Klaipėdos universitete viešėjęs Harvardo universiteto profesorius Hajanas Hua (Haiyan Hua), baigtos įgyvendinti Mokyklų tobulinimo programos (MTP) užsienio ekspertas, lietuvių dažnai kritikuojamai šalies švietimo sistemai negailėjo pagyrų.
Lietuvai švietimo valdymo informacinę sistemą sukurti padėjęs, švietimo politikos analizę atlikęs H. Hua, paklaustas, kokie yra didžiausi jo pastebėti Lietuvos švietimo sistemos trūkumai, sakė: „Jūsų švietimo sistema yra gera. Jūs turite aukštos kvalifikacijos specialistus, nes suteikiate žmonėms gerą išsilavinimą. Lietuvos universitetai parengia gana kompetentingus absolventus”, – teigė svečias iš visame pasaulyje vertinamo Harvardo universiteto, turintis didelę patirtį švietimo tyrimų ir vertinimo, informacinių sistemų valdymo bei mokymo srityse ir ją skleidžiantis ne tik Europoje, bet ir Malaizijoje, Venesueloje, Afrikos šalyse. H. Hua pridūrė, kad švietimo atstovams tereikia atšviežinti turimas žinias. „Žinoma, naujos metodologijos yra sunkiai priimamos. Keisti požiūrį yra sunku”, – teigė ekspertas.
H. Hua dalyvavo penktadienį Klaipėdos universitete vykusioje MTP konferencijoje „MTP pamokos ateičiai”. Pasaulio banko paskolos lėšomis įgyvendintos programos, kurioje dalyvavo daugiau nei 400 pagrindinių mokyklų, patirtį bei pasiekimus apibendrinantys renginiai vyksta visoje Lietuvoje.
H. Hua MTP vadino pavyzdiniu Pasaulio banko projektu ir pažymėjo, kad kaip tik šiuo metu Lietuvoje vieši Pasaulio banko atstovas, kuris aprašo šio projekto sėkmės istoriją.
Konferencijoje taip pat dalyvavusi Monitobos (Kanada) socialinių tyrimų bendrovės viceprezidentė Linda E. Li (Linda E. Lee) – vertintoja, tyrėja ir konsultantė, mokiusi mūsų pedagogus šiuolaikinių mokymo metodų – teigė, kad MTP metu didžiulę patirtį įgijusi Lietuva turėtų pasidalinti ja su visu pasauliu.
Linda E. Li džiaugėsi turėjusi galimybę dirbti su labai talentingų mokytojų grupe, kuri, anot kanadietės, suprato MTP naudą ir priėmė su tuo susijusius iššūkius. „Lietuvos pedagogai per mažai mokomi, kaip įvertinti pažangos procesą”, – pastebėjo Linda E. Li, tačiau patikino, kad su tokia pat problema susiduriama ir jos tėvynėje.
MTP Lietuvoje buvo įgyvendinama beveik ketverius metus. Programa buvo siekiama pagerinti pagrindinių mokyklų moksleivių mokymosi pasiekimus bei geriau panaudoti švietimui skiriamus išteklius.