Ką žada naujos Kelių eismo taisyklės

Statistika rodo, kad Lietuvos avaringumo rodikliai pernai buvo prasčiausi iš visų ES valstybių – eismo įvykių metu žuvo 760 žmonių, sužeista 8 497. Tai – dvigubai daugiau nei Europos Sąjungos vidurkis.

Siekdama taisyti padėtį, Vyriausybė pritarė Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, kurie įsigalios jau nuo kitų metų sausio 1-osios.

Įsigaliojus šiam Vyriausybės nutarimui, motorinių priemonių ir mopedų vairuotojai ištisus metus privalės važiuoti su įjungtomis žibintų šviesomis, nes atsižvelgiant į tyrimus, nustatyta, kad šis reikalavimas išgelbėja 5-10 proc. gyvybių keliuose.

Mopedai

Nuo kitų metų baigiasi ir motorolerių (KET vartojama sąvoka „mopedas”) vairuotojų siautėjimo era – jie privalės turėti vairuotojo pažymėjimą, transporto priemonės registravimo, valstybinės techninės apžiūros bei draudimo dokumentus.

Pasak Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento Saugaus eismo skyriaus vedėjo Vidmanto Pumpučio, kol kas, pagal dabartinius įstatymus, mopedais gali važinėti asmenys nuo 15 metų, o įsigaliojus KET pakeitimams tai galės daryti tik sulaukę 16-os.

Planuojama, jog vairavimo mokyklose bus speciali AM kategorija (nuo A kategorijos skirsis nedaug), kurią įgiję asmenys gaus atitinkamą vairuotojo pažymėjimą, leidžiantį sėsti prie mopedo vairo.

Mopedų vairuotojams draudžiama važiuoti dviračių takais, pažymėtais ant šaligatvio.

Liemenė

Dar viena naujovė – motorinėje transporto priemonėje (išskyrus motociklą be šoninės priekabos), be avarinio sustojimo ženklo, gesintuvo ir pirmosios pagalbos rinkinio, privalo būti ir ryškiaspalvė liemenė su šviesą atspindinčiais elementais arba atšvaitas.

Liemenės ar atšvaito reikia, kai tamsiu paros metu vairuotojui tenka priverstinai sustoti kelyje, išskyrus stovėti skirtas vietas. Išlipdamas iš automobilio jis privalo vilkėti liemenę arba būti prisisegęs prie drabužių atšvaitą.

Toks nutarimas, kai kuriems vairuotojams atrodantis juokingai, pasak V. Pumpučio, yra reikalingas – suskaičiuojama nemažai mirčių, įvykusių minėtomis sąlygomis.

„Liemenių, pavyzdžiui, tokių kaip kelininkų, ar atšvaitų galima gauti beveik bet kuriame prekybos centre. Kaina – 10-20 litų”, – sakė saugaus eismo specialistas.

Greitis

Pagal taisyklių pakeitimus, leistinas greitis kai kur sumažintas, o kai kur padidintas. Pavyzdžiui, žvyrkeliuose nuo 90 km/h greitis sumažintas iki 70 km/h.

V. Pumpučio teigimu, atsirado nauja sąvoka „greitkelis” (motorinių transporto priemonių eismui skirtas kelias su skiriamąja juosta, į kurį galima įvažiuoti tik skirtingo lygio ar reguliuojamose sankryžose, ir pažymėtas ženklu).

Jo reikalavimus atitinka kelio A1 Kaunas-Vilnius ruožas. Čia leistinas greitis nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 1 d. – 110 km/h (anksčiau buvo 100 km/h), nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 1 d. – ne didesnis kaip 100 km/h.

Na, o A1 kelio ruožas Klaipėda-Kaunas traktuojamas kaip automagistralė – lengvaisiais automobiliais nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 1 d. galima važiuoti ne didesniu kaip 130 km/h greičiu, nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 1 d. – ne didesniu kaip 110 km/h greičiu.

Neturintiems 2 metų vairavimo stažo vairuotojams, taip pat asmenims, kurie mokosi vairuoti, leidžiama važiuoti automagistralėse ir greitkeliuose ne didesniu kaip 90 km/h greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/h greičiu.

Diržai

Taisyklių pakeitimuose numatyta, kad važiuojant motorine transporto priemone su įrengtais saugos diržais, būtina juos užsisegti – netgi autobuso keleiviams (išskyrus, žinoma, atvejus, kai jie nėra įrengti).

Jei autobuse įrengti saugos diržai, priešais kiekvieną sėdynę, ant sėdynės arba šalia jos, matomoje vietoje gali būti pavaizduotas ženklas „Užsisek saugos diržą”. Nesant šio ženklo, autobuso vairuotojas, prieš pradėdamas važiuoti, privalo žodžiu informuoti keleivius apie reikalavimą naudotis saugos diržais.

Eismo saugumui pagerinti automobiliams bus privaloma sustoti prieš nereguliuojamas pėsčiųjų perėjas. Pasak V. Pumpučio, šis reikalavimas vairuotojams nepatogumų nesudarys.

„Neretai būdavo taip, kad vieno automobilio vairuotojas pristabdo, kad praleistų pėsčiuosius, o kitas ne. Tad dabar automobilininkai, pastebėję, jog prieš nereguliuojamą perėją kita transporto priemonė ima stabdyti, privalės ir jie tai padaryti. Reikia gerbti pėsčiuosius”, – aiškina Saugaus eismo skyriaus vedėjas.

Ženklai

KET pakeitimuose numatyta naudoti keletą naujų kelio ženklų: „Greitkelis”, „Greitkelio pabaiga”, „Lietuvos Respublika”, „Autobusų stotis”, „Geležinkelio stotis”, „Transporto priemonių keltas”.

Jie, V. Pumpučio teigimu, bus pradėti naudoti tam, kad vairuotojai turėtų daugiau informacijos. „Kitose Europos Sąjungos valstybėse tokie ženklai jau seniai galioja”, – sako jis.

Be to, pakeistas kai kurių kitų kelio ženklų išdėstymas ar pavadinimas. Jie patikslinti, kad vairuotojams būtų suprantamesni. Aktualu, tai, kad ženklas „Sustoti draudžiama”, neleidžiantis transporto priemonėms sustoti (stovėti) toje kelio pusėje, kurioje jis yra, anksčiau negaliojo neįgaliųjų automobiliams ir maršrutiniam transportui, o nuo šiol – tik neįgaliesiems.

Pasak V. Pumpučio, taip siekiama drausminti „maršrutinininkus”, kurie tuo piktnaudžiavo stodami, kur paprašyti, ir taip trukdydami eismą. Už minėto ženklo nepaisymą – 100-150 Lt bauda.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , .

5 atsiliepimai į "Ką žada naujos Kelių eismo taisyklės"

  1. automobilininkas

    Taciau butina, kad ir pestieji gerbtu automobilistus, nepuldami i kelia pries atvaziuojancius automobilius, nes yra taip: eina pestysis link gatves, prieina ja ir, net nesiteikdamas apsidairyti, zengia i gatve ir ramiai eina toliau, o automobilis priverstas ekstremaliai stabdyti. o jei neduok Dieve tu jau pravaziavai pereja (kad ir antroje eileje) kai tas mulkis pestysis zenge nuo burdiuro, tai mentai butinai baus automobilista, o ne avarine situacija sudariusi pesciaji. Bet juk jis – taip pat eismo dalyvis !!! Todel iteisinant pareigas vieniems eimo dalyviams, BUTINA iteisinti pareigas ir kitiems to paties eismo dalyviams !
    Ir dar. Cia pestiesiems: kas tau, zmogau, is to, kad tau ant kapo bus parasyta: „jis formaliai buvo teisus”.

  2. automobilis

    Zmogus sveria ~ 80 kg. Automobilis ~ 1500 kg.
    Klausimas 1: kas labiau nukentes susidurimo atveju?
    Klausimas 2: kieno stabdymo kelias trumpesnis?
    Klausimas 3: kas pirmas sustos pamates pavoju?

  3. Eismo dalyvis

    Del mopedu, viskas OK, pritariu.
    Liemenes – ar kur nors kt. dar yra tokia nesamone? Matyt Kazkoks liemeniu pardavejas nori versla prasukti.
    Greitis – tokia tendencija, kad greit visuose keliuose tik 70km/h liks (vien tokiu zenklu kiek pridygo)…
    Perejos – ar tamsta V. Pumputis pats vairuoja, ytariu nelabai, nes neisivaizduoja ka reikstu sustoti prie visu iki vienos perejos.
    Ir apibendrinant, toks ispudis, kad Saugaus eismo skyrius nebezino ko griebtis ir metosi populistiniais sprendimais (matyt kazkaip reikia afishuotis uz ka pinigus gauna).

  4. paspirtukas su varikliu

    o jei mano vaikas 6 m turi elektrini paspirtuka tai jis irgi motoroleris ar ne?

  5. as

    tai pagal istatyma reikia sustot prie visu pereju vidury nakties kai nieko ner, o pagal komentara kai nors kas nors stoja. Ponui Pumpuciui asmenybes susidvejinimas, ar jis pats nezino kokius istatymus priimineja?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.