Aptarnavimo profesionalai – kaip į vandenį

Klaipėdos aptarnavimo sferos įmonių savininkai teigia nerandantys tiek kvalifikuotų darbuotojų, kiek reikėtų.

Kasmet Klaipėdos turizmo mokykloje valstybės lėšomis parengiami specialistai dingsta kaip į vandenį.

Darbuotojų kaita

Anot kavinių, barų ir viešbučių vadovų, tokia situacija tęsiasi jau ilgai, tačiau šiais metais problema dar labiau išaugo. Nedaugelis aptarnavimo įmonių galėjo pasigirti turinčios daugumą darbuotojų, dirbančių pagal savo specialybę.

Pusė kvalifikuoto personalo yra gana retas reiškinys – dažniau kvalifikuotų barmenų ar padavėjų skaičius sudaro mažumą. Klaipėdos kavinių, barų ar viešbučių savininkai jau ilgą laiką priversti į darbą priimti moksleivius ar kitų specialybių darbuotojus bei studentus. Tai reikalauja daugiau laiko ir pastangų.

„Pagal specialybę išmokytą žmogų priimti yra kur kas geriau nei tą, kuris ateina be kvalifikacijos. Tačiau šiuo laikotarpiu rinka diktuoja savo sąlygas, ir mes neturime iš ko rinktis. Daugelis įmonių pasiruošė naujus darbuotojus apmokyti”, – teigė restorano „Submarinas” vadovas Ovidijus Barkauskas.

Susiklosčius tokiai situacijai, sunku surasti ilgalaikių darbuotojų, vyksta nuolatinė kaita, tačiau pasitaiko, kad ištikimiausieji išlieka ne vienus metus.

„Vienintelė išeitis išlaikyti mūsų sferos specialistus – didinti darbo užmokestį. Nors jei darbuotojas pasiruošęs išvažiuoti į užsienį – Lietuvos atlyginimas jo tikrai nesulaikys”, – susiklosčiusią situaciją komentavo pašnekovas.

Apskritai barų ir kavinių vadovai teigia tokio kriterijaus, kaip kvalifikacija, naujam darbuotojui nebetaiką.

„Svarbiausia, kad žmogus būtų atsakingas, pareigingas ir sugebėtų dirbti siūlomą darbą”, – teigia O. Barkauskas.

Smuko aptarnavimo kultūra

Klaipėdos turizmo mokyklos direktorė Milda Višomirskienė teigia pastebinti, kad darbo vietos nėra užpildomos kvalifikuotais aptarnavimo srities darbuotojais, ir todėl nukenčia aptarnavimo lygis.

„Iš užsienio partnerių jau teko išgirsti apie kritusią aptarnavimo kultūrą kavinėse ar baruose. Suprantama, kad paimtas iš gatvės ir kelias savaites pamokytas jaunuolis neturi įgūdžių, patirties, ir apie kultūrą šiuo atveju negali būti nė kalbos – šiems mokslams reikia kompetencijos”, – teigia M. Višomirskienė.

Moteris pastebi, kad Klaipėdoje sunku rasti tokią įmonę, kur padavėjai prieina pasipuošę frakais ar mūvėdami pirštines.

„Klientas, tikėdamasis iškilmingai atšvęsti, sunkiai ras aukšto lygio aptarnavimą”, – apgailestavo direktorė.

Specialistai rengiami atsakingai

Pasak direktorės, šie metai yra pirmieji, kai padavėjų ir barmenų specialybės populiarumas sumažėjo ir stojančiųjų yra kur kas mažiau nei į kitas specialybes. Nuo rugsėjo pirmosios mokyklą lanko 22 šios specialybės moksleiviai. Tiek pat padavėjų ir barmenų specialybės moksleivių šiemet išėjo su diplomais.

Daugiausiai norinčiųjų studijuoti sulaukė virėjo ir barmeno specialybė, kurios šiemet turėtų mokytis arti 100 moksleivių, biuro paslaugų teikėjo bei viešbučio paslaugų teikėjo specialybės. Panašūs skaičiai – kasmet.

Anot M. Višomirskienės, jų mokykloje stengiamasi išugdyti kuo aukštesnės kvalifikacijos specialistus. Mokiniai įgauna praktinių ir teorinių žinių čia pat – mokykloje veikia kavinė, maža parduotuvė. Moksleiviams ir mokytojams suteikta galimybė stažuotis užsienyje. Vėliau, paskutiniame kurse, gamybinės praktikos metu būsimieji darbuotojai jau susipažįsta su darbdaviais ir pradeda savarankišką darbą.

„Mūsų mokiniai tikrai nelieka be veiklos ir greitai atranda savo nišą”, – pasakoja M. Višomirskienė.

Užsienio trauka

Gerai paruošti barmenai, padavėjai ir kitų aptarnavimo sferų specialistai yra ypač patrauklūs užsienio kavinėms, barams ar viešbučiams. Nors darbo vietų šioje sferoje yra apstu ir Lietuvoje, ne vienas jaunuolis mielai renkasi kitą Europos šalį.

„Ši problema opi visai Lietuvai. Labai nemažas procentas mūsų mokomų specialybių moksleivių važiuoja į užsienį. Jų kvalifikacija ir paruošimas yra vertinami, ir svetur jie gali užsidirbti žymiai daugiau, o jaunam žmogui tai yra labai svarbu”, – teigia M. Višomirskienė.

Anot direktorės, net jų mokykla gauna užsienio darbdavių laiškų su gerais atsiliepimais apie mokyklos auklėtinius ir prašymu parekomenduoti ir pasiūlyti naujų darbuotojų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.