Atidarytas Vilniaus senamiesčio pietinis aplinkkelis

Šiandien sostinės meras Artūras Zuokas atidarė Vilniaus senamiesčio pietinį aplinkkelį. Per metus laiko nutiestu, P. Višinskio iki Aušros Vartų gatves sujungiančiu keliu nuo šiandien važiuos automobiliai.

Vilniaus senamiesčio pietinis aplinkkelis pagerins susisiekimo infrastruktūrą ir padės apsaugoti senamiestį, ypač M. Daukšos ir Aušros Vartų gatves, nuo neigiamo transporto poveikio. Be to, aplinkkelis sumažins transporto srautą, dabar einantį pro Subačiaus gatvėje esančią mokyklą ir vaikų darželį M. Daukšos gatvėje. Šis aplinkkelis taip pat atgaivins šiuo metu apleistas teritorijas, paskatins jų rekonstrukciją ir plėtrą.

Naujoji gatvė padės mažinti transporto spūstis trumpinti kelionės laiką. Aplinkkelyje bus leidžiamas 60 km/h greitis. Atlikti paskaičiavimai rodo, kad kelionės trukmės ekonomija sudarys per 236 tūkst. automobilių valandų per metus, o ridos ekonomija – apie 1,6 mln. automobilių kilometrų per metus.

Vilniaus senamiesčio pietinis aplinkkelis prasideda nuo Aušros Vartų ir Geležinkelio gatvių sankryžos, eina greta geležinkelio ties Lapų ir K. Vanagėlio gatvėmis, kerta Rasų gatvę ir prie Žydų genocido memorialinio skvero įsijungia į P. Višinskio gatvę. Naujoje gatvėje – dvi šviesoforais reguliuojamos sankryžos ir viena nereguliuojama sankryža. Šioje gatvėje įrengti nauji šviesoforai, kurie reaguoja į gatve važiuojančių mašinų srautus ir pagal juos persijungia automatiškai.

Naujosios gatvės ilgis – 1,1 km. Prie aplinkkelio nutiesti pėsčiųjų ir dviračių takai, einantys ir per naują pėsčiųjų viaduką, pastatytą ties Vitebsko gatve, daugiau nei 1 km pailgina bendrą miesto dviračių takų trasą.

Siekiant apsaugoti arčiausiai kelio esančių namų gyventojus nuo padidėsiančio triukšmo, Subačiaus g. 45 ir 47 namuose ES lėšomis buvo pakeisti langai į gatvės pusę. Atsižvelgiant į gyventojų pageidavimus, atnaujintos bei įrengtos naujos vaikų žaidimo ir gatvės krepšinio aikštelės. Aplinkkelio prieigose pasodinta per 100 įvairių medžių – kaštonų, švediškų šermukšnių, paprastų ir raudonųjų klevų ir beveik 500 raudonosios sedulos krūmų.

Senamiesčio aplinkkeliu turėtų važiuoti maršrutiniai mikroautobusai, kurių skaičius ir trasos ateityje bus reguliuojami pagal miesto gyventojų poreikius.

„Dėl šio kelio Vilniaus senamiestis taps ramesnis, šis kelias atvers šalia mūsų senamiesčio esančias puikias vietas, iki šiol daugumai vilniečių nepažįstamas ar pamirštas”,- sakė sostinės meras A. Zuokas.

Aplinkkelio statybos darbus atliko UAB „Fegda”, laimėjusi Vilniaus miesto savivaldybės skelbtą konkursą. Bendra darbų vertė – 21,8 mln. litų. Naujojo aplinkkelio projektui „Vilniaus senamiesčio pietinis apvažiavimas nuo P. Višinskio gatvės iki Aušros Vartų gatvės” įgyvendinti Vilniaus miesto savivaldybei skirta beveik 21 tūkst. litų parama iš Europos regioninės plėtros fondo.

Rengti projektus ES paramai transporto infrastruktūros plėtros projektams gauti sostinės Savivaldybė pradėjo nuo 2000 metų. Miesto Pietinio ir Vakarinio aplinkkelių, Senamiesčio pietinio aplinkkelio, Geležinio Vilko gatvės nuo Mokyklos g. iki Molėtų pl. ir kitiems transporto infrastruktūros projektams nuolat buvo skiriamos lėšos ir iš Savivaldybės Investicinės programos.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.