Kruizų sezonas vilčių nepateisino

Rytoj rytą nuo Klaipėdos uosto kruizinių laivų terminalo krantinės atsišvartuos paskutinis šio sezono kruizų laineris „Boudicca” su Bahamų salų vėliava.

Klaipėdos uosto istorijoje tai pirmasis toks ilgas kruizinės laivybos sezonas, trukęs ilgiau nei pusmetį. Tačiau jis nevisiškai pateisino organizatorių viltis.

Atplaukė mažiau laivų

Sprendžiant iš kruizinių kompanijų atsiųstų paraiškų, turėjo atplaukti gerokai daugiau laivų nei 2005 metais. Buvo laukiama ir 25-30 proc. daugiau jūrų turistų.

Nors sezonas buvo ilgesnis, iš tikrųjų ir vienų, ir kitų sulaukta netgi mažiau. Klaipėdos uosto direkcijos rinkodaros skyriaus specialistė Kristina Gontjer informavo, kad praėjusiais metais kruiziniai laineriai atplaukė 61 kartą, šiemet – 48. Uosto rinkliavų tikimasi gauti tiek pat kaip pernai – 1,7 milijono litų – tik todėl, kad padidėjo atplaukusių laivų tonažas.

Palyginti su pernykščiu sezonu, turistų srautas ne itin padidėjo: neskaičiuojant rytoj atplauksiančio lainerio „Boudicca”, jų sulaukta tik 0,5 proc. daugiau. Nuo balandžio Klaipėdoje lankėsi 24 239 jūrų turistai.

„Šiemetinis sezonas vertinamas gerai. Nebuvo jokių įvykių ir klaidų, visos uosto tarnybos ir turizmo agentūros dirbo darniai ir organizuotai. Sulaukėme daugybės malonių kruizų organizatorių bei pačių turistų padėkų.

Mažiau nei planuota laivų atplaukė visiškai ne todėl, kad būtų sumažėjęs susidomėjimas mūsų miestu. Šią vasarą netikėtai bankrutavo kelios didelės kruizų kompanijos. Štai balandžio 24 dieną šį sezoną pradėjęs garsios kompanijos „Holiday Kreuzfaarten” laineris „Mona Lisa” vietoje planuotų aštuonių kartų į Klaipėdą atplaukė keturis. Reguliariai atplaukdavęs motorlaivis „Dolphin Tenessance” dėl savo kompanijos bankroto neužsuko nė karto”, – paaiškino Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė Romena Savickienė.

Lauktasis vokiečių upinis pramogų laivas „Johanas Bramsas” neatplaukė todėl, kad nepakako upių farvaterio gylio, ypač Jurbarko ir Kauno ruože.

Kiti Baltijos šalių uostai taip pat pajuto bankrotų įtaką. Pavyzdžiui, į Talino uostą laivai neatplaukė 60 kartų, nors aptarnauta apie tris šimtus laivų.

Problemos – tos pačios

R. Savickienės nuomone, Turgaus gatvės remontas, vykęs per šiemetinį kruizų sezoną, jūrų turistams didelių nemalonumų nesukėlė. Turizmo firmos iš anksto pasirūpino aplinkiniais maršrutais. Tačiau mūsų svečius ir toliau erzino elgetaujantys vaikai bei įžūliai įkyrūs laikraščių pardavėjai.

„Visos jūrų turistus aptarnaujančios organizacijos ir miesto tarnybos, taip pat policijos atstovai, prieš sezono pradžią bendrame susitikime šią problemą aptarė. Anikės aikštėje buvo organizuotas budėjimas. Tačiau prie kiekvieno turisto policininko nepastatysi. Šiemet atvyko daug anglakalbių turistų – skirtingai nei vokiečiai, jie nemėgsta grupinių ekskursijų, miestą apžiūri savarankiškai. Štai jiems kaulytojai ir įkyrėjo”, – piktinosi R. Savickienė.

Tačiau su tuo, kaip ir su Klaipėdos automobilininkų, savo mašinas atkakliai statančių šalia draudžiamųjų ženklų Teatro aikštėje, nekultūringumu beveik neįmanoma kovoti. Agentūros „Klaipėdos Mėja” direktorė Miglė Holliday pasakojo, jog Taline visus laikraščių pardavėjus aprengė vienodomis gražiomis uniformomis, todėl jie tapo nebe agresyvūs.

Iš vieno sezono į kitą keliauja ir kitos įsisenėjusios bėdos – stinga biotualetų, bankomatų. Šiais metais ir kruizų terminale nebuvo bankomatų. Sekmadieniais valiutos keitimo punktai nedirba, kad ir kiek miesto valdžia juos ragintų. Gelbėjo tik Medicinos bankas, kurio punktas veikė „Pramogų banko” patalpose.

Pasak R. Savickienės, užsienio turistai stebėjosi, kodėl Klaipėdoje mažai gatvės kavinių, kurios tokios populiarios Europoje. Juolab kad ši vasara buvo karšta. Nepasisekė tik lainerio „Costa Classica” turistams – rugsėjo 3-iąją jie atplaukė pilant lietui.

Dovanos vėliavėlių

Rytoj per oficialią kruizų sezono uždarymo ceremoniją kiekvienam iš lainerio „Boudicca” išlipusiam turistui bus dovanota Lietuvos trispalvė. Kitoje jos pusėje išspausdintas Klaipėdos žemėlapis. Gražus ir naudingas suvenyras, kuris namo grįžusiems turistams primins viešnagę Lietuvos žemėje.

„Kiekvienam sezonui stengiamės sugalvoti ką nors naujа ir patrauklaus. Turistams dovanojame gintaro gabalėlį, atviruką su Klaipėdos vaizdu arba gėlės žiedą. Kitą sezoną išleisime specialų lankstinuką, kuriame jūrų turistams nurodysime, ką per 6-7 valandas galima pamatyti Klaipėdoje”, – pasidalijo planais R. Savickienė.

Ji sakė, kad šiemet tarp jūros turistų ypač paklausios buvo išvykos arklių traukiamais vežimais Smiltynėje, kurias pasiūlė firma „Relita”. Beje, turistams ne itin patinka, kai jiems siūlomas gausus ekskursijų arba pramogų pasirinkimas. Užtenka dviejų ar trijų maršrutų, kitu atveju nuo pramogų gausos žmonėms ima mirgėti akyse, todėl galiausiai jie nieko negali išsirinkti.

Klaipėda jau gavo 29 paraiškas kitam sezonui. Organizatoriai ne be pagrindo tikisi, kad atplauks daugiau laivų nei šiemet. Jau derinami kontaktai su naujomis stambiomis kruizų kompanijomis, pavyzdžiui, Vokietijos „Aida”, kuri žada pirmą kartą atgabenti savų turistų. Tikimasi, kad kruizinės laivybos rinką papildys 29 nauji laivai, kurie netrukus bus pastatyti. Dar nežinoma, kur jie dirbs, tačiau jau aišku, kad šeimininkai jiems ieško patrauklių maršrutų.

„Paraiškas laivams atplaukti pradėsime gauti kitų metų balandį. Kovą Klaipėdos delegacija jau ketvirtą kartą vyks į parodą Majamyje, kurioje ir vykdoma kruizų politika. Po šios parodos dažniausiai atrandame daug naujų partnerių”, – optimistiškai į ateitį žvelgia R. Savickienė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Laisvalaikis su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.