Kauno dramos teatras sezoną pradeda kameriniu spektakliu

Statybų triukšmo ir dulkių dar apsiaustas Kauno valstybinis dramos teatras (KVDT) šiandien ištikimiausius gerbėjus kviečia į pirmąją naujo, jau 87-ojo, sezono premjerą „Pietūs su Liudviku”

Austrų dramaturgo pjesė atgijo naujoje teatro erdvėje – Palėpės salėje. Deja, premjeros kolektyvas laukia kamuojamas ne tik kūrybinių kančių, mat projektuotojų ir statybininkų brokas jau lenda į paviršių.

Klaidas teks taisyti

Spektaklio režisierius Alvydas Vizgirda nuogąstauja, kad žiūrovai sunkiai girdės aktorių dialogus, mat prasta naujosios salės akustika, o iš koridoriaus puikiai girdėti net ir menkiausias triukšmas. Negana to, šimtas krėslų išdėstyti taip, kad tolesnėse eilėse sėdintys žiūrovai vargu ar apskritai spektaklį matys. Tačiau, pasak KVDT vadovės Inos Pukelytės, statybų darbai teatre dar net neįpusėję, tad taisyti klaidas greičiausiai teks dar ne kartą. Šiaip ar taip, pirmas naujos erdvės pristatymas negali nedžiuginti. Tam greičiausiai pritars ir šįvakar susirinkusi premjerinė publika.

Atsakymas – šįvakar

Austrų dramaturgo Thomaso Bernhardo pjesę „Ritter, Dene, Voss” (parašyta 1984 m., o pavadinta premjerą vaidinusių aktorių pavardėmis) Kaune pastatė klaipėdietis režisierius Alvydas Vizgirda. Scenografė Marta Vosyliūtė, kompozitorius – Giedrius Puskunigis, beje, premjeros proga nusipelnęs išskirtinės dovanos. Teatras pristato dvigubą kompozitoriaus kompaktinę plokštelę. Puskunigis yra parašęs muziką daugiau nei trisdešimčiai spektaklių, už ją pelnė aukščiausius Lietuvos ir Slovakijos teatro apdovanojimus. „Pietūs su Liudviku” – jau tryliktas kompozitoriaus darbas Kauno dramos teatre.

Vis dėlto svarbiausi premjeroje yra aktoriai. Jų tik trys: Sigitas Šidlauskas, Goda Piktytė ir šiemet „Auksiniu scenos kryžiumi” apdovanota Daiva Stubraitė. Dvi seserys ir jų brolis gyvena ankštoje, psichologiškai įaudrintoje aplinkoje. Juos slegia ne tik pagal senosios aukštuomenės taisykles sutvarkyti šeimos namai, bet ir jų pačių asmenybės. Seserų gyvenimas sukasi apie ekscentriškojo brolio poreikius, kuriuos autorius parodo kaip „bepročio laisvę” apginti savo valią. Atrodo, kad jie kalbasi ne tarpusavyje, o kiekvienas su savimi, ir taip aiškinasi, ką vienas kitam reiškia.

Kauniečių „Pietūs su Liudviku” – tai žaidimas, paremtas aktorių meistriškumu. Pjesės personažai – žmonės, kurie nemoka ar negali mėgautis menu, Liudvikas netgi neapkenčia teatro. Užduotis aktoriams – tarsi paties autoriaus skirta: pjesę atskleisti vaidinant ne pačius personažus, o personažams skirtus vaidmenis. Ar kauniečių trio susidorojo su šia užduotimi – atsakymas jau šįvakar.

Privilegijos žiūrovams

Palėpės salės lankytojai turės ypatingą privilegiją: prieš spektaklį ir po jo bei per pertrauką jie galės užsukti į Karlsono videoteatrą – naują stiklinę galeriją ant teatro stogo, į kurią patekti galima tik iš Palėpės salės fojė. Čia, ant teatro stogų, bus rodomi vaizdo ir foto darbai, skirti teatrui. Jiems sukurti dar rugsėjo pradžioje teatras paskelbė konkursą, kurio tikslas – ne tik paįvairinti vizualinę teatro aplinką, bet ir rasti talentingų, kūrybingų žmonių, teatrui padėsiančių rengti šiuolaikinę reklamą, dokumentuoti teatro gyvenimą ir kūrybą. Geriausi konkursui atsiųsti darbai bus parodyti lapkritį Kaune vyksiančio multimedijos meno festivalio „Centras 6” programoje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.