Baigiamos didžiųjų gatvių statybos

Šiemet ketinama atidaryti pusę naujos Marvelės gatvės ir užbaigti Europos prospektą, tačiau juo vairuotojai važinės neilgai

Šiais metais iki lapkričio vidurio planuojama užbaigti Europos prospekto atkarpą nuo Botanikos sodo iki M.K.Čiurlionio tilto. Tačiau ant tilto bus galima patekti tik nuvažiavus siauru keliu į H. ir O.Minkovskių gatvę, todėl prospektas bus uždarytas, kai bus įpusėta šią gatvę su tiltu jungiančios estakados statyba.

Šiais metais planuojama baigti vieną Marvelės gatvės pusę. Joje kol kas bus tik vienos krypties eismas.

Vairuotojai laukia, kada bus panaikinti eismo apribojimai Karaliaus Mindaugo prospekte, ties „Akropolio” statybviete. Automobilių garažo statybą virš prospekto ketinama užbaigti gruodžio mėnesį.

Tiesiami paskutiniai metrai

Europos prospekte viena gatvės pusė jau išasfaltuota iki būsimos estakados ribos. Kitoje pusėje bendrovės „Kauno tiltai” darbininkai kloja šaligatvio plyteles, rengiamas pagrindas išasfaltuoti apie 200 metrų gatvės, bus pastatyti paskutiniai žibintų stulpai. Taip pat dar reikės pastatyti šlaitą sutvirtinančią betono sieną.

Kaip sakė Savivaldybės administracijos Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Algirdas Vyšniauskas, prospektas bus užbaigtas iki lapkričio vidurio. „Rūpesčių iškilo, kai užsitęsė prietilčio mazgo koncesijos konkursas, nes bendrovė „Kauno tiltai” padarė daug darbų, o prietilčio statyba dar tik bus pradėta”, – kalbėjo vedėjo pavaduotojas.

Pasak jo, prietilčio mazgo statybos ir eksploatacijos konkurso nugalėtoja įmonė „Hidrostatyba” pradėti darbus planuoja spalio mėnesį. „Kol kas vairuotojai į H. ir O.Minkovskių ir Lakūnų gatves galės važiuoti siaura iš prospekto nutiesta gatve”, – teigė A.Vyšniauskas.

Tačiau „Hidrostatyba” kitais metais prašys vėl uždaryti eismą Europos prospektu. „Jos atstovai sako, kad eismas trukdytų estakados statybai. Gatvę greičiausiai teks uždaryti pavasarį”, – sakė A.Vyšniauskas.

Estakada iškils virš geležinkelio bėgių. Šiuos darbus numatyta baigti maždaug po dvejų metų. Paskui bendrovė 23 metus prižiūrės ir remontuos transporto mazgą. Šio sandorio vertė – 139 milijonai litų.

Prospekto atkarpos statybai ES fondai skyrė 9,5 mln. litų, o 4,7 mln. miesto Savivaldybės administracija turėjo skolintis.

Kenčia gyventojai

Kol iš Europos prospekto negalima patekti ant M.K.Čiurlionio tilto, daug automobilių važiuoja Lakūnų plentu. Prie jo gyvenantys žmonės teigia, kad siaura ir duobėta gatvelė visiškai nepritaikyta dideliam mašinų srautui. „Čia nėra lietaus kanalizacijos, todėl susidaro didelės balos, vanduo bėga į kiemus, iš po ratų purvas tyška net iki namų langų”, – sako šios gatvės gyventoja Stasė Jasiūnienė. Apie 60 gyventojų raštu kreipėsi į miesto merą prašydami sutvarkyti šį kelią. „Čia nėra šaligatvių, todėl vaikams pavojinga grįžti iš mokyklos”, – kalbėjo žmonės.

Jie sakė jau penkerius metus girdintys miesto valdžios pažadus, kad, užbaigus Europos prospektą, jų gatve transporto srautas sumažės. Tačiau to jiems teks laukti dar dvejus metus, kol nebus pastatyta estakada.

Ilgametis kelių inžinierius Henrikas Kebeikis mano, kad tokį objektą galima pastatyti daug greičiau. „1967 metais buvau vyriausiasis darbų vykdytojas Alytuje, statant 252 metrų ilgio tiltą per Nemuną. Tada jį pastatėme per septynis mėnesius”, – prisimena jis.

H.Kebeikis mano, kad daug kainavę M.K.Čiurlionio tiltas ir Europos prospektas miestui duos mažai naudos. „Dideliu prospektu ir tiltu važiuos mažai mašinų, – įsitikinęs jis. – Šie objektai naudingi tik Fredos gyventojams, bet ne visam miestui ir tranzitiniam transportui. Geriau už šias lėšas būtų remontuojami susidėvėję tiltai”.

Eismas vyks tik puse Marvelės gatvės

Šiais metais ketinama atidaryti pusę naujos Marvelės gatvės. Kol kas ja automobiliai važiuos tik viena kryptimi – vandenvalos įmonės link. Įvaža į naują kelią bus maždaug už 200 metrų nuo Aleksoto tilto. Per Marvelės gyvenvietę mašinos judės irgi tik viena kryptimi – nuo vandenvalos įmonės iki Aleksoto.

Keturias šio kelio juostas planuojama nutiesti ir sujungti su statomu Aleksoto tilto prietilčio mazgu iki kitų metų pabaigos. 2,2 kilometro ilgio kelias turės dvi požemines perėjas, bus sutvarkyta krantinė. Kartu su Aleksoto prietilčio mazgu šių darbų vertė – 67 mln. litų.

Karaliaus Mindaugo prospekte vėluoja darbai

„Akropolio” projekto vadovas Audrius Ulozas sakė, kad šią savaitę bus baigtas asfaltuoti Karaliaus Mindaugo prospekto ruožas po statomu garažu. „Paskui eismas bus uždarytas kitoje gatvės pusėje”, – sakė jis. Tai ketinta padaryti praėjusią savaitę. „Tačiau dėl lietaus teko stabdyti darbus”, – teigė A.Ulozas.

Šią savaitę žadėta atidaryti ir dvi sankirtas su Karaliaus Mindaugo prospektu – prie A.Mickevičius ir Kaunakiemio gatvių. Įvaža į Kaunakiemio gatvę jau išasfaltuota, bet trinkelėmis dar klojama aikštė. „Joje pasodinsime medžių, įrengsime suolelius”, – kalbėjo projekto vadovas.

A.Ulozo teigimu, Gedimino gatvėje darbai užtruko dėl to, kad nuspręsta pašalinti ligotus medžius ir pasodinti naujus, taip pat dar reikia užbaigti įrengti automobilių stovėjimo aikštelę.

A.Ulozas viliasi, kad dvi sankirtos su šviesoforais bus atidarytos po dviejų arba trijų savaičių. Visomis Karaliaus Mindaugo prospekto eismo juostomis bus galima važinėti gruodžio mėnesį, kai bus baigta virš prospekto iškilsianti automobilių stovėjimo aikštelė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.