Rugsėjis mokinius pakvietė į klases, o mažylius – į vaikų lopšelius- darželius.
Ilgisi mamos
Būdama pati dviejų vaikų mama ir dirbdama jau 21 metus lopšelyje -darželyje, norėčiau pasidalinti patirtimi ir patarti tėveliams jų vaikų adaptacijos laikotarpiu.
Jis praeina visiems skirtingai: vieniems – lengvas, kitiems – ilgas ir sunkus.
Adaptacija – svarbi vaiko gyvenime ir sėkmingai įveikta daro didelę įtaką tolimesniam vaiko „darbui” ikimokyklinėje įstaigoje.
Nuo vaiko gimimo ir kol jam sueina treji metai, svarbiausias vaidmuo tenka šeimai. Pradėjus vaiką vesti į lopšelį-darželį, svarbu, kad nebūtų didelio kontrasto tarp emocinės aplinkos, kurią mažylis palieka šeimoje, ir tos, kurią randa atėjęs pas mus. Maži žmogučiai paliekami svetimiems. Jie ieško mamų, bet mato ne mamos šypseną, girdi ne mamos balsą.
Jie verkia, ir tai normalu bei gerai suprantama mums.
O kaip mamytės supranta tą verksmą?
Deja, labai įvairiai, emocingai reikšdamos savo nuomones. Beveik neteko girdėti tokių žodžių: „Tu pasiilgai, laukei manęs ir aš pasiilgau tavęs”.
O girdime: ” Tu verkei, tave skriaudė?”
Būna dar gražiau: „Jei tu dar žliumbsi, neateisiu pasiimti”.
Nepakeis šeimos
Mamos dabar visos labai šiuolaikiškos – nenori dėl vaikų aukoti gyvenimo.
Nė viena nenori, kad vaikai užaugtų blogi, o padėti jiems tapti gerais neranda laiko. Visą savo meilę ir rūpestį dažniausiai parodo išpuošdamos vaikus. Argi to užtenka? Garsus pedagogas A.Makarenka yra pasakęs, kad vaiko charakteris susiformuoja iki 7 metų.
Ar visose šeimose formuojamas vaiko charakteris, ugdomi jausmai?
Yra mamų, kurios atostogaudamos vaikų nepasiima iš lopšelio, jei mažyliai aikštingi. Arba vien dėl to, kad mažiau būtų vargo.
Kokie vaikai užaugs, daugiausiai priklauso nuo tėvų. Darželis niekada nepakeis šeimos, kurioje vaikai auga, randa užuovėją nuo bėdų ir išmoksta mylėti žmones, gyvenimą.
Darželis ir ten dirbantieji yra tik tėvelių pagalbininkai, auklėjant mažuosius. Šiuo laikotarpiu svarbus tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas bei keitimasis informacija. Geranoriška, pagrįsta abipusiu pasitikėjimu bei pagarba šeimos ir pedagogų sąveika – viena pagrindinių sąlygų, nulemiančių vaiko greitą ir sėkmingą adaptaciją, visą vaiko ugdymo sėkmę. Todėl šeimos ir pedagogų partnerystė įgauna ypatingą reikšmę.
Keli patarimai
Tėvai, vesdami į lopšelius-darželius savo mažylius, turi žinoti:
• Iš anksto būtina parengti vaiką darželiui psichologiškai – papasakoti, kad ten ras naujų draugų, bus smagu žaisti.
• Tik tinkamas tėvų elgesys ir nuostata vaiko atžvilgiu sumažina vaiko išsiskyrimo nerimą, palengvina ir sutrumpina adaptacinį laikotarpį.
• Didelę reikšmę turi pedagogų ir tėvų šiltas, dalykiškas bendradarbiavimas, mokėjimas išsakyti savo norus ir išgirsti pedagogų nuomonę. Rezultatas būna geras, kai problemos sprendimo ieškoma kartu.
• Būtinas atvirumas bendraujant. Tėvai su pedagogais turi dalintis savo abejonėmis, problemomis, pateikdami visą įmanomą informaciją apie savo vaiką ir jo augimo sąlygas.
• Sprendžiant kylančias problemas bei bendraujant, reikėtų vengti išankstinių nuostatų kieno nors atžvilgiu.
• Tėvų nenoras dalyvauti vaiko adaptacijos procese gali turėti neigiamų pasekmių vaikui, o emociniai sutrikimai jo psichikoje gali išlikti ilgam. Todėl dar kartą paklauskite patys savęs, ar tvirtai apsisprendėte vesti mažylį į lopšelį-darželį, ar tam esate pasiruošę?
ačių paniai Danguolei už šiltą ir labai aktualų pasisakymą.Sekmės Jai darbe.