudotis aplinkiniais keliais ir transporto priemones palieka miesto centro prieigose.
Vėlavimo rekordai
Darbo laiko pradžios pakeitimas padarė didelę įtaką keleivių srauto koncentracijai rytinio bei vakarinio piko metu. Trijų savaičių eismo tyrimai rodo, kad nuo rugsėjo 1-osios rytinio piko metu autobusai ir troleibusai nuo 7 iki 7.30 val. ryto vėluoja daugiau nei 10 minučių. Nuo pusės aštuonių iki 8 val. ryto visuomeninis transportas vėluoja 15-20 minučių. Net iki 40 minučių vėlavimo rekordą autobusai ir troleibusai pasiekia 8-8.30 val. Dėl spūsčių atitinkamai sumažėjo visuomeninių transporto priemonių vidutinis greitis.
Valdininkų abejingumas
Sostinės meras Artūras Zuokas siūlo išsklaidyti spūstis iškeldinant darbo vietas iš centro, įdiegiant automatizuotą valdymo sistemą ir diferencijuojant darbo pradžios laiką. Tačiau net ir ėmusis mero siūlomų priemonių, dėl savivaldybės vykdomų ir numatomų įgyvendinti projektų eismas sostinėje ir toliau liks sudėtingas.
Viena iš spūsčių mieste priežasčių – už eismo tvarkymą sostinės savivaldybėje atsakingų tarnautojų abejingumas ar neišmanymas. To pavyzdys – net dieną nutįstančios didžiulės eilės Švitrigailos gatvėje, leidžiantis nuo Tauro kalno. Pradėjus sankryžos ties Gedimino prospektu remontą, automobiliai dabar gali sukti tik į dešinę – Pamėnkalnio gatvės link, arba į kairę – Jasinskio. Važiuoti tiesiai negalima. Nors eismo ritmas toje sankryžoje iš esmės pasikeitė, šviesoforo ciklai liko tie patys. Ir niekam nė į galvą laikinai pritvirtinti prie šviesoforo papildomą lentele, leidžiančią nuolat sukti į dešinę. Tokių pavyzdžių – gausu.
Policija nušalinta
Be to, kyla klausimas, kodėl probleminėse sankryžose nematyti policijos pareigūnų, kurių viena iš pagrindinių funkcijų – užtikrinti saugų eismą? Atsakymas paprastas: Vilniuje policija paprasčiausiai nušalinta nuo eismo organizavimo. Tuo užsiima tik savivaldybė ir Susisiekimo ministerija. Savivaldybė yra nusamdžiusi kelias privačias saugos bendroves, jų darbuotojai dažniausiai ir budi prie remontuojamų gatvių, reguliuoja eismą.
Kai aš anksčiau į darbą važiuodavau apie valandą, tai atėjus rudeniui, važiuoju 1,5-2 valandas 😯 Ar tai normalu? Nemanau…